Ga naar inhoud

Even voorstellen


Willem1955...

Aanbevolen berichten

Hoi medefotografen, ik ben Wim, fotografeer alweer een poosje en fotografeer zo'n beetje alles wat los en vast zit. Sinds een jaar fotografeer ik ook met een omgebouwde Canon 300D waar ik een infraroodfilter in heb laten zetten. Erg leuk om te doen. Alleen studiofotografie is niet zo mijn ding, hoewel ik het wel heel knap vind, wat anderen hier voor elkaar krijgen.

Mijn foto's zijn op Facebook te vinden: https://www.facebook.com/willem.vangerven.7

Groetjes!

  • Like 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Wim, geweldige tak van fotografie is die infrarood fotografie.( je foto's zijn prachtig)

Heb bij mij een klant op de zaak die ook infrarood fotografie doet, en heb van hem door gekregen hoe ik mijn Cannon 780d kan ombouwen voor infrarood fotografie. 

echter is het er nog niet van gekomen om aan dit project te beginnen.

Het ombouwen heeft dat veel gekost om het te laten doen?

En welke lens gebruik jij tele of groothoek

en is het mogelijk om met grijsverloopfilters bewerken en zo ja wat is daar dan het effect van?

 

oja welkom hier op deze bijzonder mooie groep met fotogekken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Alfred zei:

Hallo Wim, geweldige tak van fotografie is die infrarood fotografie.( je foto's zijn prachtig)

Heb bij mij een klant op de zaak die ook infrarood fotografie doet, en heb van hem door gekregen hoe ik mijn Cannon 780d kan ombouwen voor infrarood fotografie. 

echter is het er nog niet van gekomen om aan dit project te beginnen.

Het ombouwen heeft dat veel gekost om het te laten doen?

En welke lens gebruik jij tele of groothoek

en is het mogelijk om met grijsverloopfilters bewerken en zo ja wat is daar dan het effect van?

 

oja welkom hier op deze bijzonder mooie groep met fotogekken.

 

Hoi Alfred,

Allereerst bedankt voor je berichtje. Echt mooie infraroodfotografie, daar komt wél wat bij kijken, maar het loont allemaal de moeite. Er zijn maar enkele camera's geschikt om om te laten bouwen als infraroodcamera. Ikzelf heb op mijn Canon 300D mijn eigen ef 15-85 mm laten plaatsen, die samen volgens het bedrijf in de Verenigde Staten die dat voor mij deed de beste combinatie was. Die lens is er dus in de V.S. opgezet en is er sindsdien nooit meer af geweest (stofrisico!). De periode vanaf versturen tot retourzending duurde zo'n 6 weken. Alle andere boeiende info over I.R.-fotografie, hulp bij filterkeuze en antwoord op jouw vragen vind je op de https://www.lifepixel.com/photo-tutorials/quick-start-guide. Het ombouwen koste mij twee jaar geleden €360,- .  Trouwens: ik heb géén aandelen in dat bedrijf hoor!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Willem1955... zei:

Hoi Alfred,

Allereerst bedankt voor je berichtje. Echt mooie infraroodfotografie, daar komt wél wat bij kijken, maar het loont allemaal de moeite. Er zijn maar enkele camera's geschikt om om te laten bouwen als infraroodcamera. Ikzelf heb op mijn Canon 300D mijn eigen ef 15-85 mm laten plaatsen, die samen volgens het bedrijf in de Verenigde Staten die dat voor mij deed de beste combinatie was. Die lens is er dus in de V.S. opgezet en is er sindsdien nooit meer af geweest (stofrisico!). De periode vanaf versturen tot retourzending duurde zo'n 6 weken. Alle andere boeiende info over I.R.-fotografie, hulp bij filterkeuze en antwoord op jouw vragen vind je op de https://www.lifepixel.com/photo-tutorials/quick-start-guide. Het ombouwen koste mij twee jaar geleden €360,- .  Trouwens: ik heb géén aandelen in dat bedrijf hoor!!!

Thanks voor de info, ga me inlezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...