Ga naar inhoud

Advies voor aanschaf flitser voor mijn Canon


kasiasfotogalerie

Aanbevolen berichten

Hi allemaal,

Ik ben aan het kijken om een flitser aan te schaffen voor mijn Canon 200D. Nu heb ik tot op heden nog niet heel vaak gewerkt met een externe flitser en weet ik dus niet heel goed welke ik het beste kan aanschaffen.

Ik maak voornamelijk newborn, trouwfoto's en portret foto's. Portret is redelijk dichtbij bijna altijd, bruidsfoto's kunnen soms wel 10 a 15 meter zijn qua afstand zowel binnen als buiten.

Zouden jullie mij kunnen adviseren welke flitser ik het beste zou kunnen aanschaffen voor laten we zeggen maximaal €500?

Als voorbeeld had ik bijvoorbeeld deze website gevonden waar wel een groot aantal flitsers staan.

Met vriendelijke groet,


Kasia

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een Canon speedlite 430exii

En een Yongnuo

Voordeel van Yongnuo het is redelijke 1op1 kopie van Canon, mbt de knopjes en bediening. Alleen stukken goedkoper. 

Zeker overweging waard. Doet zeker niet onder voor de echte Canon. ??

  • Like 1
  • Thanks 1

-----------------------------------------------------
"A camera is a save button for the mind's eye"

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ko3ntje zei:

Ik heb zelf een Canon speedlite 430exii

En een Yongnuo

Voordeel van Yongnuo het is redelijke 1op1 kopie van Canon, mbt de knopjes en bediening. Alleen stukken goedkoper. 

Zeker overweging waard. Doet zeker niet onder voor de echte Canon. ??

Zal er eens naar kijken, dankjewel voor je reactie!

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf goede ervaringen met de Hahnel Modus 600RT. Voor rond de 450 euro heb je een set van twee met een trigger zodat je off-camera kan flitsen. Voor de helft heb je er 1. Deze flitsers werken met een oplaadbare blokbatterij. Gaat lang mee en heeft een korte recycle-tijd. De bediening is bijna gelijk aan de Canon. Vr gr Jan Eigenraam.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, MacWindow zei:

Heb zelf goede ervaringen met de Hahnel Modus 600RT. Voor rond de 450 euro heb je een set van twee met een trigger zodat je off-camera kan flitsen. Voor de helft heb je er 1. Deze flitsers werken met een oplaadbare blokbatterij. Gaat lang mee en heeft een korte recycle-tijd. De bediening is bijna gelijk aan de Canon. Vr gr Jan Eigenraam.

Daar heb ik al een aantal keer kwijlend naar staan kijken. Ook het richtgetal is geloof ik relatief hoog. 

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk zelf met de godox AD200, dit is een erg fijne flitser met een accu, goed voor 500 flitsen op vol vermogen en een continuelicht waardoor je in het donker makkelijk kunt focussen.  Ik merkte dat mijn eerder flitser, Godox tt685 te veel stroom vrat en een vervelend menu had om goed in te stellen. bovendien miste ik het vermogen van goed licht.  1 van de weinige mobiele instapflitsers zonder je een breuk aan kabels en accus te hoeven slepen. 

Koop absoluut een trigger en een difuser om het licht mooi zacht te maken.  Ik heb een setje van MagMod, waar een grid en een diffuser bij zit die je met een magneetsysteem op je flitser kunt hangen. Klein, does the job en makkelijk mee te nemen. goed om mee te beginnen. 

  • Like 1

Be the writer of your own story

My linktree

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Yongnuo bij mijn canon en wat al gezegd werd bijna identiek aan de canon speedlite (ik gebruik zelfs een NL speedlite handleiding erbij omdat ze die voor yongnuo niet hebben) Kies in ieder geval een hoog richtgetal (meer power) en kijk ook even of je nog speciale dingen wilt kunnen doen HSS flits (handig bij buiten portretten) of flitsen op en 2e gordijn (bv op de dansvloer bij een feest) Ook als je ze misschien niet direct nodig denkt te hebben misschien toch doen als je budget dat toe laat. Mijn yongnuo werkt met penlites maar er zijn ook flitsers die met battery pack werken, als je hem veel gebruikt is dat waarschijnlijk een betere optie. 

Als je voor bv portretten de flitser off-camera wilt gebruiken is een triggerset aan te raden. Diffuser is voor portretten en newborn aan te raden, je kunt zelf een soort kleine softbox knutselen of je koopt er een (ze zijn verkrijgbaar in alle soorten en prijscategorieën, ik heb er zelf een van de Ali's voor een paar euro en die voldoet prima voor mij) Maar voor dat soort accessoires zou ik eerst kijken wat je in de praktijk mist en dan pas aanschaffen.

Ik kan je ook ten zeerste aanraden om een cursus reportageflits te doen om het meeste uit het apparaat te halen want net als bij camera's geld; automatisch voldoet vaak, maar je kan er zo veel meer uit halen als je dingen zelf instelt. Zelf vind ik deze stof niet erg geschikt voor een online cursus omdat het vrij ingewikkeld kan worden (mijn mening) of doe tenminste iets waar praktijk opdrachten aan vast zitten ...

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Flitsers voor een Canon ken ik niet, het is hier immers genoeg over geschreven. Je moet wel kijken als je een triggerset neemt welke je kiest, je hebt ze zonder als met TTL ondersteuning. De triggers zonder TTL ondersteuning zijn goedkoper maar heeft de nadeel dat je naar je flitsers moet lopen om je flitsers Manueel in te stellen, de triggers met een TTL ondersteuning zijn wel duurder maar kunnen automatisch flitsers als manueel van de camera instellen. Je hebt tegenwoordig trouwens ook reportageflitsers met ingebouwde TTL trigger, ze zijn eigenlijk niet veel duurder dan de normale flitsers.

 

Het flitsen op tweede gordijn is trouwens een instelling van de camera, het gaat hierom wanneer de camera het flits signaal naar de flitser stuurt. Het is inderdaad raadzaam om een flitsworkshop te volgen. Het instellen vergt wel wat uitleg, als je eenmaal snapt wat alles doet is het relatief makkelijk.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, gerard-20 zei:

Het flitsen op tweede gordijn is trouwens een instelling van de camera, het gaat hierom wanneer de camera het flits signaal naar de flitser stuurt. Het is inderdaad raadzaam om een flitsworkshop te volgen. Het instellen vergt wel wat uitleg, als je eenmaal snapt wat alles doet is het relatief makkelijk.

De flitser moet er sowieso wel geschikt voor zijn en ik moet het op de yongnuo flitser zelf ook instellen anders werkt het niet (knipsel is uit de handleiding van de Canon speedlite, maar zoals gezegd die werkt hetzelfde)

speedlite.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...