Ga naar inhoud

Watermerk


darka

Aanbevolen berichten

Zomaar een hersenspinsel hoor, niet te zwaar aan tillen 

 

maar.. wat is dat met dat iedereen (althans velen) zo'n watermerk in hun foto wil hebben. Zo'n handgeschreven naam in een handschrift/lettertype waarvan je al directe het vermoeden hebt dat het niet zijn/haar eigen is, aangevuld met .. Photography. 

 

Mis ik hier iets? is dat nieuw, hip en happening in fotowereld? 

 

Mijn ongezouten mening, ik vind het er echt niet uitzien en getuigd in mijn optiek van weinig creativiteit.  We willen allemaal een andere foto dan wat al gemaakt is (zie ook elders het topic over de zeelandbrug) maar als het op een onderschrift aankomt moeten velen ineens hebben wat anderen ook doen.  [insert "Hmmmmm"  smiley hier]

  • Haha 1

goodbye

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, ik heb zeker wel een watermerk, maar laat dat een simpel stukje tekst zijn in lettertype comic sans of geroldine type en een stuk tekst "not for publication" groot op 15% doorzichtigheid. Niks speciaals. Maar je ziet tegenwoordig veel van die zogenaamde handgeschreven watermerken, alsof dat een foto net even wat extra moet geven. Bij mij, en ook vast bij meer, werkt het averechts. 

goodbye

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, Rembrandt zette vroeger ook een watermerk op zijn schilderijen, en het schijnt dat dat door tal van zijn  leerlingen gekopieerd werd:classic_biggrin:
In mijn beleving zijn er twee mogelijke redenen om een watermerk te plaatsen:

- je wilt dat iedereen weet dat jij de maker bent, doe het dan in een verloren hoekje

- je wilt zeker weten dat dieven niet met jouw foto aan de haal gaan en plaatst het dus lekker lomp. Dan heb je gewoon pech, beetje photoshopper corrigeert dat weer.

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeie Bert! Terug bij het logo ... schilders signeren hun werk toch ook, waarom zouden wij fotografen dat dan niet doen. Ik 'signeer' alles wat ik het web op zwier, heb al eens voorgehad dat mijn foto ongevraagd gedeeld werd in FB en dan heb ik toch graag dat men wel kan zien dat ie door mij gemaakt is. Tegen 'echte' diefstal doet het niet zo veel, hooguit dat het ze misschien net ff te veel werk is om het logo eruit te poetsen. Nieuw is het trouwens ook al niet, ik kreeg laatst een oud familieportret (van rond 1900) in handen en daar is de naam van de fotograaf ingeponst in het fotopapier

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...