Ga naar inhoud

Locatie paddenstoelen west-Brabant?


Ingridgb

Aanbevolen berichten

Vorige week ben ik in het bos bij Wouwse Plantage geweest, omdat ik daar vorig jaar mooie paddenstoelen gefotografeerd heb. Helaas valt het dit jaar tegen, dus ik vraag me af of iemand hier in de buurt van Breda, Roosendaal e.d. een locatie weet waar mooie (diverse) paddenstoelen te fotograferen zijn? 

Natuurlijk staan ze overal in Nederland, maar ivmn drukte met mijn werk, kan ik er nu niet een hele dag voor uittrekken om te gaan fotograferen, vandaar regio west-Brabant ?

 

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wouwse plantage... Herinneringen aan dat bos. Daar heb ik als klein militairtje ooit nog wel wat nachten doorgebracht. Marcherend van BoZ en dan zo t bos in. Niet de leukste tijd. 

Los daarvan. Kan me bijna niet voorstellen dat daar niks te vinden is. Niet anders dan op andere plekken. Zoek bij verrotte boomstronken en plekken waar t vochtig is/was. Gegarandeerd dat er paddenstoelen zitten. Misschien ben je nog wat vroeg in het jaar. Het is net dik en dik zomer geweest. 

goodbye

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, darka zei:

Wouwse plantage... Herinneringen aan dat bos. Daar heb ik als klein militairtje ooit nog wel wat nachten doorgebracht. Marcherend van BoZ en dan zo t bos in. Niet de leukste tijd. 

Los daarvan. Kan me bijna niet voorstellen dat daar niks te vinden is. Niet anders dan op andere plekken. Zoek bij verrotte boomstronken en plekken waar t vochtig is/was. Gegarandeerd dat er paddenstoelen zitten. Misschien ben je nog wat vroeg in het jaar. Het is net dik en dik zomer geweest. 

Er waren er wel een paar, maar klein en nietszeggend... Vorig jaar heb ik daar mooie vliegenzwammen gefotografeerd, maar dat was inderdaad eind oktober. 

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn 'beste' stekkie voor paddenstoelen is gewoon een stuk berm van een landweggetje in de buurt, hier staan wat bomen en struiken en laten ze het afgevallen hout liggen, ideaal voor paddo's. Het is wel zo dat het het ene jaar meer is dan het andere dus volgens mij kun je gewoon best een beetje in je buurt rondkijken naar stukjes niet al te net afgewerkte berm, bosje of parkje. Als je het een beetje in je eigen buurt houdt kun je ook nog eens wat vaker terug gaan want het verschilt ook per dag wat er boven komt

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Stefanie71 zei:

Mijn 'beste' stekkie voor paddenstoelen is gewoon een stuk berm van een landweggetje in de buurt, hier staan wat bomen en struiken en laten ze het afgevallen hout liggen, ideaal voor paddo's. Het is wel zo dat het het ene jaar meer is dan het andere dus volgens mij kun je gewoon best een beetje in je buurt rondkijken naar stukjes niet al te net afgewerkte berm, bosje of parkje. Als je het een beetje in je eigen buurt houdt kun je ook nog eens wat vaker terug gaan want het verschilt ook per dag wat er boven komt

Daarom was ik ook naar die weg en bos op Wouwse Plantage gegaan, maar het viel nogal tegen. Binnenkort nog maar eens kijken... Eerst weer tijd vinden, hahaha

  • Like 1

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
23 uren geleden, HenkGo zei:

Als je de volgende keer in die richting gaat, raad ik je Zoomland en landgoed Lievensberg aan. Geef je ogen goed de kost daar, er is veel te zien in de juiste tijd

Dat klinkt goed. Is voor mij niet zo ver uit de buurt 🙂

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...