Ga naar inhoud

Mooi verhaal: de rouwfotograaf...


PeterKosterHT

Aanbevolen berichten

Mooi verhaal idd. ?

Vaak krijg je bij deze tak van sport) vreemde reacties (in tegenstelling tot geboorte fotograaf bijvoorbeeld) maar waarom zouden mensen deze gebeurtenissen niet willen laten vastleggen in hun herinnering op deze wijze. 

Je moet het overigens ook wel kunnen uiteraard. 

Stukje persoonlijke ervaring vanuit mijn kant; Zo was ik door mijn eigen familie gevraagd bij mijn eigen schoonvader. 

Je hebt ook stichtingen die idd ook deze tak van sport uitvoeren. Of vastleggen van herinneringen bij ernstig zieken. Zeker een mooie gedachte vind ik zelf. 

Klinkt stom maar ik heb na mijn schoonvader wel eens gedacht om dit meer te gaan doen. ?

Blijft ergens wel “mooi“ vind ik zelf. 

 

 

  • Like 2

-----------------------------------------------------
"A camera is a save button for the mind's eye"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou niks voor mij zijn, als ik mensen zie huilen krijg ik zelf ook een brok in de keel, en een snotterende rouwfotograaf lijkt met toch niet de bedoeling. Respect voor degenen die het wel kunnen hoor! 

Zelf zou ik denk ik ook niet kiezen om zoiets vast te laten leggen, herinner me de mensen liever in hun betere tijden

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb op 2 december 2022 de uitvaart mogen vastleggen van mijn buurmeisje, die helaas veels te jong is overleden aan de bekende ziekte. Ik kende haar natuurlijk best goed. Toen mijn buurman, haar vader, aan mij vroeg of ik de uitvaart wilde fotograferen, heb ik geen moment getwijfeld. Het is zeker niet makkelijk, maar zo dankbaar voor de nabestaande. Ik zou het zo weer doen.

20221202-CJK_8562.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Het is heel heftig, ik ben lang geleden door een vriendin gevraagd om haar en haar ouders, die beide ongeneselijk ziek waren te fotograferen. Zij heeft toen hele mooie herinneringen aan haar ouders gekregen. Ik vindt het dankbaar werk maar wel erg moeilijk, vooral toen mij gevraagd werd close-up te nemen voor de foto die van haar moeder op de kist zou komen. Respect voor de fotografen die dit vaker doen.

Meer van mijn beelden zien? Zie sharpfocus.nl | Fotograaf in Enkhuizen Noord Holland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat een begrafenis van een familielid/vriend anders is dan een foto maken van zo iemand die gaat sterven. Dat laatste heb ik gedaan toen mijn vader te horen had gekregen dat hij kanker had, op verzoek van hem en mijn stiefmoeder. Dat heb ik met liefde gedaan, voor hen en voor mezelf, om de foto, maar het hielp ook bij de verwerking. Ik heb die foto lang gekoesterd, tot ik me jaren na zijn overlijden realiseerde dat je toch wel kon zien dat hij ernstig ziek was en dat ik mooiere foto's had...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...