Ga naar inhoud

IJsland 2022


jeroenpardon

Aanbevolen berichten

Dit subforum staat zo ver naar onderen dat ik eigenlijk nu pas zie dat er een video subforum is :classic_biggrin:

Begrijpelijk natuurlijk aangezien het een fotografie forum is en geen videografie forum... 

Het kan hoe dan ook wel wat meer leven gebruiken zo te zien, hopelijk is het ok dat ik hier mijn meest recente video post van onze reis door IJsland in september van dit jaar. Ik was nog niet bekend genoeg met mijn (toen nog eerste) echte camera waardoor ik zelf genoeg aanmerkingen heb, net als op veel foto's die ik er gemaakt heb. Maar elke foto en elke video is weer een stukje erbij geleerd.

 

aangepast door jeroenpardon
  • Like 1

Art is anything that's better than it needs to be

jeroenpardon.nl - fotografie & videografie | Instagram | VeroAirVūz

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, jeroenpardon zei:

Dit subforum staat zo ver naar onderen dat ik eigenlijk nu pas zie dat er een video subforum is :classic_biggrin:

Begrijpelijk natuurlijk aangezien het een fotografie forum is en geen videografie forum... 

Het kan hoe dan ook wel wat meer leven gebruiken zo te zien, hopelijk is het ok dat ik hier mijn meest recente video post van onze reis door IJsland in september van dit jaar. Ik was nog niet bekend genoeg met mijn (toen nog eerste) echte camera waardoor ik zelf genoeg aanmerkingen heb, net als op veel foto's die ik er gemaakt heb. Maar elke foto en elke video is weer een stukje erbij geleerd.

 

Gave film van een land met prachtige natuur. Er zal misschien best iets aan schorten, maar ik heb geen verstand van video's bewerken, dus ik zie niet wat er anders zou moeten (misschien als iemand me er op wijst). In elk geval een prachtige herinnering!

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie film, heb wel gelijk het geluid een stuk zachter gezet dan ik het normaal heb:classic_biggrin:

Ook ik word niet gehinderd door enige kennis van video, dus uit de losse pols, voor wat het waard is.

- In een dergelijke film vind ik het als kijker, die misschien zelf nog wel eens die kant op wil, altijd plezierig als er in ondertitels aangegeven wordt wat en waar iets is. Mag wat mij betreft heel sec en vooral geen hele verhalen. Y-waterval, X-dorp, zo iets.

- Na ongeveer zeven minuten wordt de muziek plotseling een stuk wilder en je beelden gaan daarin mee: die worden schokkerig, stuiteren alle kanten op. Dat kan een artistieke keuze zijn, maar als kijker die een filmpje kijkt om van een mooi landschap te genieten vind ik het storend.

Maar voor het overige puik stukje werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier geen echte video kennis, maar wat mij vooral opvalt is hoe anders IJsland eruit ziet dan toen ik er in maart dit jaar was. Wij hadden wel echt een wintereditie incl. (sneeuw)stormen. Ik moest ook bij het perfecte plaatje even lachen om de beelden bij de Kerid krater, wij hadden nl. dit beeld:

 

FB_Kerid krater.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-12-2022 om 20:48, PeterKosterHT zei:

Mooie film, heb wel gelijk het geluid een stuk zachter gezet dan ik het normaal heb:classic_biggrin:

Ook ik word niet gehinderd door enige kennis van video, dus uit de losse pols, voor wat het waard is.

- In een dergelijke film vind ik het als kijker, die misschien zelf nog wel eens die kant op wil, altijd plezierig als er in ondertitels aangegeven wordt wat en waar iets is. Mag wat mij betreft heel sec en vooral geen hele verhalen. Y-waterval, X-dorp, zo iets.

- Na ongeveer zeven minuten wordt de muziek plotseling een stuk wilder en je beelden gaan daarin mee: die worden schokkerig, stuiteren alle kanten op. Dat kan een artistieke keuze zijn, maar als kijker die een filmpje kijkt om van een mooi landschap te genieten vind ik het storend.

Maar voor het overige puik stukje werk.

Dank Peter!

Bedoel je met de schokkerige beelden dan dat ze elkaar sneller opvolgen? Of daadwerkelijk schokkende bewegingen met de camera? In het geval van het laatste doel je denk ik op de beelden van de walvis bijvoorbeeld? Dat is geen artistieke keuze, ik kon de camera simpelweg niet stiller houden door de beweging van de boot :classic_biggrin: Maar het was een te belangrijk en mooi moment om eruit te laten. Meer naar het einde werd ik verrast door een golf die dichterbij kwam dan ik had verwacht, vandaar mijn beweging daar. Omdat daar het drukke deel van de muziek weer eindigde was dat in zekere zin wel een artistieke keuze om dat er daar in te laten.

Art is anything that's better than it needs to be

jeroenpardon.nl - fotografie & videografie | Instagram | VeroAirVūz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-12-2022 om 12:50, Ingridgb zei:

Gave film van een land met prachtige natuur. Er zal misschien best iets aan schorten, maar ik heb geen verstand van video's bewerken, dus ik zie niet wat er anders zou moeten (misschien als iemand me er op wijst). In elk geval een prachtige herinnering!

Dankje Ingrid! Qua bewerken ben ik er op zich wel tevreden mee, het gaat voornamelijk om technische zaken zoals niet overal even scherp zijn, dat soort dingen die niet eens zo film specifiek zijn :)

  • Like 1

Art is anything that's better than it needs to be

jeroenpardon.nl - fotografie & videografie | Instagram | VeroAirVūz

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Stefanie71 zei:

Ook hier geen echte video kennis, maar wat mij vooral opvalt is hoe anders IJsland eruit ziet dan toen ik er in maart dit jaar was. Wij hadden wel echt een wintereditie incl. (sneeuw)stormen. Ik moest ook bij het perfecte plaatje even lachen om de beelden bij de Kerid krater, wij hadden nl. dit beeld:

 

FB_Kerid krater.jpg

Zeker, IJsland kent vele gezichten. Dat is ook de reden waarom ik me nog wel eens terug zie gaan. Om ook die andere kant eens te zien. En ook omdat het in de winterperiode waarschijnlijk ook wat rustiger is qua toeristen.

Art is anything that's better than it needs to be

jeroenpardon.nl - fotografie & videografie | Instagram | VeroAirVūz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...