Ga naar inhoud

eigen website


onne1954

Aanbevolen berichten

Met weebly heb ik geen ervaring, zelf heb ik Wix en voor de fotoclub hebben we One. Er zit enorm veel verschil tussen deze 2, ik vind Wix veel makkelijker in gebruik dan One, regelmatig zit ik te vloeken als ik bij One iets moet toevoegen en dat de hele layout om zeep helpt. Ik zie dat weebly ook een gratis basis aanbied dus als ik jou was zou ik het gewoon eens testen 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

dank voor jullie reacties, maar ik zoek sprecifiek iemand de Weebly gebruikt. Ik werk er al jaren mee naar volle tevredenheid.Kort geleden zijn er wat dingen veranderd en ik zou daarover graag even sparren met een weebly-gebruiker. Ik zou wel over willen naar WIX maar heb daar wat twijfels over. Dus ik h7oop dat e iemand nog gaat reageren. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit er al zeker 15 jaar en ben zo standvastig omdat het altijd erg goed werkt en bevalt. Oneindig veel mogelijkheden en externe apps. Mijn websites zijn inmiddels zo uitgebreid dat ik niet zeker ben dat als ik ze overzet al die mogelijheden mogelijk zijn bij een andere aanbieder. Maar , en dat is het jammere, ze zijn overgenomen en had Weeebly een top helpdesk, de laatste tijd is dat een stuk lastiger. Zoniet onmogelijk. Naast mijn fotosite heb ik ook mijn zakelijke sites en dat zou dramatisch zijn als dat misging. Dus ik hoop hier wat tips of zo te krijgen. ?

https://www.kleinecampingsenfrance.com/

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Succes dan met zoektocht.

Oneindig veel mogelijkheden en externe apps heb je trouwens bij tientallen aanbieders. 

Ligt ook aan het systeem waarmee je website vervolgens maakt. Blijft persoonlijke keuze hé. 

Pak als voorbeeld WORDPRESS kan je oneindig veel mee. En staat los van een provider. 

  • Like 2

-----------------------------------------------------
"A camera is a save button for the mind's eye"

Link naar reactie
Delen op andere sites

@onne1954 Wellicht is dit forum van Weebly-gebruikers een betere plek voor je vraag?

@ko3ntje Wordpress kan inderdaad oneindig veel mee, maar is ook knap ingewikkeld. Ik heb  20 jaar lang websites gehad, dankzij html die ik mezelf had aangeleerd (later aangevuld met een simpel php-scriptje voor content-management). Daar kwam een einde aan dat php-script drie jaar terug niet meer ondersteund werd. Ik heb serieus geprobeerd in Wordpress iets op te zetten, maar ik kwam er domweg niet uit. Aangezien die websites maar hobby waren (nu ja, de inhoud was mijn hobby, niet de techniek), ben ik maar andere leuke dingen gaan doen.

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

@PeterKosterHT dat forum van weebly is nou net het probleem, dat is opgeheven en overgezet naar Square, zonder square account kom je er niet in. Hoe pak ik dat aan? moet je dan twee accounts nemen, gaan dan je websites meteen mee, wat zijn de mogelijkheden? t is me allemaal niet duidelijk. Dus dat forum is niet meer actueel. Ik vroeg me dus af hoe anderen dat gedaan hebben. En met Wordpress : hier hetzelfde , 10 keer opnieuw begonnen en nooit een succes. Gebruiksvriendelijkheid om te bouwen van Weebly krijgt van mij een 9. ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weebly is wellicht op basis van WYSIWYG. (de bekende term what you see is what you get). 

Zo heb je er veel die dat doen.

Website bouwen op basis van dat je meteen ziet hoe het eruit ziet. 

Ideaal inderdaad zonder veel extra kennis die je nodig hebt. 

  • Like 1

-----------------------------------------------------
"A camera is a save button for the mind's eye"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik ben destijds (rond 2010) afgehaakt op wordpress, kon toen niet zo veel mee, toen was joomla een betere optie. weebly heb ik geen verstand van. Ik zie wel een lokale fotograaf het gebruiken en die haalt hoge posities in google. Probleem is vaak bij updates dat gekochte templates niet meer ondersteund worden op een gegeven moment maar neem aan dat de meeste beschikbare templates via een provider gebruiken.

Zelf maak ik geen gebruik van een template en is alles geprogrammeerd (html, css, javascript met wat php) wat mij vrijheid geeft hoe iets er uit ziet. Snellere weergave als met CMS is dan gegarandeerd wat weer goed is voor de ranking. Ik ben van mening dat een site wel vindbaar moet zijn omdat het anders zijn doel voorbij schiet en alleen energie kost die ik anders beter in mijn fotografie kan stoppen.

Meer van mijn beelden zien? Zie sharpfocus.nl | Fotograaf in Enkhuizen Noord Holland

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, NienkeWuring zei:

Ik ben destijds (rond 2010) afgehaakt op wordpress, kon toen niet zo veel mee, toen was joomla een betere optie. 

Wordpress heeft het bij mij verpest door de aanbieder van mijn toenmalige blog over te nemen en met het omzetten vanalles om zeep te helpen, ik ben voor mijn blog toen overgestapt op blogspot en later kwam ik bij Wix uit die (vind ik) hele leuke templates hebben voor fotografen die je naar wens verder kunt aanpassen. Je hoeft er ook niet voor gestudeerd te hebben om iets leuks in elkaar te knutselen. Vindbaarheid kun je zelf ook vrij eenvoudig wat aan doen, gewoon even aanmelden bij google 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegenwoordig maak ik alles zelf... maar goed dat is niet zo eenvoudig als je nooit geprogrammeerd hebt. Mijn showcases gaan ook automatisch, ik hoef alleen nog mijn bestanden te uploaden op de ftp en de rest gebeurd daar dan. Ik wil liever met fotografie bezig zijn als het moeilijk uploaden van ieder bestand.
Ik ga alleen nog de bestandsnamen opnemen in de alt data, zodat google niet alleen afbeeldingen zit met dezelfde alt data. Het opzetten van zon website is alleen wat langer maar daarna voordeel.

  • Like 1

Meer van mijn beelden zien? Zie sharpfocus.nl | Fotograaf in Enkhuizen Noord Holland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat bedoel ik portfolio idd, ik heb het zo gemaakt dat ik alleen foto's op de ftp in een map kopieer, dan kijkt de PHP naar de mapnaam en wat er in zit en bouwt dynamisch de HTML op en voegt automatisch de alt data er aan toe. Ook de teksten binnen de webpagina zijn enkele woorden gekoppeld zodat als ik een pagina maak deze automatisch mee veranderen. scheelt een hele hoop werk. Uiteindelijk wil ik met fotografie aan de gang en niet achteraf veel tijd in die website kwijt.

On-TOPIC: @onne1954 heeft die provider niet toevallig voorbeelden wat je voor soorten templates kunt gebruiken en wat je allemaal op die pagina kunt weergeven, dan krijg je misschien daar een beetje gevoel bij. Wat ik belangrijk vindt aan een CMS (achterkant van een website) is in hoeverre je de SEO (vindbaarheid) kunt beïnvloeden. Uiteindelijk wil je ook een website welke gevonden gaat worden. 
 

Meer van mijn beelden zien? Zie sharpfocus.nl | Fotograaf in Enkhuizen Noord Holland

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, NienkeWuring zei:

Ja dat bedoel ik portfolio idd, ik heb het zo gemaakt dat ik alleen foto's op de ftp in een map kopieer, dan kijkt de PHP naar de mapnaam en wat er in zit en bouwt dynamisch de HTML op en voegt automatisch de alt data er aan toe. Ook de teksten binnen de webpagina zijn enkele woorden gekoppeld zodat als ik een pagina maak deze automatisch mee veranderen. scheelt een hele hoop werk. Uiteindelijk wil ik met fotografie aan de gang en niet achteraf veel tijd in die website kwijt.
 

Interessant! Heb je dat zelf helemaal gemaakt? Of is het een WordPress template (evt met plugins)? In dat laatste geval is het voor anderen handig te weten welk template en welke plugins je gebruikt hebt.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

In de broncode zie ik niets terug over Wordpress of een ander CMS.

Ik zie wel iets over Viewport waar ik nog nooit van had gehoord en wat te maken zou hebben met het goed weergeven van een website op verschillend formaat beeldschermen. Dus waarschijnlijk geen CMS en zelf geprogrammeerd. Knap hoor. 

 

Kijk op zoom.nl: gietjedo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
Op 24-3-2023 om 07:38, Stefanie71 zei:

 Vindbaarheid kun je zelf ook vrij eenvoudig wat aan doen, gewoon even aanmelden bij google 

Ik zit ook bij wix.   Hoe verbeter je dan de vindbaarheid via "Google" ? (ik ben geen zelfstandige, gewoon hobbyfotograaf)

Herwig Vercauteren

https://fotoherwig.wixsite.com/fotoherwig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-9-2023 om 12:17, kingcanon zei:

Ik zit ook bij wix.   Hoe verbeter je dan de vindbaarheid via "Google" ? (ik ben geen zelfstandige, gewoon hobbyfotograaf)

Bij de meeste zoekmachines is aanmelden gratis en dan kom je hoger in hun lijstje te staan

https://www.searchsignals.nl/website-aanmelden-zoekmachine-google-bing/

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles draait uiteindelijk om content, de gaten zoeken waarna veel mensen zoeken en weinig competitie in is. Dan komt er nog een stukje linkbuilding bij en ervoor zorgen dat de website op mobiele weergave hoog presteert. Idd de website aanmelden kun je hoger in de prioriteitsrij komen, vaak staan pagina's die ik aanmeld er binnen 24 uur in.

 

Meer van mijn beelden zien? Zie sharpfocus.nl | Fotograaf in Enkhuizen Noord Holland

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...