Ga naar inhoud

Met welk type camera fotografeer jij?


Michelle

Met welk type camera fotografeer jij?  

163 leden hebben gestemd

  1. 1. Met welk type camera fotografeer jij?



Aanbevolen berichten

  • Michelle plaatste dit topic in de spotlight

ik fotografeer momenteel met Canon 5DMKIV nog steeds tevreden. Heb ook een Fujifilm X-E2 (systeemcamera) maar gebruik hem amper, zou hem meer moeten meenemen bij een wandeling want is eigenlijk een zeer goede camera. Maar ja tegenwoordig heeft men zijn Smartphone bij (iPhone) en daar kan je ook al wel wat mee.

door velen vrienden wordt er me de Canon R5 aangeraden, ben er wel voor te vinden maar denk dan ik ben nog steeds tevreden over m'n huidig toestel, dus waarom.

Ik weet wel nieuwe technieken zijn meestal wel beter, maar de foto moet toch uiteindelijk gemaakt worden door de persoon achter de camera

aangepast door IngridVD
  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik fotografeer al  jaren lang eerst analoog en   sinds  een   aantal jaartjes  met een spiegelreflex en dan  voornamelijk alles  in de noemer 

De Pentax  ooi begonnen  met  ME en  nu  eerst de  K100D later de K-x  en sinds kort de K-70

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik fotografeer nog met spiegelreflexcamera's, ik heb twee Nikon bodies, een D600 en een D750.
Maar als ik zie wat de nieuwe systeemcamera's kunnen en voor opties hebben, plus het lichtere gewicht, dan gaat het wel een beetje kriebelen hoor...
Heb wel veel mooi Nikon glas, maar die kun je met een adapter toch gewoon blijven gebruiken, heb ik gelezen.
Is er misschien iemand die daar ervaring mee heeft?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk graag met Canon vanwege het glas van de objectieven. Ik gebruik de Canon 90D en de Canon 5DS, allebei pracht camera's. Inderdaad de objectieven van de systeemcamera's zijn flink duurder ik blijf voorlopig bij mijn 2 toestellekes en geniet daarvan. De mogelijkheden bij een systeemcamera is mischien wat uitgebreider maar het is nog altijd de persoon achter de camera die de foto's maakt

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Michelle zei:

Met welk type camera fotograferen jullie? En wat is jullie favoriet? ? ?

Ik werk graag met een Olympus OM D M1 MarkII camera vanwege het gemak in gewicht en dito lenzen.

In de praktijk kan je alle type fotografie mee beoefenen zonder te zware lenzen te moeten gebruiken.

Misschien wel gevoelig aan ruis maar dat kan je vrij oplossen met Topaz Denoise software.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb vanaf 1977 Olympus spiegelreflex gebruikt (analoog/film), in 2004 overgestapt naar Olympus E300 (4/3). in 2014 naar OM D E10, in 2019 naar OM-D E-M1MarkII.

Voor mijn gebruik heb ik nooit echt last  van ruis. Met de nieuwe versie software Workspace is er een extra, op AI gebaseerde mogelijkheid, om eventuele ruis te verwijderen.

Naar mijn mening zal  de mechanische spiegel zeker verdwijnen,

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, kingcanon zei:

Ik blijf bij mijn vertrouwde spiegelreflex, mijn Canon Eos 5D mark IV en de EF-objectieven. Zal, zeker als ik de prijzen van de objectieven voor Canon-systeemcamera's zie, nog wel even zo blijven.

Met de adapter kan je je EF objectieven blijven gebruiken. Werkt heel goed. Heb zelf maar 1 RF objectief. De Canon RF 16mm F2.8 STM. Voor de rest gebruik ik mijn EF objectieven met adapter.

  • Like 4

Groet, Jan
Instagram: lenjan
Zoomprofiel: lenjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, kingcanon zei:

Ik blijf bij mijn vertrouwde spiegelreflex, mijn Canon Eos 5D mark IV en de EF-objectieven. Zal, zeker als ik de prijzen van de objectieven voor Canon-systeemcamera's zie, nog wel even zo blijven.

met de adapter voor ef-lenzen zit je met de systeemcamera r5/r6 goed en hoef je de absurd dure canon rf-objectieven niet te kopen; echt, de systeemcamera's zijn de toekomst. jammer  dat canon de lenzen van tamron/sigma geen toegang gunt tot het r-assortiment, sony staat dit wel toe op hun systeemcamera's

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Lenjan zei:

Met de adapter kan je je EF objectieven blijven gebruiken. Werkt heel goed. Heb zelf maar 1 RF objectief. De Canon RF 16mm F2.8 STM. Voor de rest gebruik ik mijn EF objectieven met adapter.

met de mount adapter (ca € 100 bij amazon.de) van canon kun je alle ef-lenzen gebruiken, ook die van tamron en sigma

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ad-11 zei:

Ik werk graag met Canon vanwege het glas van de objectieven. Ik gebruik de Canon 90D en de Canon 5DS, allebei pracht camera's. Inderdaad de objectieven van de systeemcamera's zijn flink duurder ik blijf voorlopig bij mijn 2 toestellekes en geniet daarvan. De mogelijkheden bij een systeemcamera is mischien wat uitgebreider maar het is nog altijd de persoon achter de camera die de foto's maakt

met de canon r5/r6 technologie heb je veel meer mogelijkheden, ongekend, mind blowing. daar kan mijn vorige 70d niet aan tippen. vaak is r6 te krijgen met 400 euro korting, mount adapter van € 100 voor ef-lenzen is gewenst

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...