Ga naar inhoud

Met welk type camera fotografeer jij?


Michelle

Met welk type camera fotografeer jij?  

163 leden hebben gestemd

  1. 1. Met welk type camera fotografeer jij?



Aanbevolen berichten

17 minuten geleden, kingcanon zei:

Je kan met gebruik van een tussenring (adaptor) je Canon EF en EF-S lenzen op de (systeemcamera's) Canon R-serie blijven gebruiken. Dat zal zo ook, vermoed ik, wel lukken met de Sigma en Tamron-objectieven met EF (of EF-S) vatting.

https://nl.canon.be/pro/stories/using-ef-eos-r-mount-adapter/

Maar Canon probeert je toch hun producten te laten kopen en maakt het Tamron en Sigma steeds een beetje lastiger, nu werkt het misschien nog met een adapter maar tegen dat ik aan een andere camera toe ben is dat helemaal niet zo zeker

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Stefanie71 zei:

Maar Canon probeert je toch hun producten te laten kopen en maakt het Tamron en Sigma steeds een beetje lastiger, nu werkt het misschien nog met een adapter maar tegen dat ik aan een andere camera toe ben is dat helemaal niet zo zeker

Tja, we kunnen alleen maar over de huidige situatie spreken. Hoe het in de (verre) toekomst gaat evolueren is voor iedereen een vraagteken. Misschien verdwijnen ook de systeemcamera's en evolueren we dan naar een ander soort "registratietoestel" ... ???

  • Like 3

Herwig Vercauteren

https://fotoherwig.wixsite.com/fotoherwig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal over op de systeemcamera's. Vanuit de spiegelreflexen van Sony overgestapt naar hun systeemcamera's toen zij daar met veel succes begonnen te pionieren. Inmiddels de Sony A7II, maar ik hou de nieuwe Sony A7rV in de gaten, die waarschijnlijk later dit jaar gelanceerd wordt.

Nu ook Nikon en Canon groot inzetten op systeemcamera's denk ik dat spiegelreflexen op lange termijn allemaal uitgefaseerd worden. Uitzonderingen daargelaten, net als dat je vandaag de dag ook nog lekker analoog kan fotograferen als je wil.

  • Like 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als kind al allerlei camera's gehad, van twee-ogige spiegelreflex van mijn opa tot Agfa Click. Daarna Olympus OM10 (analoog). Vervolgens diverse digitale compactcamera's, waarvan ik de Olympus SH-1 nog heb. Een aantal jaren terug een Sony Alpha 6000 systeemcamera gekocht, maar teveel om mee te sjouwen. Door enthousiasme van dochter heb ik sinds kort een 'compact'camera met superzoom, de Canon SX70 hs. Tot nu toe blij mee, al valt het tegen dat het diafragmabereik nogal klein is.

En natuurlijk mijn Samsung Galaxy S21 telefoon, die ook prima foto's maakt. Te bedienen door 'shoot!' te roepen!

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze week mijn nieuwe Canon 250D binnen gekregen. Ik had al een aantal jaar een Canon 1000D dus die was wel aan vervanging toe! Die gebruikte ik vooral voor op vakantie (en op automatische stand.. oeps) maar ik wil nu meer gaan doen met mijn camera dus ik ga me verdiepen zodat ik dadelijk ook mooie foto's op handmatige stand kan maken. ?Volgende maand krijg ik een macrolens voor mijn verjaardag dus als ik mijn camera een beetje onder de knie heb wil ik me ook gaan focussen op macrofotografie

  • Like 8

Instagram: @kimsvieuws

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja @robert-21. Ik heb een Nikon Z6II. Ik heb 2 Z objectieven en die sluiten naadloos aan. Ik heb ook de FTZ-adapter en daarmee kan je F-lenzen van Nikon blijven gebruiken. Ik ben er persoonlijk alleen niet erg kapot van. Los van het esthetische (ik vind het er vreselijk uitzien) heb ik ook mijn twijfels over de overdracht van de signalen. Op de een of andere manier vind ik het net niet snel genoeg scherpstellen en is het beeld ook niet rag-scherp af en toe. Iets wat ik van de 2 Z objectieven zeker niet kan zeggen. Die zijn en snel en rag-scherp. Informeer maar ook verder, wellicht zit het tussen mijn oren. Als ik een lens nodig heb die ik niet heb/kan betalen dan huur ik hem liever vanuit het Z-assortiment bij Budgetcam of Kamera Express/verhuur.

  • Like 4
Please visit my Adobe Portfolio
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 1 maand later...

Ik heb meerdere camara's gehad maar eigenlijk nooit verder gekomen dan de automatische stand. Het begon eigenlijk met de HTC smartphone en al snel volgde een Samsung camera EK-GC100 (zie foto) niet veel later kocht ik mijn eerste spiegel reflex camera de Canon 550d -Samsung NX300 - Canon 250d - Sony A6000 kopen en verkopen je kent het wel ☺️ Momenteel heb ik de Nikon Z50 systeemcamera en gebruik ik de automatische stand NIET en ben ik nu serieus bezig met fotografie. Inmiddels heb  een online cursus gevolgd en heb ik een abonnement op Zoom acedemy en ga proberen via jullie forum, tips & tricks mijn kennis op te tillen naar een hoger niveau. Wish me luck ?

Gr Frenk 

*Update 14-09-2022
De Nikon ℤ50 heeft alweer plaats gemaakt voor de 
Nikon ℤ6 full frame camera en heb ik de set uitgebreid met 

  • Nikkor 50mm F/1.8
  • Tamron SP 24-70mm F/2.8
  • Tamron SP 70-200mm F/2.8

84167_730e5964-db24-4495-b80c-3e6206518ec5.jpg

aangepast door kuuperke
  • Like 5

 ? Nikon ℤ6 systeemcamera
Zoom profiel ? Frenk
Instagram profiel ? Frenk

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Op 8-3-2022 om 21:31, MiekeSch zei:

En natuurlijk mijn Samsung Galaxy S21 telefoon, die ook prima foto's maakt. Te bedienen door 'shoot!' te roepen!

Hoe grappig, leer ik gewoon ook nog wat over mijn telefoon (camera) ? Lijkt me soms best handig, dus heb het meteen ingesteld! 

  • Like 2

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat ik al eens had gereageerd, maar blijkbaar niet (behalve over de Samsung-tip van MiekeSch). 

Ik heb twee spiegelreflex camera's: Canon EOS 400D (gebruik ik niet meer) en een Canon 250D (volop in gebruik ? ).

Bij de camera's heb ik 3 lenzen: Canon 10-18, de Canon 18-55 kitlens (nog van de 400D) en de Canon 55-200. 

De camera op mijn telefoon (Samsung S21) gebruik ik vooral voor het maken van foto's bij klanten tijdens een intake-gesprek of als ik ergens ben en geen camera bij me heb. 

  • Like 3

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
40 minuten geleden, PeterKosterHT zei:

Dan ben ik wel benieuwd in welke situatie je welke camera gebruikt?

De EOS R7 heb ik nog niet zo lang, maar denk ik vooral voor natuurfotografie met RF800 en RF 100-400 te gebruiken. De EOS RP denk ik bij minder licht (kans op ruis bij EOS R7) te gebruiken bij Macro fotografie (in bos) of met groothoekzoomlens (vroeg in de ochtend of tegen zonsondergang). De EOS R 7 is sneller, dus gebruik ik bij situatie waar dat belangrijk is. Zo denk ik er nu over, de toekomst zal het uitwijzen.

  • Like 1

 

Kijk op zoom.nl: gietjedo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...