Ga naar inhoud

Welke zouden jullie kiezen?


Stefanie71

Aanbevolen berichten

Ik zit een beetje met een (luxe) dilemma, voor de safarireis ('gewone' groepsreis) Tanzania die ik zou maken en toen niet door ging wegens corona had ik een 100-400mm lens gekocht omdat mij dit beter leek dan iedereen in de weg te gaan zitten met mijn 150-600. Bij deze 100-400 heb ik een 1.4 extender maar dan ben ik wel de autofocus kwijt.  Nu is na corona deze 'gewone' groepsreis veranderd in een fotografie reis Kenia-Tanzania (lang verhaal kort en een reisorganisatie op mijn zwarte lijst) Nu zou ik dus net zo goed de 150-600 mee kunnen pakken hoewel deze wel een stuk zwaarder is.

Wat zouden jullie doen, lichter reizen met de 100-400 +1.4 met alles boven de 400 zonder AF of de zware teletoeter 150-600 meenemen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, in2lapland zei:

Het benoemen van objectieven enkel en alleen in mm is onvoldoende info...

Alhoewel ik geneigd ben te roepen de 100-400mm en de teleconverter lekker thuis laten.

Het is ook niet een vraag van welke lens is beter maar meer van kies je voor sjouwen of voor klooien met handmatig scherpstellen ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

altijd voor autofocus kiezen. 

de 100-400 is ook niet licht, en.. ervaringsdeskundige.. een slechte lens. ieder objectief in combinatie met tussenstukken kan alleen maar kapot, is niet voor elkaar gebouwd, maar meer een redmiddel. Ik zou lekker voor de 150-600 kiezen (heb ik zelf ook en het is met mn camere mijn twee-eenheid) Of het nou zwaar is, of heel zwaar maakt ook niet meer uit. 

 

aangepast door darka
  • Like 1

goodbye

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...