Ga naar inhoud

Kopen of niet?


renesutter

Aanbevolen berichten

Onlangs introduceerde Nikon een nieuwe Z lens, Nikkor Z 28-75 mm f/2.8. Thans gebruik ik op mijn Nikon Z6 II de Sigmalens met dezelfde specificaties, maar natuurlijk met de vattingsadapter. Mijn vraag is of het zinvol is de nieuwe Nikkor lens aan te schaffen en of dit daadwerkelijk een beter resultaat voor mijn opnamen geeft? Hoeveel kwaliteit krijg ik er bij om dan zonder vattingsadapter te fotografen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb weliswaar geen ervaring met Nikon maar ik zou zeggen als jij tevreden bent de resultaten de je behaalt met de Sigma wat betreft scherpte. de snelheid van scherpstellen, beeldkwaliteit etc. dan zou ik het niet doen.

Heb zelf de Canon R6 en gebruik deze ook met een adapter voor mijn EF lenzen. Zie nog geen aanleiding om over te stappen op RF lenzen die je zonder adapter kan gebruiken.

Groet, Jan
Instagram: lenjan
Zoomprofiel: lenjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring met het gebruik van objectieven is dat je de kwaliteit van het objectief na jarenlang gebruik niet meer ziet. Totdat je een ander objectief, met dezelfde specificaties, gebruikt. 

Bij een aankoop van een nieuw versie van een objectief heb ik eerste met het oude objectief een voorwerp gefotografeerd en daarna met het nieuwe objectief. Op de laptop de foto's vergeleken. Ik schrok ervan hoeveel details het nieuwe object liet zien. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Bladehans60 zei:

Mijn ervaring met het gebruik van objectieven is dat je de kwaliteit van het objectief na jarenlang gebruik niet meer ziet. Totdat je een ander objectief, met dezelfde specificaties, gebruikt. 

Bij een aankoop van een nieuw versie van een objectief heb ik eerste met het oude objectief een voorwerp gefotografeerd en daarna met het nieuwe objectief. Op de laptop de foto's vergeleken. Ik schrok ervan hoeveel details het nieuwe object liet zien.