Ga naar inhoud

Canon Camera Connect app probleempje opgelost


Stefanie71

Aanbevolen berichten

Als ik de reviews van de app mag geloven hebben meerdere mensen problemen met verbinden van de canon Camera Connect app met de telefoon na een update. Bij mij was het geval dat mijn vorige telefoon met die app het loodje gelegd heeft en ik kreeg de app op mijn nieuwe telefoon met geen mogelijkheid meer verbonden. Ik heb het toen een tijdje laten liggen om deze week toch nog maar eens een oplossing voor het probleem te zoeken.

Het eerste wat dan weer boven komt zijn de 1-ster reviews van mijzelf en anderen met dit probleem en van Canon totaal geen reactie hierop (mijn 1-ster is dan ook blijven staan zelfs nu de app weer werkt als een zonnetje) Nu kwam ik op een Engelstalig forum tegen dat je de wifi instellingen eens zou moeten verwijderen, natuurlijk werkte dat instellen op mijn 6DII net even anders dan omschreven maar in het kort:

Bij 'inst. draadloze communicatie' staat de mogelijkheid 'wis instellingen' Daarna moet je de bijnaam van de camera opnieuw ingeven en vervolgens heb ik de wifi ingesteld,  ging in 1x goed maar toen bedacht ik me dat ik bluetooth moest hebben dus even stukje terug (niet helemaal naar wis instellingen maar tot het keuzemenu met wifi en bluetooth) nu bluetooth geselecteerd en weer verder door met de stappen die aangegeven worden, ook dat ging meteen goed 

Conclusie: als je de app niet meer aan de praat krijgt na een update of dat je zoals ik de app op een andere telefoon zet: eerst even de instellingen voor draadloze communicatie wissen en dan nog eens proberen. Was wel leuk geweest als Canon deze optie geopperd zou hebben bij al die klachten over de app ...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Ingridgb zei:

Ah, dus dat was het probleem. Bij mij werkte de app ook niet meer. Ik was helemaal klaar met proberen en heb toen maar een losse bedrade afstandsbediening gekocht. 

Bedrade afstandsbediening had ik al maar nu net dat draadloze en even wat plaatjes kunnen overhalen naar je telefoon om direct op FB te zetten gebruikte ik de app toch stiekem vaak voor dus toch maar weer even gaan zoeken om het terug werkende te krijgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, Stefanie71 zei:

Bedrade afstandsbediening had ik al maar nu net dat draadloze en even wat plaatjes kunnen overhalen naar je telefoon om direct op FB te zetten gebruikte ik de app toch stiekem vaak voor dus toch maar weer even gaan zoeken om het terug werkende te krijgen

Ik ga het zeker ook even uitzoeken ?

 

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...