Ga naar inhoud

Vraagje aan de nikon Z + 70-200 eigenaars


LievenLens

Aanbevolen berichten

Vraagje aan de nikon Z + 70-200 eigenaars...

Ik werk heel veel in tegenlicht ( tijdens het gouden uur ), ik gebruik een fuji XT4 + 55-140 ( 70-200 ). Het toestel laat ik scherp stellen met gezichtsherkenning en ik merk dat de scherpte bij 1 op de 6 foto's de focus niet juist op de ogen zit. Soms zit de focus er een beetje naast, soms totaal er naast.

Ik vroeg me af of er nikon Z eigenaars zijn die met een 70-200 mm ( op f2,8 ) diezelfde ervaring hebben of dat de focus beter is ? Hoeveel missers hebben jullie ? Let wel, in tegenlicht tijdens het gouden uur ( moeilijke omstandigheden voor de focus ).

 

Mijn portfolio kan je vinden op www.lievenlens.be

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij alleen maar positieve ervaringen (behalve het gewicht 😅) met de combinatie Z6 en de 70-200 2.8. Ik weet niet of ik hem ook al eens op mijn Z5 heb gebruikt, maar kan mij daar in elk geval geen problemen mee herinneren. Tegelijkertijd merk ik bij mijn Z5 in het algemeen wel dat bij minder licht het focussen bij alle lenzen wat lastiger is dan met de Z6...

aangepast door stefankoem
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-4-2024 om 08:22, straatfotograaf zei:

Ik begrijp je vraag. Maar wil je een antwoord weten welke AF beter is onder de geschetste omstandigheden dan zal je 2 camera's met lenzen naast elkaar moeten zetten en tegelijkertijd een foto moeten maken. Elke tegenlicht situatie is gewoon anders. 

Het is niet de bedoeling om ze naast elkaar te zetten om te kijken welk systeem beter is. Maar eerder om te weten of een ander merk het ook moeilijk heeft om scherp te stellen in tegenlicht situaties tijdens het gouden uur.

 

Mijn portfolio kan je vinden op www.lievenlens.be

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...