Ga naar inhoud

Ik kom er niet uit, wat vinden jullie


PeterKosterHT

Aanbevolen berichten

Meestal weet ik zelf donders goed of ik tevreden ben met een foto, maar bij deze twijfel ik. Een vlinderparadijs, deze bloem, leuk dat je twee soorten ziet. Compositie klopt redelijk (toegegeven, dankzij uitsnede).

Maar een dier van achteren fotograferen vind ik dan weer niet charmant...
Of misschien mis ik gewoon spanning in het beeld. Twee dieren zonder interactie?

dikkopje-zandoogje.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi is dat hier. Vraagt iemand om feedback, en het wordt ook hier, net als op zoom gallery gewoon niet gegeven. Is men dan te bang om er iets over kwijt te willen? Is het meer een gebrek aan tijd of interesse in een ander? 

Ja, het is komkomkomkommer tijd, maar met 61 views moet er toch iemand een mening hebben. 

  • Like 1

goodbye

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de compositie waardeloos een rommelig geheel. Een te grote bloem oppervlakte waardoor de kleine vlinder niet de aandacht krijgt. Ik heb geen enkel probleem dat een beestje van achteren gefotografeerd wordt zo zie je tenminste ook eens hoe z'n beestje eruit ziet.

Gr. Jesus 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-8-2023 om 23:54, PeterKosterHT zei:

Maar een dier van achteren fotograferen vind ik dan weer niet charmant...
 

Eigenlijk is het ook goed dat je een dier van achteren fotografeert, dat doe ik soms ook. Zo weten anderen ook hoe het dier/vogel/insect er van achteren er uit ziet. En dan heb je een idee van het groter geheel.
Zeker bij vlinders/libellen/waterjuffers is het ook mooi van achteren gefotografeerd.

Ook bij mensen kan dat een verschil geven, die vrouw die je van voren hebt gefotografeerd met zo lijkt het een mooie paardenstaart, maar eigenlijk een mooie vlecht heeft.
 

  • Like 1

“Welke van mijn foto's is mijn favoriet? Degene die ik morgen ga nemen.”

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Jesus zei:

Een te grote bloem oppervlakte waardoor de kleine vlinder niet de aandacht krijgt.

Gr. Jesus 

Misschien was het de bedoeling om alleen die nachtvlinder te fotograferen en zorgde die dagvlinder voor een 'Photobomb'.   ?
Ik heb ook al een foto gemaakt met een mooie scherpstelling op een vlinder en terwijl ik afdrukte had er iets achter een zandhommel plaatsgenomen, die staat er dus onscherp op. Ongeveer vergelijkbaar met bovenstaande foto.

  • Like 1

“Welke van mijn foto's is mijn favoriet? Degene die ik morgen ga nemen.”

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...

Ik ben het met Kingcanon en JettFotografie eens.

Het Bruin zandoogje op de achtergrond in inderdaad erg storend, denk die weg, en alle aandacht gaat naar het Groot dikkopje op de voorgrond. En dan heeft men gelijk een heel andere en veel mooiere compositie.

En doordat die vlinder van achteren gefotografeerd is houdt men wel meer “spanning” in de compositie, waar ik mee wil zeggen dat die foto dan niet zou mistaan bij mij boven de bank. Maar dat is een persoonlijke smaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, PeterKosterHT zei:

hm, heb die achterste vlinder er even heel ruw afgeshopt, maar ook als ik dat netjes zou doen geloof ik niet 'm boven de bank zou hangen.... image.thumb.png.99270c8663d63ce8d17cca23ad9f1c63.png

Zoals ik al aangaf, is het een kwestie van smaak. De compositie/vlakverdeling is er, naar mijn mening, wel heel erg op vooruit gegaan. en nu ik er beter naar kijk kom ik er op terug wat dat boven de bank hangen betreft, maar als die beharing op de kop ook scherp zou zijn geweest, nou dan weet ik het zonet nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...