Ga naar inhoud

Kamera-Express discrimineert Nederlanders?


PeterKosterHT

Aanbevolen berichten

Ik heb me er altijd over verbaasd dat de prijzen voor camera's en accessoires bij de meeste winkels/webshops in Nederland exact gelijk is. Heb wel eens geprobeerd een klacht daarover in te dienen bij de Autoriteit Consument en Markt, maar die is er dus niet voor de consument: je krijgt doodleuk te horen dat je het maar uit moet zoeken met de importeur. Papieren tijger. Dat gaat 'm niet worden, denk ik dan. Nu ja, dan vergeten die webshops het ook maar, dan gun ik de omzet liever aan de plaatselijke fotozaak, die nog enige kennis van zaken heeft en bovendien een echte winkel in het centrum heeft, waar je zo binnen loopt.
Maar nu het andere uiterste. In Duitsland kopen geeft tegenwoordig zelden voordeel, maar op zoek naar een flitser stuitte ik op iets merkwaardigs; Dezelfde flitser bij hetzelfde bedrijf in Duitsland liefst 44 euro goedkoper dan in NL. Ik meen te weten dat de BTW in Duitsland ietsje lager is dan bij ons (bijna alles in Duitsland is goedkoper, sprak de alcoholist:-) ), maar dit verschil is wel heel extreem. Discrimineert Kamera-Express Nederlanders?
 

KE-Godox.gif

aangepast door PeterKosterHT
typo
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, PeterKosterHT zei:

Wat ik zei, voor btw is dit prijsverschil veel te groot. Van Ikea is bekend dat ze prijzen aanpassen aan de lokale markt. Maar goed, kamera-express, dan wacht ik wel even tot ik weer in Duitsland ben. Waar concurrenten deze flitser trouwens nog zes euro goedkoper aanbieden...

Ai, over wat je zei over BTW had ik heen gelezen. Dan zal het wellicht toch met de markt te maken hebben. Of misschien dat ze nog groter kunnen inkopen dan in NL (Duitsland is natuurlijk vele malen groter en dus meer inwoners). 

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik durf gerust in een Duitse webshop (niet KE) camera spul te kopen dus als het 40 euro scheelt bij die bewuste concurrent dan wordt dat m voor mij, als er iets aan is kun je m vaak gratis terugsturen en zelfs al zou dat niet dan kun je voor 40 euro best veel versturen ...

Ik heb wel verschillende dingen bij KE online gekocht en voor garantie kan ik na het werk even in de winkel binnenspringen want dat is niet te ver om dus lekker makkelijk, maar nadat ze me vorig jaar een 2e hands camera niet konden leveren nadat ik deze al betaald had, ben ik toch wat voorzichtiger met deze zaak (foutje op de website ... ik had m eigenlijk gewoon moeten eisen maar geen trek in de heisa) 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Prijsconcurrentie is er dus niet, dus ik heb ook een klompengevoel dat er prijsafspraken gemaakt worden (dan wel gedicteerd door de importeur). Vandaar dat ik probeerde een klacht in te dienen bij de Autoriteit Consument en Markt. Maar dat blijkt dus een wassen neus te zijn.
Er bekruipt mij een idee: gewoon weer een klacht indienen. Dan word ik weer met een kluitje in het riet gestuurd, maar daarover kun je dan weer klagen bij de nationale ombudsman. Je moet het maar leuk vinden😗

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, GinaHeynze zei:

Er gaat veel mis bij dat bedrijf. Die gooien hun eigen ramen in. Ken al veel mensen die er niet meer bestellen.

Ik ben ook niet zo happig op K-E  in Zwolle moet een superstore zijn maar wat een bagger winkel.   Ik ga gewoon veel vaker naar Urk toe veel fijner en deskundig personeel.  iets wat bij K-E in Zwolle ontbreekt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nooit enig probleem gehad met dit bedrijf, en hier komen al mijn spullen vandaan. In de zaak in Maastricht kun je lekker rustig rond kijken en krijg je zelfs koffie aangeboden 👍

En om te beweren dat dit bedrijf Nederlanders discrimineert gaat wel erg ver, van zulke uitspraken schrik ik 😮

aangepast door RogerteWierike
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ook hier in Capelle aan de ijssel bij Kamera express  netjes geholpen en kreeg alle uitleg die ik wilde. Kortom ik ben er tevreden over.

Maar ook cameranu vind ik goed. Maar daar moet ik veel verder voor rijden. En inderdaad de prijzen zijn hetzelfde.

 

zoom.nl  rptonia

instagram Tonniereekers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-11-2023 om 10:29, GinaHeynze zei:

Er gaat veel mis bij dat bedrijf. Die gooien hun eigen ramen in. Ken al veel mensen die er niet meer bestellen.

Tegenwoordig durf ik al eens online kopen bij Art en Craft !

Maar aangezien ik afhankelijk ben van het openbaar vervoer enz en er geen effectieve fotowinkels in de buurt zijn kies ik al gauw eens voor kamera express

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, svckruisem zei:

Tegenwoordig durf ik al eens online kopen bij Art en Craft !

Maar aangezien ik afhankelijk ben van het openbaar vervoer enz en er geen effectieve fotowinkels in de buurt zijn kies ik al gauw eens voor kamera express

Ik heb een keer een printer bij Art & Craft besteld. Vond het een beetje spannend, omdat ik die winkel niet kende (reviews waren wel goed). Maar prima levering, netjes op tijd e.d.

  • Like 1

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...