Ga naar inhoud

EOS 250D besturen via de pc


Varkje

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal!

Ik zoek een manier om mij Canon EOS 250D via de pc te kunnen besturen.

De reden hierachter is dat ik via mijn telescoop foto's wil maken van maan, sterren etc.
En om dat eenvoudiger en beter te kunnen doen is het bedienen via een pc veel handiger dan van achter een telescoop.
Te denken valt aan scherp stellen, in zoomen etc.
Het gaat dus niet om het downloaden ven foto's naar de pc, dat is geen probleem.
Het gaat puur om het op afstand (niet via WIFI maar met een kabel) de camera aan te kunnen sturen. 

Weet iemand hier een oplossing voor?

Groetjes

Anne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Anne,

Ik fotografeer met een EOS 7D MarkII, welke ik met behulp van WiFi met een app op mijn telefoon kan verbinden, zodat ik mijn telefoon als een soort van afstandsbediening kan gebruiken, echter dat werkt alleen maar als het "WiFi" kaartje in mijn camera zit. En dan moet mijn camera op het moment ook nog een hele goede internetverbinding hebben, en dan nog heb ik op mijn telefoon lang niet alle (camera)functies tot mijn beschikking.

Wat dat kaartje betreft heb ik helaas slecht nieuws voor je, de EOS 250D staat niet in het lijstje van geschikte camera's voor die app

Groet

Botje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met je mobieltje niet of niet met tethering, of met beiden niet?
[edit]Zie in dit filmpje dat je bij tethering inderdaad voor je zoom nog zelf aan je objectief moet draaien. Vind dat aan de ene kant wel gek, aan de andere kant, tethering gebruik je lijkt me toch vooral bij studiofotografie waar het niet op het exacte moment aankomt. Dat probleem lijkt me overkomelijk.

aangepast door PeterKosterHT
Puntje toegevoegd.
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...