PeterKosterHT Geplaatst: 7 november Delen Geplaatst: 7 november Ik flits zelden, vooral bij gebrek aan ervaring daarmee en ook omdat ik met mijn opzetflitser alleen maar recht voor zijn raap frontaal kan flitsen. Ik zie wel dat flits echt iets toe kan voegen, niet alleen in de studio, maar ook bijvoorbeeld in een bos of om schaduwen op te lichten, dus kijk ik naar trigger om mijn Godox tt685 flitser off-camera te gebruiken. De simpelste oplossing is een Godox x2t trigger. Koop je voor 42 euro, zet je op je camera en je zet de flitser neer waar je wilt. Alternatief: ik kop er een tt685 II (het huidige model) bij voor 120 euro. Die kan ook als master trigger dienen en dan heb ik gelijk een tweede flitser. Die moet ik dan alleen wel op de camera gebruiken. Zit me (opnieuw: bij gebrek aan ervaring) af te vragen hoe groot de kans is dat ik behoefte heb aan die extra flitser op de camera. Of is het slimmer om eerst die x2t te kopen, waarna ik (als ik de smaak van flitsen te pakken krijg) alsnog een tweede flitser jan kopen die ik dan wel overal neer kan zetten? Quote Mijn pagina op Zoom Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
darka Geplaatst: 8 november Delen Geplaatst: 8 november sws de trigger kopen. als je al niet veel flitst, waarom zou je er dn uberhaupt nog 1 bij kopen. Mocht je ooit 2 flitsers hebben, dan wil je ze toch los van je camera neer kunnen zetten. die trigger is wel een must. Het geeft je bovendien veel meer vrijheid. 2 Quote Weten wanneer stil te blijven, dat is de kunst. klikkerdeklik op mijn linktree en ervaar hoe ik things see Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
caprinz Geplaatst: 19 november Delen Geplaatst: 19 november Hallo Peter, Flitsen is leuk. Zeker de trekker, je bent flexibeler en lichter. Reportageflitsers op de camera zijn niet flexibel en je kunt alle Godox-flitsers bedienen met de trigger, inclusief de studioflitsers. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GinaHeynze Geplaatst: 19 november Delen Geplaatst: 19 november Als je een keer doorhebt dat flitsen echt van toegevoegde waarde kan zijn is het echt heel leuk. Ik heb twee reportageflitsers van Godox, een zender en een paar ontvangers. Ik gebruik ze zelden of nooit OP mijn camera Omdat ik ook een flitsset heb voor binnen kan ik die statieven ook buiten gebruiken. Daarvoor heb dan een speciaal bevestigingskopje. Ook heb ik een paar grotere diffusers. Die kleine dopjes daar heb je niks aan. Als je 2 flitsers hebt kun je er ook creatief mee aan de slag. Quote A photo a day keeps the doctor away! Website Zoomsite Flickr Instagram Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mikekiwi72 Geplaatst: 19 november Delen Geplaatst: 19 november Ik heb de optie ook uitgeprobeerd (een V860II als trigger gebruiken), maar vind dat echt een stuk minder fijn werken dan een losse trigger. Zowel gewicht als de manier van bedienen blijven achter bij het gebruik van een losse trigger. Ik gebruik het echt alleen als noodoplossing/backup. Ik zou zelf voor de Xpro versie van de trigger kiezen (ca €60), die is nog makkelijker te bedienen en geeft fijner inzicht in instellingen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stefanie71 Geplaatst: 19 november Delen Geplaatst: 19 november Ik heb 2 reportageflitsers en een setje triggers (merk x) ik gebruik de meest uitgebreide van de 2 reportageflitsers ook regelmatig op de camera en dan als invulflits of op locatie en dan bouncen tegen plafond of wand. Off camera gebruik ik de flitsers vaak in mijn mini studio met macro en productfotografie en voor creatieve experimentjes zoals met flitsen op het 2e gordijn en met kleur filtertjes ervoor (bij de ali's voor een paar euro incl. houder voor op de flitser) Er is zo veel leuks te doen met flits dus zeker eens goed induiken en ik zou beginnen met een trigger setje zeker voor wat je nu aangeeft ermee te gaan doen. Als je zorgt dat de triggerset uitbreidbaar is kun je altijd nog een 2e flitser bijkopen maar 2 flitsers voor enkel 1 als trigger te gebruiken is zonde 1 Quote ? Zoom profiel: Stefanie71 Ook op 500px Insta en mijn eigen wixsite Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PeterKosterHT Geplaatst: 19 november Auteur Delen Geplaatst: 19 november (aangepast) 12 uren geleden, mikekiwi72 zei: Ik heb de optie ook uitgeprobeerd (een V860II als trigger gebruiken), maar vind dat echt een stuk minder fijn werken dan een losse trigger. Zowel gewicht als de manier van bedienen blijven achter bij het gebruik van een losse trigger. Ik gebruik het echt alleen als noodoplossing/backup. Ik zou zelf voor de Xpro versie van de trigger kiezen (ca €60), die is nog makkelijker te bedienen en geeft fijner inzicht in instellingen Het verschil tussen de X2T en de Xpro zie ik (afgezien van uiterlijk en de tamelijk loze oplossing om een tweede flitser op de x2t te zetten) niet zo. dan zou ik eerder gaan voor de xpro ii, al is het maar vanwege de verlichte knopjes en de optie om automatische ttl-standen te importeren naar een handmatige stand. Alleen zit je dan gelijk aan de 100 euro, zo niet meer. 19 november aangepast door PeterKosterHT Quote Mijn pagina op Zoom Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PeterKosterHT Geplaatst: 20 november Auteur Delen Geplaatst: 20 november Heb net toch de X2T besteld, heeft ook verlichte knoppen en als het flitsen zo bevalt dat ik toch liever de x pro II wil heb nu een bedrag uitgegeven waar ik wel over heen kom. Wat video's gekeken, denk dat ik hier ook wel uitkom. Perfecter kan altijd. 1 Quote Mijn pagina op Zoom Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PeterKosterHT Geplaatst: 22 november Auteur Delen Geplaatst: 22 november Is vanavond laat bezorgd, toch maar gelijk uitgepakt😃 Stond nergens op dat het de versie voor Sony is. Dus maar gelijk in werking gesteld, set-up was fluitje van een cent. Ding deed het gelijk, bediening is heel intuïtief. Binnenkort maar eens uitgebreid gaan spelen. 1 Quote Mijn pagina op Zoom Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
renekuipers Geplaatst: 23 november Delen Geplaatst: 23 november Bij de zenders van Godox, kun je aan de toegevoegde letter zien voor welk merk deze is. X-ProII C voor Canon, X-ProII N voor Nikon enz. Werkt geweldig dat Godox spul en is goed betaalbaar. Ik heb geen aandelen van Godox, wel veel flitsers van hun. 😜 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PeterKosterHT Geplaatst: 23 november Auteur Delen Geplaatst: 23 november Dat wist ik, maar had die S over het hoofd gezien😗 1 Quote Mijn pagina op Zoom Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen