Ga naar inhoud

Flitsen met godox


PeterKosterHT

Aanbevolen berichten

Ik flits zelden, vooral bij gebrek aan ervaring daarmee en ook omdat ik met mijn  opzetflitser alleen maar recht voor zijn raap frontaal kan flitsen. Ik zie wel dat flits echt iets toe kan voegen, niet alleen in de studio, maar ook bijvoorbeeld in een bos of om schaduwen op te lichten, dus kijk ik naar trigger om mijn Godox tt685 flitser off-camera te gebruiken.
De simpelste oplossing is een Godox x2t trigger. Koop je voor 42 euro, zet je op je camera en je zet de flitser neer waar je wilt. Alternatief: ik kop er een tt685 II (het huidige model) bij voor 120 euro. Die kan ook als master trigger dienen en dan heb ik gelijk een tweede flitser. Die moet ik dan alleen wel op de camera gebruiken. Zit me (opnieuw: bij gebrek aan ervaring) af te vragen hoe groot de kans is dat ik behoefte heb aan die extra flitser op de camera. Of is het slimmer om eerst die x2t te kopen, waarna ik (als ik de smaak van flitsen te pakken krijg) alsnog een tweede flitser jan kopen die ik dan wel overal neer kan zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

sws de trigger kopen. als je al niet veel flitst, waarom zou je er dn uberhaupt nog 1 bij kopen. Mocht je ooit 2 flitsers hebben, dan wil je ze toch los van je camera neer kunnen zetten. die trigger is wel een must. Het geeft je bovendien veel meer vrijheid. 

  • Like 2

goodbye

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Als je een keer doorhebt dat flitsen echt van toegevoegde waarde kan zijn is het echt heel leuk. Ik heb twee reportageflitsers van Godox, een zender en een paar ontvangers. Ik gebruik ze zelden of nooit OP mijn camera Omdat ik ook een flitsset heb voor binnen kan ik die statieven ook buiten gebruiken. Daarvoor heb dan een speciaal bevestigingskopje. Ook heb ik een paar grotere diffusers. Die kleine dopjes daar heb je niks aan. Als je 2 flitsers hebt kun je er ook creatief mee aan de slag.

A photo a day keeps the doctor away! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de optie ook uitgeprobeerd (een V860II als trigger gebruiken), maar vind dat echt een stuk minder fijn werken dan een losse trigger. Zowel gewicht als de manier van bedienen blijven achter bij het gebruik van een losse trigger. Ik gebruik het echt alleen als noodoplossing/backup.

Ik zou zelf voor de Xpro versie van de trigger kiezen (ca €60), die is nog makkelijker te bedienen en geeft fijner inzicht in instellingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 reportageflitsers en een setje triggers (merk x) ik gebruik de meest uitgebreide van de 2 reportageflitsers ook regelmatig op de camera en dan als invulflits of op locatie en dan bouncen tegen plafond of wand.  Off camera gebruik ik de flitsers vaak in mijn mini studio met macro en productfotografie en voor creatieve experimentjes zoals met flitsen op het 2e gordijn en met kleur filtertjes ervoor (bij de ali's voor een paar euro incl. houder voor op de flitser) Er is zo veel leuks te doen met flits dus zeker eens goed induiken en ik zou beginnen met een trigger setje zeker voor wat je nu aangeeft ermee te gaan doen. Als je zorgt dat de triggerset uitbreidbaar is kun je altijd nog een 2e flitser bijkopen maar 2 flitsers voor enkel 1 als trigger te gebruiken is zonde

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, mikekiwi72 zei:

Ik heb de optie ook uitgeprobeerd (een V860II als trigger gebruiken), maar vind dat echt een stuk minder fijn werken dan een losse trigger. Zowel gewicht als de manier van bedienen blijven achter bij het gebruik van een losse trigger. Ik gebruik het echt alleen als noodoplossing/backup.

Ik zou zelf voor de Xpro versie van de trigger kiezen (ca €60), die is nog makkelijker te bedienen en geeft fijner inzicht in instellingen

Het verschil tussen de X2T en de Xpro zie ik (afgezien van uiterlijk en de tamelijk loze oplossing om een tweede flitser op de x2t te zetten) niet zo. dan zou ik eerder gaan voor de xpro ii, al is het maar vanwege de verlichte knopjes en de optie om automatische ttl-standen te importeren naar een handmatige stand.
Alleen zit je dan gelijk aan de 100 euro, zo niet meer.

aangepast door PeterKosterHT
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...