Ga naar inhoud

Harrie stelt zich voor


Harrie_D

Aanbevolen berichten

Fotografen, ik ben Harrie en woon in Zuidoost Fryslan vlakbij het Drents-Friese wold en het Fochteloerveen. De 65 al gepasseerd en nu zeeën van vrije tijd. Fotograferen doe ik al vanaf mijn jonge jeugd, aangestoken door een fotograferende vader.
Begonnen met een uiterst eenvoudige Agfa Rapid, gevolgd door een Exacta, Asahi Pentax en als afsluiter van het analoge tijdperk een Nikkormat Ftn (nog steeds in bezit). Destijds veel dia's en zwart-wit waarvan ik de negatieven zelf ontwikkelde en afdrukte in de doka met een Opemus vergroter. Het digitale tijdperk begonnen in 2002 met een eenvoudige Fuji compactcamera die opgevolgd werd door een Olympus. Dit merk ben ik lang trouw gebleven en heb twee Olympus (E510 en E520) camera gehad. Vier jaar geleden de keuze gemaakt om over te stappen naar een systeemcamera. De voorkeur ging uit naar een jong gebruikte Olympus, Sony of Fujifilm. Uiteindelijk een zeer weinig gebruikte X-T100 gevonden voor een mij passend bedrag en daar fotografeerde ik met heel veel plezier mee. Met de "plastic maar fantastic" XC 15-45 en een XC 50-230 (ook als jong gebruikte gevonden op MP). Afgelopen zomer een stapje hogerop en de X-T100 met de beide XC lenzen ingewisseld voor een X-S10 met XF 16-80 en XC 70-300
Behalve foto's maakte ik met de X-T100 en nu dus met de X-S10 ook video's.  Video's monteer ik in DaVinci Resolve.
Foto's zijn tot begin dit jaar altijd JPEG's vanuit de camera geweest, af en toe wat opgepoetst in een bewerkingsprogramma als Gimp of Luminar 4.
Nu ik veel mee tijd heb schiet ik plaatjes in RAW en "vang" ze in eerst Rawtherapee en Capture One Express, maar thans in ON1 Photoraw 2024. Het geeft weer een nieuwe dimensie aan de hobby.
Wensen? Die blijven er genoeg. 
Ik volg al een paar jaar de berichten op dit forum en vind het nu eens tijd worden mijzelf te registreren.Dan kan ik ook eens een reactie plaatsen. Ik ben ook deelnemer aan het Fuji X forum en daar heb ik een aantal foto's geplaatst. Dat zal ik hier ook gaan doen. Het liefst fotografeer ik landschappen, natuur en de kleinkinderen op het voetbalveld. 
Andere interesses; ik ben gek op bijna alles op twee en vier wielen en zit graag op de motor, racefiets of mountainbike. 

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...