Ga naar inhoud

Wanneer pleeg je broodroof?


redactiezoomnl

Aanbevolen berichten

Krijg zelf regelmatig het verzoek van bands of ik de concertfoto's van een concert die ik geplaatst heb op sociale media even wil mailen zodat zij die ook kunnen delen. Ik voldoe eigelijk altijd aan dat verzoek. Wel in de beperkte resolutie waarmee ik ze geplaatst heb in het verzoek om mijn naam er bij te vermelden. 

Soms loont het soms ook om je wat soepel op te stellen. Zo kreeg ik dik een half jaar geleden een telefoontje van de manager van Nana Adjoa. Ze waren bezig met het ontwerpen van het artwork voor een livealbum. Of ik een foto wou opsturen die ze mogelijk wilden gebruiken voor de cover. Echter wisten ze nog niet zeker of ook gebruikt voor die foto zouden kiezen. Prijs afgesproken voor als hij gebruikt zou worden en toch de foto in volledige resolutie opgestuurd. Zowel mijn bewerkte gecropte versie met kleuraanpassing, als de niet gecropte versie met originele kleuren.

Zie ik een paar week geleden de aankondiging van het album met mijn foto voorkomen op Facebook terwijl ik nog niets gehoord had. Maar gelukkig ging een paar uur later al de telefoon om de betaling te regelen en werd ik nog uitvoerig bedankt voor de soepele opstelling.

310735507_537664894835318_2135393918936002374_n.jpg

  • Like 6

Groet, Jan
Instagram: lenjan
Zoomprofiel: lenjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik bedacht mij net even iets en haal dit onderwerp weer even naar boven. Voor vrienden gratis een shoot houden wordt door een aantal als broodroof bestempeld. Is het helpen van een buurman bij het opnieuw bestraten van zijn oprit dan ook broodroof? Of dat stopcontact dat ik laatst bij de buren heb doorgeschakeld naar een kamer ernaast, zodat daar een extra lamp kan branden, broodroof van een elektricien?

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...