Ga naar inhoud

Lightroom: dilemma aanschaf


Ingridgb

Aanbevolen berichten

Ik wil Lightroom Classic aanschaffen. Nu is er bij Licentie2go een aanbieding voor Photography Plan (incl. LR CC, PS en LR Classic) voor € 119,99 p/jaar (abo-versie dus). Via softwaredigitali (Italiaans bedrijf) kun je Lightroom CC + Lightroom Classic als eeuwigdurende versie kopen voor € 35,00. 

Heeft iemand van jullie ervaring met Softwaredigitali? Op zich heeft mijn voorkeur een koopversie, die gewoon blijft werken en die dus niet steeds verlengd hoeft te worden. Maar wat is nou een verstandige keuze? 

Classic heeft mijn voorkeur, omdat je daarbij de foto's blijkbaar ook op je computer kunt opslaan en niet alleen in de cloud (als ik het goed begrepen heb). 

aangepast door Ingridgb
  • Like 2

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Ingridgb wijzigde de titel naar Lightroom: dilemma aanschaf

Geen ervaring mee. 

Ik ben net van abo afgestapt. Gebruikte het momenteel niet genoeg ervoor. 

Heb nu omdat ik lightroom wel fijnste programma blijf vinden een gekraakte versie. Blijft ook altijd werken. Kost niks. ??

  • Like 2

-----------------------------------------------------
"A camera is a save button for the mind's eye"

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, ko3ntje zei:

Geen ervaring mee. 

Ik ben net van abo afgestapt. Gebruikte het momenteel niet genoeg ervoor. 

Heb nu omdat ik lightroom wel fijnste programma blijf vinden een gekraakte versie. Blijft ook altijd werken. Kost niks. ??

Ik heb nu een gekraakte versie LR 9.0, die heeft mijn zoon er een keer op gezet, maar er schijnt van de nieuwste geen gekraakte te vinden te zijn?

Waarom ik de nieuwe versie wil: daar kun je met maskers werken (bijv. lucht eenvoudiger bewerken of een achtergrond enz.). Dat lijkt me dan ook erg handig voor interieurfoto's (en natuurlijk ook "gewone" buitenfoto's).

  • Like 2

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een jaarabonnement €120 kost en een voor mij onbekend buitenlands bedrijf biedt een eeuwige versie aan voor €35, dan is dat eigenlijk te mooi om waar te zijn !

Overigens, ik zou mijn Lightroom nooit en te nimmer willen missen. Voor mij een echt onmisbaar tool!

 

aangepast door TWvU
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, TWvU zei:

Als een jaarabonnement €120 kost en een voor mij onbekend buitenlands bedrijf biedt een eeuwige versie aan voor €35, dan is dat eigenlijk te mooi om waar te zijn !?

Kraken hoeft voor mij gelukkig niet. Ik krijg mijn licentie jaarlijks gratis verlengd. En dat vind ik wel zo plesant ? .

 

 

De reviews op trustpilot zijn wel positief. Ik kan op zich de kosten wel opvoeren voor mijn bedrijf ? Interieurfoto’s moeten tenslotte ook bewerkt worden ? hahaha.

  • Like 1
  • Haha 1

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, TWvU zei:

Of is dat dan een 'oudere' versie zonder automatische update ?

Die van € 35,00 is blijkbaar ook versie 2022. 

 

Zij verkopen via het VIP-systeem (quote van de site van Adobe): 

"Het Adobe Value Incentive Plan (VIP) is een licentieprogramma op lidmaatschapsbasis waarmee organisaties en instellingen van elke omvang eenvoudig Adobe-producten kunnen aanschaffen, distribueren en beheren.

De VIP-programmahandleiding voor het bedrijfsleven en de overheid en de VIP-programmahandleiding voor het onderwijs hebben beide acht secties: (1) Overzicht, (2) VIP Select, (3) Opties voor de lidmaatschapstermijn, (4) Inschrijving, (5) Licenties toevoegen en distribueren, (6) Datums, (7) Verlengingen en (8) Ondersteuning en hulpbronnen. Gebruik de lijst met onderwerpen of de onderstaande kaarten voor meer informatie over de VIP-programmahandleidingen en VIP Marketplace."

aangepast door Ingridgb
  • Like 2

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Bladehans60 zei:

Ik denk hetzelfde als @TWvU Dat een eeuwige versie niet geupdate wordt. De licentie2gog is even duur als de abo versie van Adobe. Met één verschil. Adobe biedt ook de Bridge toepassing in zijn abo. 

Wat is een Bridge toepassing?

  • Like 1

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Adobe Bridge kan je namen van bestanden wijzigen, bestanden verplaatsen en verwijderen; metagegevens bewerken; afbeeldingen roteren; en batchopdrachten uitvoeren. je kunt ook bestanden en gegevens weergeven die je hebt geïmporteerd van jouw digitale foto- of videocamera.

En zoals je hieronder kan zien sorteert Bridge, bij  instelling 'Essentiele elementen', de foto''s op specifieke waardes. Je kan dan sneller een selectie maken van foto's die voldoen aan jouw criteria. Of kies een andere rubriek.

 

Bridhge.jpg

Bridge_instelling.jpg

aangepast door Bladehans60
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Bladehans60 zei:

Met Adobe Bridge kan je namen van bestanden wijzigen, bestanden verplaatsen en verwijderen; metagegevens bewerken; afbeeldingen roteren; en batchopdrachten uitvoeren. je kunt ook bestanden en gegevens weergeven die je hebt geïmporteerd van jouw digitale foto- of videocamera.

En zoals je hieronder kan zien sorteert Bridge, bij  instelling 'Essentiele elementen', de foto''s op specifieke waardes. Je kan dan sneller een selectie maken van foto's die voldoen aan jouw criteria. Of kies een andere rubriek.

 

Bridhge.jpg

Bridge_instelling.jpg

Aha, weer wat geleerd, tnx!

  • Like 2

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...