Ga naar inhoud

Even voorstellen


KeesKr

Aanbevolen berichten

Hoi. Ik ben Kees en kom uit Harderwijk. Ik doe m.n. aan vogel- en macrofotografie. En dan specifiek ook aan extreem macro (met microscoop objectieven). Ik ben Canon georiënteerd en heb een R7 voor vogelfotografie en een 80D voor de macrofotografie.

  • Like 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Adjederoos zei:

Welkom Kees,

Waarom de 80D voor macrofotografie ? 
Dat zou de R7 toch ook goed kunnen ?

mvg Ad

Ik heb een speciaal studiootje ingericht voor macro. Dit steeds weer afbreken en ombouwen is zo wat. Daarnaast wil ik een kantelbaar schermpje voor die macro studio. Die zat niet op de 7DII en heb toen een tweede camera aangeschaft. Nu op de R7 zit er wel 1.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, KeesKr zei:

Ik heb een speciaal studiootje ingericht voor macro. Dit steeds weer afbreken en ombouwen is zo wat. Daarnaast wil ik een kantelbaar schermpje voor die macro studio. Die zat niet op de 7DII en heb toen een tweede camera aangeschaft. Nu op de R7 zit er wel 1.

Dat verklaard het gebruik van de 80D, handig om dan de 80D te blijven gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk dat je hier mee doet Kees.

De R7 kun je buiten heel goed gebruiken bij macro fotografie, maar in de studio kan ook voordelen inhouden. Ben je bekend met de eigenschap van de R7 dat je focus-stack montage in de camera kunt laten doen? Op Youtube is deze video te vinden van Pieter Dhaeze: EOS R7 | Focus Stack montage in-camera (Dutch)

  • Like 1

 

Kijk op zoom.nl: gietjedo

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Gietjedo zei:

Leuk dat je hier mee doet Kees.

De R7 kun je buiten heel goed gebruiken bij macro fotografie, maar in de studio kan ook voordelen inhouden. Ben je bekend met de eigenschap van de R7 dat je focus-stack montage in de camera kunt laten doen? Op Youtube is deze video te vinden van Pieter Dhaeze: EOS R7 | Focus Stack montage in-camera (Dutch)

Ja heb ik gezien. Ik ga dat nog uitproberen. Ik heb daar voor binnen een auto rail voor. Maar voor buiten zeker een optie.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...