Ga naar inhoud

Ervaringen met opvouwbaar achtergrondscherm - backdrop


NienkeWuring

Aanbevolen berichten

Hi,

Wie maakt er gebruik van grote achtergrond schermen die je op kunt vouwen => dus niet de fotorollen
Ze lijken mij handig omdat ik dan ook mobiel ermee aan de gang kan gaan en binnen buiten kan gebruiken

Zijn ze uitgevouwen mooi vlak?
Welke maat heb jij ervaring mee?
Welk merk is daarin te adviseren?

Studioflitsers en rand accessoires heb ik nog deels in huis.
Alle tips zijn welkom

Groetjes Nienke

Meer van mijn beelden zien? Zie sharpfocus.nl | Fotograaf in Enkhuizen Noord Holland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb jaren geleden een 'mobiele set' van Falcon Eyes gekocht. Daar zat een, opgevouwen, zwarte en witte achtergronddoek bij. De kreukels zijn goed zichtbaar als het onderwerp dicht op het scherm zit. De doeken zijn 2x3 mtr. 

Als je mobiel wilt zijn dan ontkom je niet katoenen doeken. Je moet al een ruime auto hebben om een kartonnen achtergrond mee te nemen.

Mijn tip is om een bredere maat te nemen, minimaal 3 mtr, en bijv. zes mtr lang zodat je het onderwerp verder weg kan zetten.

0040904DNG_Bewerkt.JPG

aangepast door Bladehans60
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Bladehans60 zei:

Ik heb jaren geleden een 'mobiele set' van Falcon Eyes gekocht. Daar zat een, opgevouwen, zwarte en witte achtergronddoek bij. De kreukels zijn goed zichtbaar als het onderwerp dicht op het scherm zit. De doeken zijn 2x3 mtr. 

Als je mobiel wilt zijn dan ontkom je niet katoenen doeken. Je moet al een ruime auto hebben om een kartonnen achtergrond mee te nemen.

Mijn tip is om een bredere maat te nemen, minimaal 3 mtr, en bijv. zes mtr lang zodat je het onderwerp verder weg kan zetten.

0040904DNG_Bewerkt.JPG

Ja doeken heb ik al geprobeerd, achterrollen zijn nu geen optie als ik mobiel wil kunnen zijn,
ik denk meer aan zoiets maar dan groter, wie hier ervaring mee heeft

https://www.cameranu.nl/nl/p2319885/caruba-opvouwbare-achtergrond-150x200cm-red-stone

 

mvg Nienke

Meer van mijn beelden zien? Zie sharpfocus.nl | Fotograaf in Enkhuizen Noord Holland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen ervaring met die opvouwbare achtergrond die je aangeeft, maar wel met doeken. Als je achtergronddoeken gebruikt, kun je vrij simpel de vouwen/kreukels eruit krijgen door met een planten-spuit wat water op de kreukels te sproeien. Je veegt daarna met je hand zo de meeste kreukels er wel uit. ??

aangepast door renekuipers
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb geen ervaring met opvouwbare achtergronden maar als ik het plaatje in je link zo bekijk dan is het hetzelfde principe als de reflectie schermen, als ik dan de 'witte' kant bekijk dan zie je toch wel wat kreukels. Bij een gewerkte achtergrond zoals in het voorbeeld lijkt het me geen probleem maar bij een effen kleur misschien wel. Ik zou voor de grootste maat gaan, lijkt me dat je daarmee het meest flexibel bent, en ik zou er wel ook een standaard bij kopen want je hebt niet altijd een muur bij de hand waar je m tegenaan kunt laten leunen

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb een groot zwart en een groot wit doek, formaat 4 x 6 meter. 

Wanneer je je onderwerp niet te dicht op de doeken houdt, kun je de vouwen nog vrij onzichtbaar houden, maar ideaal is het niet. Zeker het wit, want schijnt altijd door. Zwart zie je alles op, haartjes, stofjes, maar dat kun je met lightroom/photoshop wel wegpoetsen. 

Ik heb 2 lampstatieven met een deelbare buis waar ik het doek overheen kan hangen.  Koop een paar klemmen bij de dhz zaak. 

Nogmaals het is behelpen, maar het is iets. 

goodbye

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Dit is al een wat ouder onderwerp...

Naast de bekende 150x200 vouwreflectoren ken ik ook X-Frame van Calumet 245x245.
Een kruisstatief met textiel om te spannen. Weegt ongeveer 6kg en is makkelijk te vervoeren.
Ik kan hem niet in mijn kamers gebruiken omdat het plafond te laag is.

https://www.calumetphoto.de/product/calumet-x-frame-hintergrundhalter/CALMP0500A

Het is echter ook een hogere prijscategorie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

@caprinz 

Het ziet er wel wat dun uit, ik zoek echt naar oplossingen die wat dikker zijn en langer mee kunnen. Het zou het allermooist zijn wanneer ik flexibel kan zijn waar ik de foto's neem. Desnoods bij iemand thuis wanneer de ruimte of gebouw het toelaat. Maar in het land van camera gear kan ik mijn geld wel kwijt :)

Meer van mijn beelden zien? Zie sharpfocus.nl | Fotograaf in Enkhuizen Noord Holland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...