Ga naar inhoud

Hai, Lumacontrol hier


LumaControl

Aanbevolen berichten

Dag iedereen,

Ik ben Lumacontrol, 18 jaar oud en door een vriend doorverwezen naar dit forum. Kan mezelf niet echt een beginner noemen, omdat ik nog niet echt een begin heb kunnen maken 😅

Ben erg onder de indruk geraakt van fotografie en tevens de techniek erachter, en ben dan ook ijverig op zoek naar tweedehands spulletjes die binnen m'n budget vallen. Ik ben geenszins van plan het als uitbundige/serieuze hobby op te pakken, maar ik ben mijn telefooncamera en de compactcamera van m'n moeder wel voorbij en wilde graag zelf meer kunnen sleutelen aan wat ik vastleg.

Ben op zoek naar een systeemcamera omdat spiegelreflex me toch iets te groot lijkt mee te kunnen nemen, maar omdat ik er niet al teveel verstand van heb doe ik het een beetje als een kip zonder kop... (Sony a6000 heb ik op het oog, maar de lenzen lijken me zo duur 😢)

Wat betreft foto's word ik wel enthousiast van lucht- en landschapsfoto's (zonsondergangen, heel cliché), vliegtuigen, en foto's met lange sluitertijd (bijvoorbeeld de sterrenhemel, of een snelweg).

Als iemand me op weg zou helpen zou ik dat zeker waarderen, en in de tussentijd snuffel ik zeker rond op het forum :))

 

Groetjes!

  • Like 2
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom @LumaControl, er zit ier genoeg expertise om je verder te helpen. Misschien dat deze link je een stap verder helpt.

Verschillen systeem- en spiegelreflexcamera's (kamera-express.nl)

Bedoelde je ect een systeem camera? of een compact camera?

Verschillen systeem- en compactcamera's (kamera-express.nl)

 

aangepast door Bladehans60
aanvullling
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom hier, er is genoeg keuze aan camera types, je hebt ook hybride camera's met vaste lens, misschien is dat een optie? Je kan ook gaan oriënteren wat lenzen 2e hands kosten op bijv MP, kijk wat eenzelfde 35mm of een zoomlens van verschillende merken kosten, dit kan soms ver uiteen lopen. Succes als beginnend fotograaf.

aangepast door Leen-2
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Leen-2 zei:

Welkom hier, er is genoeg keuze aan camera types, je hebt ook hybride camera's met vaste lens, misschien is dat een optie? Je kan ook gaan oriënteren wat lenzen 2e hands kosten op bijv MP, kijk wat eenzelfde 35mm of een zoomlens van verschillende merken kosten, dit kan soms ver uiteen lopen. Succes als beginnend fotograaf.

Ik neem aan dat je bridgecamera's bedoeld, met een vaste zoomlens. TS wil onder meer sterrenhemels gaan fotograferen. Dan zijn  die camera's minder geschikt. Dan zit je dus met heel weinig licht (slecht licht bestaat niet😃) en daarvoor zijn deze camera's minder geschikt: door hun veel kleinere sensor hebben ze bij hogere iso's snel last van ruis.. Voor macro daarentegen zijn ze ideaal (want de kleinere sensor biedt een veel grotere scherptediepte), maar dat stond nu juist niet in het onderwerpenlijstje.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom...Pre-beginner die een nieuwe hobby wil starten maar niet al te serieus en ook niet te uitbundig. Sony spullen zijn duur maar heel erg fijn om mee te werken. Canon heeft ook prima materiaal. In Nikon geloof ik persoonlijk niet zo dus daar wil ik niks over zeggen. Mijn advies zou zijn: Bepaal eerst het merk waarvoor je wilt gaan en zoek dan op je gemak naar een tweedehands setje om mee te starten. Als het merk dan niet bevalt kun je het weer verkopen zonder al te veel verlies en bevalt het wel en je wordt per ongeluk toch enthousiast, dan kun je alsnog uitbouwen en upgraden. Laat je niet gek maken. Veel wijsheid en plezier toegewenst. 

A photo a day keeps the doctor away! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lumacontrol welkom hier.

Er zijn op het internet genoeg tweedehands fotografie spullen te vinden, welke ook redelijk betaalbaar zijn, en net wat GinaHeynze schrijft, is het verstandig om simpel te beginnen, je zal hier op het forum verschillende merken voorbij zien komen, ga daarmee dan verder zoeken, echter mijn ervaring is dat bij de officiële fotografie webwinkels zou je ook wel occasions kunnen vinden, maar ondanks dat het 2de hands is betaal daar toch nog de hoofdprijs voor.

Ik denk daarom dat een Marktplaats een goede 2de optie is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...