Ga naar inhoud

Nabewerking anders dan lightroom


A.Knol

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, GinaHeynze zei:

Ik heb ook Luminar en Photoshop. Ooit ook het programma van Sony geprobeerd. Ik grijp steeds weer terug naar LR. Daarbij altijd PS want sommige dingen kun je niet alleen met LR.

Gina,

Dat komt omdat LR een onderdeel van Photoshop is

Er zijn natuurlijk verschillende (gratis) fotobewerkingsprogramma's op het internet te vinden, maar die komen naar mijn idee niet in de buurt van Photoshop en Lightroom. Aan de andere kant denk ik dat niet iedereen bereid is om maandelijks dat PS abonnement te betalen. Iedereen zijn keuze! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb naast photoshop ook Gimp geinstalleerd om eens te zien of ik daarmee uit de voeten zou kunnen (vind Photoshop best duur voor de hobby) wat ik er tot nu toe mee geprobeerd heb komt aardig in de buurt van wat ik met Photoshop doe, ik moet er nog eens wat verder induiken om te zien of ik er buiten de gewone bewerkingen (kleuraanpassingen e.d.) ook mee uit de voeten zou kunnen met compositing (selecties maken e.d.) maar als dat het geval is dan gooi ik PS eruit ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, A.Knol zei:

Hallo Stefanie,

 

En heb je ook ervaring met Lightroom?

 

Annie

Niet echt, heb een keer bekeken omdat het in hetzelfde pakket zit maar verder niet, werk al jaren met Camera RAW en Photoshop, heb m'n eigen systeem voor bestandsbeheer dus ik zie het voordeel niet zo. LIghtroom lijkt veel op Camera RAW met wat plukjes Photoshop maar met die 2 samen kan ik veel meer 

aangepast door Stefanie71
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Ik heb Rawtherapee (gratis) en Capture One Express (gratis Fujifilm versie) gebruikt en om een definitieve keuze te maken probeerversies van Lightroom, Affinity Photo, DxO Photolab en ON1 Photoraw. Ik ben bij ON1 gebleven en heb met korting de 2023 versie met een upgrade naar de 2024 versie aangeschaft. 
Op YouTube veel en goede uitlegvideo's en live webinars van de ON1 mannen. 
Test eens een paar probeerversies. Leuk om de laatste donkere decemberdagen mee door te komen. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-12-2023 om 15:00, Harrie_D zei:

Ik heb Rawtherapee (gratis) en Capture One Express (gratis Fujifilm versie) gebruikt en om een definitieve keuze te maken probeerversies van Lightroom, Affinity Photo, DxO Photolab en ON1 Photoraw. Ik ben bij ON1 gebleven en heb met korting de 2023 versie met een upgrade naar de 2024 versie aangeschaft. 
Op YouTube veel en goede uitlegvideo's en live webinars van de ON1 mannen. 
Test eens een paar probeerversies. Leuk om de laatste donkere decemberdagen mee door te komen. 

Dank je wel Harrie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

ON1 Effects 2023 is tot het einde van deze maand gratis binnen te halen. Programma is nu "ingebouwd" in ON1 Photoraw 2024, maar is (was) ook als los programma te verkrijgen. Kan los gebruikt worden en als plug-in in andere bewerkingsprogramma's. Gezien alle spam problemen zal ik de link hier niet plaatsen, maar de site van ON1 biedt ongetwijfeld uitkomst voor de geinteresseerden. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-1-2024 om 13:06, ko3ntje zei:

Ik gok het toch erop, voor de mensen die interesse hebben KLIK HIER

Ik heb het afgehaald, geïnstalleerd en even gestart. Het opent als apart programma maar moet het nog testen later.

 

  • Like 1

“Welke van mijn foto's is mijn favoriet? Degene die ik morgen ga nemen.”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik het heb kunnen nagaan is het een apart programma en hoef je niet ook nog ON1 Photoraw aan te schaffen. Zou ook niet logisch zijn omdat ON1 effects al deel uitmaakt van ON! Photoraw. Op de ON1 YouTube kanalen zijn een paar video's geplaatst met een uitleg van de mogelijkheden van ON1 effects. 
Zelf volg ik het YT kanaal van Scott Davenport die op een rustige en (ook voor niet engelstaligen) wijze uitleg geeft van o.a. ON1 en Lightroom. 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-1-2024 om 21:38, PeterKosterHT zei:

Zoals het op die site verkocht wordt, zijn het loutervoorinstellingen voor On1 Photoraw, heb je dus niets aan als je da t proggie niet koopt...

Dus zeker wel een losstaand programma :).

maar ook hier moet ik er nog eens wat verder induiken voor de verdere details 🙂  

 

 

image.thumb.png.0fbf31fba7cf9e008ca5a3cc81c9f0f2.png

-----------------------------------------------------
"A camera is a save button for the mind's eye"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stonden we samen op het verkeerde been denk ik.  ik ging ook aan mezelf twijfelen, toch maar gedownload (wat heb je te verliezen he) en verhip:

WERKT

  • Like 1

-----------------------------------------------------
"A camera is a save button for the mind's eye"

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, PeterKosterHT zei:

Dan werd ik op het verkeerde been gezet door de kop op die pagina:`Gratis ON1-voorinstellingen en proefversies
 

Yep, je had even door moeten leze tot de volgende kop: Gratis tot 31 januari.😉

Groet, Jan
Instagram: lenjan
Zoomprofiel: lenjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, PeterKosterHT zei:

Misschien naïef van mij, maar als de kop suggereert dat iets niet is wat ik gedacht had, lees ik niet verder...

Tsja, die gratis voorinstellingen en proefversies staan er ook, ik heb de presets voor Adobe Camera RAW ook maar ff binnengehaald, eens kijken of het wat is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Same here:

misschien wel 250+ presets in lightroom geladen 🙂 kan voorlopig vooruit.

alsook de gratis ON1 inderdaad.

PS: wat betreft verder lezen naar een knop:  als er staat tot 31 januari gratis dan maakt het niet uit wat er als KOP stond toch?
want de kop zegt tenslotte nog altijd alleen voorinstellingen/proefversies (en die vind je genoeg gratis).

🙂

maar nogmaals voor de mensen die het nog moeten doen: ZEKER EVEN NAAR KIJKEN.  downloaden is zo gedaan als je nu geen tijd hebt verder heb je hem wel al binnen 🙂

-----------------------------------------------------
"A camera is a save button for the mind's eye"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...