Ga naar inhoud

Voorkeur software


ko3ntje

Adobe of andere?  

149 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat gebruiken jullie?



Aanbevolen berichten

Op 23-7-2022 om 22:01, Ocho zei:

Hoi Lenjan,

ik ben benieuwd voor welke bewerkingen je momenteel nog terug moet vallen op Photoshop!
Groetjes.

Hoi Ocho,

Sorry voor de late reactie. Wat ik b.v. nog in Photoshop doe is selecteren en maskeren (zeker als het heel nauwkeurig). Ik weet dat dat ook in On1 kan maar Phototshop is daar veel beter in (en sneller, b.v. in 1 klik je onderwerp selecteren). Ook omdat ik daarna b.v. nog een Blend-If uitvoer om het effect in de donkere- of lichte delen weg te halen. Frequency separation doe ik in Photoshop (o.a. m.b.v. actions). Bij selecties van het haar indien nodig haar haar toevoegen met de Brush als alle haar selecteren niet nauwkeurig genoeg luk. Met een gradiënt de huidtinten aanpassen etc etc.

Maar het begint eigelijk al in Lightroom. Met 1 klik de lucht of onderwerp selecteren om deze apart te bewerken. Met een paar extra klikken de selecties omkeren.

Waar het mij vooral om gaat is om zo snel mogelijk tot een goed resultaat te komen en dat gaat bij mij het best in Photoshop o.a. met behulp van diverse actions en plugins. En daar is On1 er 1 van om de foto na alle andere bewerkingen snel met een paar presets net dat beetje extra te geven.

  • Like 1

Groet, Jan
Instagram: lenjan
Zoomprofiel: lenjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lenjan,

dank voor je toelichting. Ik begrijp waarom je eea. in PS wilt doen.
Zelf ben ik op ON1 overgestapt op het moment dat de standalone versie werd gestopt.

Heb elk jaar weer belangrijke verbeteringen in ON1 gezien -mede op prioriteiten die door de user-group werd aangegeven.
Voor mij een ideaal prg. waar ik goed mee uit de voeten kan.
Zo heeft ieder bewerkingsprogramma zijn voordelen ?
 

met groet,

Ocho

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Ocho zei:

Hoi Alfred. Kijk eens naar deze uitgebreide hoeveelheid instructie video's op YouTube
on1 2022 tutorials - YouTube    Verder vind je heel veel video's o hun eigen website !

Meer dan genoeg, en misschien meer dan bij LR  . Ben jij het er mee eens ?

Mee eens oké.

Maar ik werk met een loupedeck plus, en dat ging ook niet met ON1 photo RAW

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag: Ik heb vorig jaar Photoshop Elements 2021 aangeschaft bij CameraNu in Urk. Nu is er een upgrade uitgekomen naar Photoshop Elements 2022. Deze is bij Adobe echter alleen te betalen met een CreditCard en Paypal. Ik heb geen van beiden. Ik heb contact gehad met Adobe en deze geven aan geen meerdere betaalopties te hebben. Ook contact gehad met CameraNu of zij mij verder konden helpen. Dit bleek niet het geval te zijn. Is er hier iemand die mij verder kan helpen om de upgrade in mijn bezit te krijgen en dat ik dit kan betalen via Ideal? Alvast hartelijk dank.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik Capture One Pro. Eenmaal aangeschaft en klaar. Updates krijg je ook, weliswaar de minor updates maar voor mij voldoende. Adobe is ook mooi maar Photoshop en Bridge en LR mobile gebruik ik niet. Photoshop gebruik ik te weinig om het te doorgronden. Capture One Pro werkt ook perfect.

 

  • Like 1
Please visit my Adobe Portfolio
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...