Ga naar inhoud

Voorkeur software


ko3ntje

Adobe of andere?  

149 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat gebruiken jullie?



Aanbevolen berichten

Ja beste mensen ik gebruik ook Adobe Creative Cloud het abo van €12/mnd. Eigenlijk hetzelfde als ko3ntje. Ik worstel erg met of dit het is voor mij. Ik gebruik Bridge, Photoshop er niet van. Ik gebruik dat te weinig waardoor ik er niet bedreven mee raak en het veel te veel opties voor mij biedt. LR Classic gebruik ik mondjesmaat. Ik vind dat eigenlijk alleen handig omdat ik op een externe schijf kan opslaan in een redelijk geordende structuur. Dan blijft LR Cc over. Wel handig en redelijk simpel voor gebruik is. Je foto's verdwijnen de cloud in maar voor RAW bewerking is de cloudruimte te weinig. Daarnaast moet je dan nog wel op een externe schijf opslaan als back-up en daar zoek ik dan weer een goede structuur voor, zodat ik dat ene fotootje over x-jaar nog terug kan vinden. Die structuur kan ik niet beïnvloeden wanner LR Cc zelf duplicaten opslaat.

Ik heb nu ook Luminar Neo, dat werkt wel goed. Er zit ook een catalogus in en ook daar moet ik extern opslaan (voor back-up). Er is nu een soort van layer-structuur in opgenomen en daardoor kan je vrij simpel in de gemaakte "layers" weer aanpassingen doen.

Zoals je leest worstel ik nog best en gaat het mij ook nog om het maken van een goede opslagstructuur. Daar zij LR wel weer goed in.

Misschien ook eens een leuke topic om op te starten: "hoe sla ik mijn foto's op"?

  • Like 1
Please visit my Adobe Portfolio
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, GerardSanders zei:

Is er iemand vertrouwt met DxO software ?

Blijkbaar hun DxO PureRaw is  zeer goed in het elimineren van ruis ?...

Ik gebruik o.a. DXO Photolab 4 software, hoofdzakelijk voor het verwijderen van ruis in RAW bestanden, voor mij is er geen betere. Topaz Denoise AI ook een krachtige software voor ruis   verwijderen

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-1-2022 om 20:43, andstr zei:

Begin verleden jaar  heb ik mij Elements Photoshop aangekocht , dacht ook lightroom aan te schaffen, maar dat je voor iets moet betalen en dan nog  maandelijks abonnement, druist totaal tegen mijn principes in  Daarmee heb ik een pakket van luminar aangekocht . Luminar IA  en Neo die normaal begin volgende maand moet uitkomen en  Aurora HDR heb ik er gratis bijgekregen. Ben tevreden over Luminar IA maar je mag er niet mee overdrijven . Ben nu in blijde verwachting van de NEO 

Vandaag NEO ontvangen ga deze morgen avond uit^proberen 

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...
  • 5 weken later...
Op 1-1-2022 om 23:35, ALEBruil zei:

Ik gebruik DxO Photolab Elite met Filmpack en Viewpoint. Daarnaast Affinity Photo.

Ik gebruik sinds 2004 DXO, eerst optics pro 4 maar toen ik op mijn mac over ben gestapt heb ik een Optics pro 8 licentie gekregen (de pro 4 versie was 249 € destijds) Sindsdien werk ik alleen hier mee. Voor mijn elke camera is er een aparte module, en voor elke lens weer een andere. Als je de modules gedownloaded hebt dan doet  het programma verder alles redelijk zelf. Het is een intuïtief programma met een prachtig eind resultaat. Zeker een aanrader en een heel stuk goedkoper dan het hel adobe gebeuren dat maandelijks weer betaald moet worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-1-2022 om 09:39, Stefanie71 zei:

Ook ik gebruik een oude versie van Photoshop omdat ik het abo te duur vind voor wat ik ermee doe, camera raw en PS gebruik ik, LR mogen ze er wat mij betreft al af laten maar je betaald er met een abo wel voor. Ik hoop dat Adobe terugkomt op dat systeem want ik neig steeds meer naar iets anders te zoeken waar ik gewoon 1x voor betaal en dan kan blijven gebruiken tot ik vind dat ik een upgrade nodig heb alleen het uitzoekwerk houd me nu nog tegen

DXO al geprobeerd? je kunt een proefversie downloaden. Kost maar eenmalig de aankoop en werkt perfect. DXO pureraw. succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, fs1957 zei:

DXO al geprobeerd? je kunt een proefversie downloaden. Kost maar eenmalig de aankoop en werkt perfect. DXO pureraw. succes

Ik ken het nog als NIK maar zo ver ik weet kun je daar niks mee wat compositing betreft, en daar ben ik nu net een beetje lekker mee aan het spelen ... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

DXO heeft Nik ooit overgenomen, en dat is niet meer dan een aardige verzameling filtertjes waar ze veel geld voor vragen (ik heb nog altijd de gratis variant uit de tijd dat die van Google was, gebruik ik een enkele keer als ik wat met hdr wil). Maar DXO heeft ook een serieus fotobewerkingsprogramma, Photolabs. Heb daar zelf geen ervaring mee.

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-5-2022 om 21:30, fs1957 zei:

Ik gebruik sinds 2004 DXO, eerst optics pro 4 maar toen ik op mijn mac over ben gestapt heb ik een Optics pro 8 licentie gekregen (de pro 4 versie was 249 € destijds) Sindsdien werk ik alleen hier mee. Voor mijn elke camera is er een aparte module, en voor elke lens weer een andere. Als je de modules gedownloaded hebt dan doet  het programma verder alles redelijk zelf. Het is een intuïtief programma met een prachtig eind resultaat. Zeker een aanrader en een heel stuk goedkoper dan het hel adobe gebeuren dat maandelijks weer betaald moet worden. 

 

Ik dacht ook dat je met maandelijks een bedrag betalen duurder uit bent. Nu betaal ik 144 euro in een jaar. Daarvoor krijg ik bijna maandelijks een update, en kan gebruik maken van de laatste technieken. Zou je een "vaste versie" van Adobe kopen dan betaal je tussen de 7 en 8 honderd euro. Na twee jaar brengt Adobe een nieuwe versie, met daarin de nieuwste technieken, dan betaal je weer 7 en 8 honderd euro. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Op 31-12-2021 om 12:17, ko3ntje zei:

NEO vind ik ook wel een hele interessante idd. 

Maar bang dat ik hem niet genoeg gebruik. Maar dan scheelt het nog ivm maar eenmalige aanschaf. ?

Eenmalig, zoals je zegt, maar uiteindelijk blijkt het een abonnement te zijn, jaarlijks te voldoen

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, ko3ntje zei:

Neo toch jaarlijks? Zeker? ?

Zeker! Ik heb diverse Luminars gehad en het eerste jaar helemaal top, updates van tijd tot tijd. Daarna liep het abo af en mocht ik gaan verlengen

 

11 minuten geleden, heinz-siegl zei:

 

Dat vertellen de makers uit Oekraïne er niet bij. Daarbij, je wordt kapot gespamd in je mail om maar vooral te ondersteunen

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ko3ntje zei:

Neo toch jaarlijks? Zeker? ?

 

9 minuten geleden, heinz-siegl zei:

Zeker! Ik heb diverse Luminars gehad en het eerste jaar helemaal top, updates van tijd tot tijd. Daarna liep het abo af en mocht ik gaan verlengen

Daarbij, je krijgt een aantal presets cadeau, niet echt spectaculair, gebaseerd op jouw foto, waarbij ik dacht, dit is het toch echt niet! De echt interessante presets kosten geld, veel geld. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom proberen jullie niet de tryal versie van ON1 2022. Het is een combi van mogelijke bewerkingen die je in Lightroom en grotendeels ook in Photoshop vindt. Het is een prachtig en krachtig fotobewerkingsprogr.

succes !

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...