Ga naar inhoud

Op welke platforms zijn jullie actief?


stefankoem

Aanbevolen berichten

Ik ben wel benieuwd naar de fotografie-platforms waar jullie actief op zijn met je foto's. Ik ben ook wel nieuwsgierig naar of dat nog afhangt van het soort foto's dat je neemt. Ik merk dat op Zoom bijvoorbeeld vooral landschappen en natuurfoto's hoog gewaardeerd worden. 

Ikzelf ben in elk geval op Zoom, Facebook en Instagram actief en sinds kort ook weer terug op Flickr. Daarnaast vooral voor het opdoen van inspiratie op 500px, maar daar post ik niet zo veel. 

Delen van een linkje naar jullie socials (voor zover die niet al in handtekeningen staan genoemd) kan natuurlijk ook. Wie weet kunnen we elkaar zo inspireren!

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, PeterKosterHT zei:

Qua fotografie zit ik alleen op zoom, al plaats ik incidenteel wel eens ergens anders wat, afhankelijk van de context.
Heb eens even naar dat 500px zitten kijken, kende het niet, maar dat is wel niveau zeg.

Als je bij popular kijkt dan krijg je de hoogst scorende eerst, op die 1e pagina met pulse boven 99% kom ik ook (nog) niet, maar bij fresh krijg je alles te zien wat recent gepost is, daar zit ook bagger en spam bij dus laat het je niet weerhouden om iets te posten op 500px

1x ken ik nog niet, ik begrijp dat de curators daar bepalen welk van je ge-uploadde foto's weergegeven worden, is misschien ook wel eens leuk om te proberen (join for free, wat valt er te verliezen dan ...)

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-2-2023 om 11:07, stefankoem zei:

Ik ben wel benieuwd naar de fotografie-platforms waar jullie actief op zijn met je foto's. Ik ben ook wel nieuwsgierig naar of dat nog afhangt van het soort foto's dat je neemt. Ik merk dat op Zoom bijvoorbeeld vooral landschappen en natuurfoto's hoog gewaardeerd worden. 

Ikzelf ben in elk geval op Zoom, Facebook en Instagram actief en sinds kort ook weer terug op Flickr. Daarnaast vooral voor het opdoen van inspiratie op 500px, maar daar post ik niet zo veel. 

Delen van een linkje naar jullie socials (voor zover die niet al in handtekeningen staan genoemd) kan natuurlijk ook. Wie weet kunnen we elkaar zo inspireren!

Flickr ben ik ooit mee begonnen maar heb ik nooit doorgezet, misschien ga ik daar toch ook weer eens op kijken ... Op FB zet ik wel nu en dan foto's, af en toe in fotografie groepen, meer om te rechtvaardigen dat ik daar inspiratie opdoe dan echt voor feedback, m'n eigen pagina zet ik foto's van/voor vrienden en links naar mijn blog en 500px. 500px ben ik aardig actief, ben daar begonnen omdat we die site gekozen hebben met de fotoclub om te linken naar onze fotoclub site zodat de leden wel zelf controle hebben over welke foto's geshowd worden. Nu gebruik ik 500px ook om te peilen hoe 'goed' bepaalde foto's het doen. Insta post ik ook geregeld maar eigenlijk vind ik het maar een prutsite (doet nooit wat ik wil en zeker als jet via pc wilt doen) Maareh, verplicht mee met de tijd LOL. Op wix heb ik een eigen fotografie site . Links staan in de handtekening (behalve FB maar m'n naam en dan profielfoto van 3 mussen zelfde als insta, dan vind je me wel als je me zoekt)

aangepast door Stefanie71
toetsenbord dyslectie
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

persoonlijk ben ik op veel platforms te vinden. 

uiteraard plaats ik mn mooiste werk op mn website.

insta, vooral omdat het erg makkelijk werkt vanaf mobiel, het een groot bereik heeft. mijn foto's vallen bij weinigen in de smaak (of ik fotografeer bar slecht, kan ook natuurlijk) Maar wanneer je op een even staat te praten is insta wel makkelijk om te laten zien wat je allemaal fotografeert.

Verder redelijk actief op flickr al vind ik dat niet de makkelijkste site om je foto's en tags te organiseren.  Het geeft mij wel de meeste inspiratie, dus vandaar erg actief. En het heeft (bijna) geen censuur, aangezien ik ook naakt fotografeer is insta toch een dingetje. 

hier op zoom uiteraard, maar ook wat eerder gezegd is (is overal eigenlijk) landschappen en natuur vallen erg makkelijk bij het grote publiek. en ik doe bijna geen landschappen, dus klein bereik vermoed ik.

ik heb nog een facebook account waar ik mn concertfotografie doorzet, niks meer en niks minder. het poppodium waar ik voor schiet zet de foto's op facebook, dus ik deel dat bericht op mijn pagina. Vlot klaar. Verder wil ik me verre van facebook houden. ben er totaal niet in thuis en dat wil ik zo houden. 

voor mn vriendin schiet ik content wat ik nog wel op linkedin wil plaatsen. 

En als laatste, sinds kort op Vero. Als insta, maar geclaimd wordt dat er geen algoritme is, waardoor je alle posts zou moeten kunnen zien. en ook hier wederom geen censuur. 

druk mannetje dus. ik zou meer moeten gaan fotograferen ?

 

 

  • Like 1

goodbye

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik gebruik actief Facebook en sommige advertentieplatforms. Ik wil graag mijn ervaring delen over het plaatsen van  Autos advertenties  Het is een geweldige manier om je auto te verkopen of om een auto te kopen zonder tussenkomst van een dealer. Er zijn tal van online platformen waar je gratis of tegen betaling advertenties kunt plaatsen, en je hebt de mogelijkheid om je advertentie te targeten op specifieke doelgroepen. Het is belangrijk om een gedetailleerde beschrijving en foto's van de auto te plaatsen om potentiële kopers een goed beeld te geven. Ik heb succes gehad met het plaatsen van autoadvertenties op verschillende websites, en het heeft me tijd en geld bespaard.

Hebben jullie ook ervaring met het plaatsen van autoadvertenties? Deel je ervaringen en tips met ons!

aangepast door darui
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nog niet lang bezig met platformen voor foto's dus daar moet ik nog werk van maken.
Ik gebruik zoom.nl en heb al wat andere platformen bekeken om mijn foto's te plaatsen.

Facebook (hoe komen ze op die naam) gebruik ik niet, ik ben niet akkoord met hun voorwaarden dat ze, in ruil voor de gratisheid, mijn foto's mogen gebruiken. hetzelfde voor Instagram.

Door mijn fotografie-abonnement bij Adobe heb ik ook een ruimte van 20 GBtjes maar dat moet ik nog proberen, zolang er daar geen kopie van kan genomen worden met een klik van de rechtermuisknop zal het wel goed zijn voor een beginner zoals ik.

Verder al alle hier genoemde platformen bekeken en sommigen zien er goed uit.

  • Like 1

“Welke van mijn foto's is mijn favoriet? Degene die ik morgen ga nemen.”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-3-2023 om 18:12, RonnyDB zei:

Facebook (hoe komen ze op die naam) gebruik ik niet, ik ben niet akkoord met hun voorwaarden dat ze, in ruil voor de gratisheid, mijn foto's mogen gebruiken. hetzelfde voor Instagram.

 

Je moet van dat verhaal van facebook en insta ook weer niet meer maken dan het is: auteursrecht blijft gewoon bij jou en het foto's mogen gebruiken is gewoon om re-posten mogelijk te maken en voor facebook om zichzelf in te dekken dat ze geen claims krijgen voor ge-reposte foto's. Veel andere sites geef je met posten ook het recht je foto's voor promotiedoeleinden te gebruiken, meestal staat dat in de kleine lettertjes, soms moet je expliciet toestemming geven. Mij weerhoudt het er in ieder geval niet van om af en toe wat te posten

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...