Ga naar inhoud

Wat voor soort fotograaf ben jij?


Michelle

Wat voor soort fotograaf ben jij?  

133 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat voor soort fotograaf ben jij?



Aanbevolen berichten

Ik heb niet echt een voorkeur, meestal landschappen, stads- architectuur- en straatfotografie, natuur, soms een close-up-je van bloemen of insecten. Het hangt er een beetje van af waar ik ben of naar toe ga. 

Sinds een tijd ga ik met een vriendin af en toe er op uit om ergens foto's te maken. Dat kunnen tulpenvelden zijn bijv., maar een paar weken terug zijn we bijv. 1 dag naar Luxemburg gegaan om daar foto's te maken. Zo hebben we nog een hele lijst met ideeën waar we foto's (van) willen maken. 

 

  • Like 2

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, marcoH zei:

Dat maakt het wel gezelliger. Ik ken verder niemand met een voorliefde voor fotografie, dus ga eigenlijk altijd alleen op pad. Soms gaat m’n zoontje mee, maar die is het na drie foto’s al zat ?

Dat vinden wij dus ook: gezelliger om samen met iemand te gaan, die ook van fotografie houdt én ook op ongeveer hetzelfde niveau zit, zodat je niet onzeker wordt van de ander, die dan wellicht veel beter is dan jij. Onze echtgenoten zijn hetzelfde als jouw zoontje, hahaha, na 3 foto's zucht de man van vriendin bijna geïrriteerd en mijn echtgenoot wijst me op dingen, die ik helemaal niet wil fotograferen. Daarbij is mijn echtgenoot slecht ter been, dus na 3 stappen is hij het al zat, terwijl ik (en vriendin dus ook) het heerlijk vinden om lekker rond te struinen met oog voor details waar we op dat moment zijn. 

Van de week, voor de mist-foto's, was ik wel even alleen op stap, maar dat vind ik toch minder leuk. En wat vriendin en ik ook zeiden, toen we in Luxemburg de foto-toerist uithingen (haha): als je in je eentje foto's maakt, val je (voor ons gevoel) toch meer op dan wanneer je met zijn tweeën met een camera loopt. 

  • Like 1

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Ingridgb zei:

Dat vinden wij dus ook: gezelliger om samen met iemand te gaan, die ook van fotografie houdt én ook op ongeveer hetzelfde niveau zit, zodat je niet onzeker wordt van de ander, die dan wellicht veel beter is dan jij. Onze echtgenoten zijn hetzelfde als jouw zoontje, hahaha, na 3 foto's zucht de man van vriendin bijna geïrriteerd en mijn echtgenoot wijst me op dingen, die ik helemaal niet wil fotograferen. Daarbij is mijn echtgenoot slecht ter been, dus na 3 stappen is hij het al zat, terwijl ik (en vriendin dus ook) het heerlijk vinden om lekker rond te struinen met oog voor details waar we op dat moment zijn. 

Van de week, voor de mist-foto's, was ik wel even alleen op stap, maar dat vind ik toch minder leuk. En wat vriendin en ik ook zeiden, toen we in Luxemburg de foto-toerist uithingen (haha): als je in je eentje foto's maakt, val je (voor ons gevoel) toch meer op dan wanneer je met zijn tweeën met een camera loopt. 

Dat is voor mij ook de reden dat ik niet meer, mee doe aan fotowandelingen. Bij langesluitertijden fotografie moet je geduld hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Alfred zei:

Dat is voor mij ook de reden dat ik niet meer, mee doe aan fotowandelingen. Bij langesluitertijden fotografie moet je geduld hebben.

Dat zeker, maar als je met zijn tweeën bent is het ook al makkelijker om even op elkaar te wachten, dan wanneer je met een hele groep bent. Juist omdat wij (vriendin en ik) nog geen doorgewinterde fotografen zijn, maken we van 1 onderwerp vaak meerdere opnamen met diverse instellingen. Dan is het ook fijn dat je weet dat de ander zich er niet aan stoort en even op je wacht.

  • Like 1

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Ingridgb zei:

Dat zeker, maar als je met zijn tweeën bent is het ook al makkelijker om even op elkaar te wachten, dan wanneer je met een hele groep bent. Juist omdat wij (vriendin en ik) nog geen doorgewinterde fotografen zijn, maken we van 1 onderwerp vaak meerdere opnamen met diverse instellingen. Dan is het ook fijn dat je weet dat de ander zich er niet aan stoort en even op je wacht.

Daar heb ja zeker een punt. ik ga ook het liefst met een vast maatje weg, hebben allebei de passie voor landschapsfotografie en langesluitertijdenfotografie. Een dag weg is bij ons vaak maar 5 og 6 mooie foto's.

Dus dubbel genieten, van het buiten zijn , de rust en elkaar scherp houden. 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, PeterKosterHT zei:

Ik ga altijd alleen, maar één mooie foto (evt na nabewerking) maakt mijn hele dag geweldig.

De foto's van de Zeelandbrug maakte ik wel alleen en was bijzonder in mijn nopjes toen ik op de computer zag hoe goed ze waren gelukt (zoals ik hoopte). 

  • Like 2

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Alfred zei:

Dat is voor mij ook de reden dat ik niet meer, mee doe aan fotowandelingen. Bij langesluitertijden fotografie moet je geduld hebben.

Fotowandeling heb ik nooit geprobeerd. Ik ga vaak alleen op pad maar ook regelmatig met de fotoclub, dan heb je een uitje met een thema dus iedereen komt voor hetzelfde en dan sta ook niet snel op elkaar te wachten. We hebben leden van divers niveau wat ik zelf wel prettig vind, altijd wel iemand die je advies kunt vragen of je kunt zelf advies geven, net hoe het uit komt, de insteek van de club is toch om van elkaar te leren (onze club wel tenminste)

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Jeetje... ik weet nog niet precies wat ik het leukste vind..

Neem nu de Erasmus brug, al 10000000 keer op de foto gezet, heb ik zelf ook gedaan maar dan probeer ik toch geen standaard foto (zoals iedereen hem heeft) te maken.

Verder in de stad of in de natuur is ook leuk. Met abstract heb ik niks.

Laatst heb ik de buren met het gezin op de foto gezet, omdat ze gaan verhuizen.... Had een smoesje bedacht om de buurjongens zogenaamd in opdracht te fotograferen voor mijn fotoclub. Bedacht de buurvrouw dus "oh ik pas de opdracht dan wel even aan, ik heb geen foto van ons vieren..".

Nou dat viel niet helemaal mee, hebben wel erg veel lol gehad... en uiteindelijk ook leuke foto's gemaakt en 1 daarvan hebben ze als afscheidscadeau op dibont gehad..

 

fam 3.jpg

  • Like 2

zoom.nl  rptonia

instagram Tonniereekers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik fotografeer meestal dieren, vogels, vlinders en de rest dat in de natuur leeft.
Veel moois is zo te fotograferen en zo leer je ook bij welke soorten en ondersoorten er zijn. Altijd wel tof om een vogel, vlinder of zo te fotograferen die je nog niet op beeld had.

Maar soms fotografeer ik ook andere onderwerpen.

 

  • Like 4

“Welke van mijn foto's is mijn favoriet? Degene die ik morgen ga nemen.”

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
9 uren geleden, PeterKosterHT zei:

Die eerste vind ik een mooi belicht, heerlijk portret. Die tweede moet ik wat meer over nadenken. Wat is dit voor blik (angsig, onzeker?), waarom kijkt ze weg? Verder kijkt ze het beeld uit, maar ik denk dat dat in dit geval juist het sterke punt van de foto is.

Bedankt voor je compliment! Bij de tweede was het ook de bedoeling om een wat meer mysterieuze sfeer neer te zetten, vandaar ook gekozen voor wat koudere kleuren en een wat afwezige blik. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-1-2023 om 21:45, stefankoem zei:

Ik ben vooral een fan van portretfotografie van kinderen en jongeren. Het liefst lekker buiten, maar soms is het ook heel leuk om met licht te spelen in de studio!

Airen 06.jpg

kind en tiener (13).jpg

ik vind beide foto's erg mooi.

Mijn kleindochter fotograferen probeer ik ook steeds, maar die is nog geen 2.5 jaar jong... en zit dus nooit stil of slaat de handen voor de gezicht, kijkt spontaan helemaal de verkeerde kant uit.  kortom een soort topsport voor oma:)

  • Like 2

zoom.nl  rptonia

instagram Tonniereekers

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, rptonia zei:

ik vind beide foto's erg mooi.

Mijn kleindochter fotograferen probeer ik ook steeds, maar die is nog geen 2.5 jaar jong... en zit dus nooit stil of slaat de handen voor de gezicht, kijkt spontaan helemaal de verkeerde kant uit.  kortom een soort topsport voor oma:)

Dankjewel. Een erg herkenbare uitdaging! Mijn ervaring: bij jonge kinderen soms gewoon accepteren dat het plaatje dat je in gedachten had (of die spontane lach) niet gaat krijgen en vooral meegaan in de 'flow' en het activiteiten van het kindje. Interactie met iemand anders wil soms ook helpen. Dat voelt dan inderdaad soms als -wel een hele leuke- topsport, om toch vanuit de juiste hoeken of met interessant licht dat ene plaatje te maken. 

Wat voorbeeldfoto's van kleintje die ik de afgelopen week heb gemaakt. De eerste was een spontane foto van onze jongste deze week, de andere 2 van een neefje van een bekende van vorig weekend. Deze jongeman vond die gekke grote camera voor mijn neus maar hartstikke spannend en vreemd en voelde zich ook niet zo lekker. Toch (in mijn beleving) wat interessante momenten weten vast te leggen. 

slaapreina 1.jpg

Chantal 02.jpg

Chantal 04.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, vBartheld zei:

Heel herkenbaar, dat de kinderen soms net niet doen wat je gehoopt had.

Soms wil een telelens wel uitkomst bieden, dan hebben ze niet door dat je ze op de foto probeert te krijgen. Zoals mijn dochter laatst:

 

20221202162908_IMG_8401.JPG

Heerlijke foto...

  • Like 1

zoom.nl  rptonia

instagram Tonniereekers

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Ik vind veel leuk, maar architectuur, als beginner, vind ik erg leuk. Makkelijk als je vlakbij Rotterdam woont. Verder macro en creatief, hoeft niet altijd herkenbaar te zijn. Heb dus niet echt 1 onderwerp. 

Op onze club werken we met opdrachten, vind ik leerzaam maar vooral erg leuk en uitdagend.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...