Ga naar inhoud

Camera apparatuur huren, ja of nee?


redactiezoomnl

Camera apparatuur huren  

39 leden hebben gestemd

  1. 1. Huur jij wel eens camera apparatuur?

    • Ja
      16
    • Nee
      23


Aanbevolen berichten

Toevallig pas 1 keer gedaan voor de aanschaf van een nieuw setje objectieven. Wilde toch eens van de standaard kit af (inmiddels al tijd geleden). 

wilde kijken of ik voor de canon of de tamron variant wilde gaan dus dan is het ideaal ? 

 

 

  • Like 1

-----------------------------------------------------
"A camera is a save button for the mind's eye"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf nog nooit gedaan maar een vriendin van mij heeft ooit een super-tele gehuurd voor een safarireis. Voor zoiets kan ik het me wel indenken, of om te proberen/testen voor je iets aanschaft. Kan me ook voorstellen dat je voor bv een architectuurklus een tilt-shift zou huren ipv aanschaffen

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Huur je een objectief dan kan je na een dag nog niet zeggen dat je het objectief 'kent'. De sweet spot vinden zal volgens mij pas gebeuren nadat je het objectief een aantal sessies hebt uitgeprobeerd. Daarnaast vind ik het zonde om eerst een huurprijs te betalen, en hem dan, omdat ie goed bevalt, later te kopen. Tegenwoordig kan je al veel reviews op internet lezen. Beoordeel de foto's, maak daarna een afspraak met de fotozaak om even een paar plaatjes zelf te schieten. Je houdt op die manier het geld wat je voor het uren zou betalen in je zak, Althans, dat is mijn mening.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deels mee eens. 

Echt kennen doe je het niet na 1 keer huren. Dan vaker? ?

En als die bevalt trekken ze huurprijs van aanschaf af. Dus opzich. Ik was tevreden. 

  • Like 2

-----------------------------------------------------
"A camera is a save button for the mind's eye"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lezen van reviews is voor mij toch echt anders dan het ding zelf vast houden en zien wat hij kan. Hoe zwaar hij is, wat de mogelijkheden zijn.. Hoe een objectief ervaren wordt is zo persoonlijk, dat ik mij kan voorstellen dat eerst huren best een goede zet zou kunnen zijn voor de duurdere objectieven.

 

Overigens zelf nog nooit gedaan, naar ik heb dan ook geen objectieven van meer dan een paar duizend euro 

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eén keer op het punt gestaan. Bruiloft, doe ik normaal niet, maar dit was een vriendendienstje. En een bruiloft doe je niet met maar één body...!! Probleem was alleen, de bruiloft was in Noorwegen, tevens onze vakantie van 5 weken. Op de gok een body huren in Noorwegen zag ik niet zitten, en voor 5 weken hier huren was financieel ook geen reële optie, los nog van de vraag of je die dan naar het buitenland zou mogen meenemen. Dus zelf maar gekocht... Werd een D750 (7 jaar geleden) dus een leuke (mini-)upgrade van mijn  toenmalige D600 en toch qua beeldkwaliteit twee goed vergelijkbare camera's. Inmiddels geswitcht naar Sony (A7iii), dus komt er weer eens zoiets op mijn pad, maar dan in Nederland, dan zal het huren worden!!

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb enkele jaren geleden een supergroothoeklens van Canon gehuurd bij KE in Capelle voor een dag om vanaf het dak van de Maastoren in Rotterdam foto’s te maken. Ik vond de aanschafprijs voor deze actie te duur (destijds ruim € 3.000) terwijl de daghuurprijs ca € 60 bedroeg. Prima foto’s gemaakt met mooie wolkenpartijen.. Effect kwam er echter niet helemaal uit gelet op de cropfactor van de APS-C sensor. Aanschafprijs vond ik te duur in relatie tot incidenteel gebruik en zou voor speciale gelegenheden weer gebruik maken van daghuur. (waarschijnlijk icm huur van fullframecamera).

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik huur soms objectieven. Als ik een lens maar sporadisch gebruik ga ik er geen duizenden euro's voor betalen om hem vervolgens te laten verstoffen in de kast. Of als ik van plan ben om een lens aan te schaffen maar ik twijfel tussen 2 types. Dan huur ik ze allebei om te kijken welke het beste bevalt. Kost een paar centen, maar beter dan later spijt te hebben vanwege de verkeerde keus.

  • Like 4

www.frozenmemory.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-5-2022 om 11:45, redactiezoomnl zei:

Wij zijn benieuwd, huren jullie wel eens camera apparatuur of niet? En zo ja, wat huur je dan zoal en waarom huur je dat?

Pasgeleden een camera en objectief gehuurd. Omdat ik een koop overwoog, maar zeker wilde weten of het de juiste keuze was. Uiteindelijk niet gekocht, dus was goed dat ik het eerst kon huren/ testen voor een dag.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb tijd terug na het eerst huren de 70-200 gekocht. 2e hands met toch nog 2 jaar garantie via kamera express. Maar idd ook 2e hands blijft het soms veel geld. 

-----------------------------------------------------
"A camera is a save button for the mind's eye"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik heb verschillende malen een camera en/of lens gehuurd.

De reden: een eventuele aankoop van nieuw materiaal en een vergelijk met m'n bestaand materiaal.

Sony A7RIII vs Nikon D850 met 150-600 telezoomlens en Nikon Z7 en Sony A7RIV met 150/200-600 telezoomlens.

Geniet nu reeds 3 jaar van de Z7 met een partijtje lenzen.

try-out.jpg.a67464948170a35165d6558fb17d8f49.jpg

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 19-5-2022 om 11:45, redactiezoomnl zei:

Wij zijn benieuwd, huren jullie wel eens camera apparatuur of niet? En zo ja, wat huur je dan zoal en waarom huur je dat?

2 Bruiloften gefotografeerd voor vrienden en toen reportageflitser en 35mm gehuurd,

Vind het zonde om te kopen, want gebruik het verder nooit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, ko3ntje zei:

Reportageflitser huren loont zich niet altijd. Die heb je al een goede voor weinig. ??

Ander materiaal snap ik wel ?

Misschien een flitser gehuurd als reserveflitser. Bij een huwelijksreportage zorg ik ook altijd dat ik er eentje in reserve heb (weliswaar geleend van een fotovriend). Je weet maar nooit. ?

  • Like 2

Herwig Vercauteren

https://fotoherwig.wixsite.com/fotoherwig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...