Ga naar inhoud

Ik stop met spam rapporteren -EDIT- ik begin weer...


PeterKosterHT

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
  • PeterKosterHT wijzigde de titel naar Ik stop met spam rapporteren -EDIT- ik begin weer...

@hans_zoomredactie Of ik het goed kan weet ik niet zeker, ik sla nu de RAPPORTEER optie over omdat ik als MOD meteen actie onderneem.

Als ik eerst apart rapporteer dan krijg ik alleen als MOD een melding dat er een gerapporteerd item is en doe ik vervolgens alsnog hetzelfde.

maar alsnog had ik op deze manier eerst dat ik het bericht zelf alsnog handmatig moest verwijderen.

 

-----------------------------------------------------
"A camera is a save button for the mind's eye"

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Harrie_D zei:

Ze zijn hardnekkig. De homepage van Zoom staat weer vol met "gezondheidsprodukten". Slechts gezond voor de portemonnee van de spammer. 

Hier op het forum glipt er ook nog af en toe een door, maar af en toe een bericht moeten rapporteren of die bulk die het voorheen was is toch al een hele verbetering. 

Ik zie wel dat India en buren nog aan de verboden lijst toegevoegd moet worden voor de homepage van zoom ...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, renewolf_zoom zei:

Is het niet beter dat er een soort karma systeem komt. Als nieuw lid kun je slechts 1 foto per dag uploaden. En dat max aantal neemt door de tijd heen toe.

Beste renewolf, Volgens mij gaat het in dit topic niet zozeer over een overdaad aan foto's welke men upload, echter het gaat om spam en reclame uitingen welke zelfs niets met fotografie te maken hebben

Zoom.nl en het bijbehorende forum heeft als hoofdonderwerp fotografie en daar aan gerelateerde onderwerpen. daarbij hoort ook het plaatsen van (zelfgemaakte) foto's welke men wil delen met mede forumleden. Ik mag hopen dat de redactie van Zoom.nl daar geen beperkingen aan gaat verbinden, hooguit het bestandsformaat.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Botje zei:

Beste renewolf, Volgens mij gaat het in dit topic niet zozeer over een overdaad aan foto's welke men upload, echter het gaat om spam en reclame uitingen welke zelfs niets met fotografie te maken hebben

Zoom.nl en het bijbehorende forum heeft als hoofdonderwerp fotografie en daar aan gerelateerde onderwerpen. daarbij hoort ook het plaatsen van (zelfgemaakte) foto's welke men wil delen met mede forumleden. Ik mag hopen dat de redactie van Zoom.nl daar geen beperkingen aan gaat verbinden, hooguit het bestandsformaat.

Rene heeft daar toch een punt, max 1 foto per dag voorkomt voor een groot deel de spam op de website, voor het forum zou het max 1 bericht per dag kunnen zijn om in ieder geval die tsunami van spam berichten door 1 poster te voorkomen. Een filter op foto is te makkelijk te omzeilen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het toch niet hoor maar het merendeel wat ik (en op gegeven moment ook niet meer heb geopend, geklikt, gemarkeerd, verwijderd etc) had/heeft lang niet altijd een foto. Dus dan zou je wel iets kunnen doen met limiet op aantal berichten per dag bijvoorbeeld.

Maar ik zou zelf echt gaan denken aan opties als CAPTCHA (en andere mogelijkheden) om uberhaupt al meer te voorkomen dat accounts erop komen.
Let op: dit staat natuurlijk los van mijn eerdere bericht dat geen enkele oplossing of wat dan ook 100% actief zal zijn.

 

-----------------------------------------------------
"A camera is a save button for the mind's eye"

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Stefanie71 zei:

Rene heeft daar toch een punt, max 1 foto per dag voorkomt voor een groot deel de spam op de website, voor het forum zou het max 1 bericht per dag kunnen zijn om in ieder geval die tsunami van spam berichten door 1 poster te voorkomen. Een filter op foto is te makkelijk te omzeilen

Aan één kant heb je misschien gelijk, echter op die manier worden serieuze forumleden beperkingen op gelegd, terwijl zij absoluut niet de oorzaak van al die spam ed. zijn. En daar heb ik wel een beetje moeite mee.

Zelfs een gemiddeld e-mail account beschikt over een "Spamfilter" zou zo iets ook niet in dit forum ingebouwd kunnen worden? (zij de digibeet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanzelfsprekend zou je met deze opties de bestaande leden ongemoeid moeten laten.

dus regels voor bijvoorbeeld alleen NIEUWE leden beperken he. 😉    

 

  • Like 1

-----------------------------------------------------
"A camera is a save button for the mind's eye"

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ko3ntje zei:

Vanzelfsprekend zou je met deze opties de bestaande leden ongemoeid moeten laten.

dus regels voor bijvoorbeeld alleen NIEUWE leden beperken he. 😉    

 

hm, ruikt dat niet naar een soort van "Ballotage" commissie, of eerst een proefperiode doorlopen? Ik denk dat wij zoiets niet moeten willen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een spam filter of beveilging moet toch mogelijk zijn? De hoofdpagina van zoom.nl staat nu weer helemaal vol. Ze denken kennelijk dat Zoom voornamelijk arabisch talige deelnemers kent. Ik heb accounts bij diverse (forum)sites op auto-, motor-, fiets- en fotogebied, maar deze tsunami van spam heb ik nog nooit eerder gezien. 
Persoonlijk vind ik het ook spijtig en vaak zelfs genant voor de fotografen die prachtige foto's van modellen posten en die foto's terugzien naast en tussen al die afschuwelijke spam berichten. 

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Botje zei:

Aan één kant heb je misschien gelijk, echter op die manier worden serieuze forumleden beperkingen op gelegd, terwijl zij absoluut niet de oorzaak van al die spam ed. zijn. En daar heb ik wel een beetje moeite mee.

Zelfs een gemiddeld e-mail account beschikt over een "Spamfilter" zou zo iets ook niet in dit forum ingebouwd kunnen worden? (zij de digibeet)

Ik bedoel met Karma dat je in het begin maar 1 foto of bericht per dag kan plaatsen. Dat aantal neemt met de tijd toe. Je bouwt a.h.w. karma op.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

[kwaadzijnmodus_aan]momenteel in het 'voorstellen' pagina. 1e 8 pagina's is spam. Ik weet niet wat er gedaan is aan spamfilters, maar volgens mij niks. Ook hier, lid geweest van veel fora en heb dit nog nooit meegemaakt. Moet men wederom het wiel hier opnieuw uitvinden. Wij gaan een forum op onze manier inrichten? Wij weten wel wat we moeten doen. Het spijt me om te zeggen, maar ik voel mijn gegevens hier niet veilig en ben er weg van. Ik ga mijn gegevens hier verwijderen en zal ook op zoom hoofdpagina wat meuk weg halen. Ik heb echt de indruk niet dat er iets gedaan wordt aan veiligheid. Is het dan echt zo moeilijk?? 

 

[/eindekwaadzijn_modus]

 

oh, ik ben er gewoon kwaad om. Ga es wat regelen om zoiets te fixen. of haal t gewoon uit de lucht en biedt dan niks aan. Maar hier en op de foto deel pagina van zoom het is gewoon belachelijk wat er gebeurd. Geld verdienen met een tijdschrift waarin een handjevol fotografen periodiek terugkomen met dezelfde artikelen, waarbij diezelfde fotografen zogenaamd naam hebben. Heb je 2 jaar zoom gelezen, dan ben je wel klaar, dan kun je 10 jaar vooruit omdat alleen de reclame wat wisselt. Ben je als beginnend fotograaf bezig en hoop je ooit eens in de spotlights te komen (ik niet hoor, ik red me wel) bij een tijdschrift als zoom, voor de beginnnende fotograaf, dan kom je bedrogen uit. Ze houden elkaar de hand boven het hoofd en die naam is belangrijker dan wat en hoe er gefotografeerd wordt. Een nieuwe creativiteit van pietje van de hoek, wordt niet opgepikt. 

Dus Zoom.. Ga eens aan het werk, ga eens de problemen aanpakken en zorgen dat onze gegevens van jullie leden niet op straat komen te liggen.  Ik ben er echt klaar mee. Tot ziens. Mocht je een dude met een kale kop en een Canon 1DXmkII aan zn schouder tegenkomen, dan ben ik dat in mn happy zone. Maar los van zoom.. 

 

Good bye,

signing off. 

 

 

kansloos dit

aangepast door darka
  • Like 1

goodbye

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht toch dat we hier allerlei tips gegeven hebben aan Zoom afdeling it om dit te voorkomen maar het lijkt erop dat we genegeerd zijn op dat vlak. Op geen enkel ander forum is het zo erg als het (nu weer) hier is, treurig gewoon, er lopen al mensen weg van het forum, en terecht moet ik zeggen. Zoom krijgt nog 1  kans van mij maar dat is wel echt de laatste

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...