Ga naar inhoud

Waar verkoop jij je foto's?


redactiezoomnl

Foto's verkopen  

39 leden hebben gestemd

  1. 1. Verkoop jij je foto's?

    • Ja
      18
    • Nee
      13
    • Soms
      8


Aanbevolen berichten

Ik fotografeer graag, ook op uitnodiging. Vraag daar geen geld voor. Ik wil graag amateur blijven zonder verplichtingen na een betaling. Als men betaald kan de betaler eisen stellen en dat wil ik niet. Als ik verwacht dat ik met zo'n opdracht broodroof zou plegen doe ik dat zeker niet en verwijs dan naar een beroeps fotograaf.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een account bij eyeem. Dit is, voor we mensen die het niet kennen het instagram voor de "betere fotograaf" dit is wat zij beweren. Je zet je foto's op hun platform, je geeft aan dat je ze wil verkopen en de mensen van eyeem controleren  dan je foto. Is hij goedgekeurd voor de market kan hij ofwell goedgekeurd worden om te verkopen via hun platform, ofwel wordt hij geselecteerd voor partner. Bij de laatste optie worden uw foto's door gestuurd naar hun partners, getty, adobe, zijn er de bekendste van. Veel verdien je er wel niet aan. De meeste foto's worden dan ook aangekocht door firma's die zware abonnementen hebben bij getty of adobe en die firma's kopen dan ook redelijk goedkoop hun foto's. Veel verkoop ik niet op dit platform. Ik zet er ook geen meer bij. Mijn laatste verkoop ,as een foto van een drumster, die ging over de toonbank voor een slordige 0.06$. goedkoper kan waarschijnlijk niet. Ik wil ook mijn account niet opzeggen omdat het af en toe wel een eurocentje oplevert. Mijn account bij werk aan de muur heb ik opgezegd, na een jaar had ik nog geen foto verkocht.

Screenshot_2022-08-03-09-36-51-75_b5ccba58b2074eb6a9e01a7354eb35ee.jpg

aangepast door wimcoudenys
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Stockbureaus als Eyeem bieden jouw foto's weer aan bij de echt grote jongens als Shutterstock, Adobe Stock en iStock. Het grote nadeel daarvan is dat ze de provisie van jouw verkochte foto's bij die bureaus ook zelf eerst weer flink afromen. De marges voor fotografen staan al onder druk en met dergelijk praktijken blijft er voor jou inderdaad niet veel over.

Je kan overwegen om zelf rechtstreeks bij die bureaus foto's te gaan aanbieden. Er zijn tegenwoordig genoeg tools beschikbaar om dat makkelijk en in één keer te doen. Veel extra hoef je er dus niet voor te doen en de commissie van Eyeem kun je dan in je eigen zak steken.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...