Ga naar inhoud

hoe bewaar ik mijn foto's


Andretty

Aanbevolen berichten

Wat is wijsheid ? Als mijn SD card vol is, bewaren en nieuwe erin enz. enz. zo bewaar ik alle foto's RAW, JPG, mislukte, overbodige maar ook veel goede en misschien wel achteraf die hele bijzondere!

of een selectie maken, opslaan en SD card formateren en opnieuw beginnen.

Hier begon ik wat meer over na te denken toen ik een artikel las van William Rutten waar hij vertelde nooit meer wat weg te gooien omdat hij ooit die ene belangrijke foto had gewist. Ik ben hobbyist en geen professional dus voor mij niet zo heel belangrijk, of toch wel?  

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voldoende CF/SD capaciteit bij me tijdens het fotograferen. Die beelden worden dan weer veilig gesteld op 2 plekken SSD en op een NAS.
Zodra de beelden van CF/SD zijn overgebracht kan ik met een gerust hart de CF/SD kaartjes in camera formateren.

En zodra de nabewerking aanvangt, kan je beelden gaan selecteren en bepalen wat je er mee gaat doen. En dan kom je vanzelf tot een selectie van beelden welke je ook daadwerkelijk fysiek van het opslagmedium verwijderd.
 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het bekijken (en bewerken, want ik schiet alleen in raw) op de pc komen de raw-bestanden in een map terecht (de bewerkte foto's komen in een aparte map). Bij het bekijken in LR gooi ik alleen weg wat écht mislukt is (teveel bewogen e.d.). Bij tijd en wijlen formatteer ik de sd-card in mijn camera, zodat ik niet zo snel de kans loop dat mijn kaartje ineens vol blijkt te zijn.

  • Like 1

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Ingridgb zei: