Ga naar inhoud

Hoe kan ik adviezen en tips krijgen op mijn foto's.


DoekeVanDijk

Aanbevolen berichten

Heb nu in 1 maand 4 foto's geplaatst, hoe kan ik adviezen en feedback krijgen op mijn foto's. Ben namelijk een beginner en wil graag leren van mijn foto's. Wel meldingen van dat ze de foto's leuk vinden, daar ben ik natuurlijk heel blij mee. 

Wil graag weten waar ik op moet letten bij mijn volgende foto's. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het krijgen van feedback gebeurt niet veel. Er wordt meer een 'like' uitgedeeld dan dat er een inhoudelijke reactie gegeven wordt. Als ik jouw vier foto's bekijk dan denk ik dat dit inzendingen zijn voor een vogelencyclopedie. Waarmee ik zeggen wil dat er geen actie vanuit gaat. De (water)vogels staan in het midden zijn goed belicht en, op de meerkoet na, scherp. Wat de kijker niet ziet is hoeveel bewerking, op belichting, er in Lightroom gedaan is.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zoom wordt inderdaad niet veel reactie gegeven waar je wat aan hebt en er zitten ook veel fotografen bij die helemaal niet gediend zijn van opbouwende kritiek daardoor laat ik meestal ook maar bij een like want ben al een paar keer afgesnauwd voor een goedbedoelde opmerking ...

Wat de vogels betreft sluit ik me aan bij de opmerking van Hans, de foto's zijn op zich goed maar niet bijzonder, de vuurwerk foto vind ik wel erg geslaagd!

Maar als je een foto hebt waar je specifieke vragen over hebt zou je die natuurlijk wel hier in het forum kunnen zetten, het is wel niet de bedoeling om het forum vol te pompen met foto's maar een foto met een bijbehorende vraag moet kunnen, of een verwijzing naar een foto op zoom met een vraag ...

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Steelguy zei:

Heb nu in 1 maand 4 foto's geplaatst, hoe kan ik adviezen en feedback krijgen op mijn foto's. Ben namelijk een beginner en wil graag leren van mijn foto's. Wel meldingen van dat ze de foto's leuk vinden, daar ben ik natuurlijk heel blij mee. 

Wil graag weten waar ik op moet letten bij mijn volgende foto's. 

Als er dan een reactie op Zoom wordt gegeven doe je er goed aan om daar op te reageren. Het minste wat je kunt doen is een like op de reactie geven (klik op ^ achter reageren). Wanneer iemand meer inhoudelijk reageert wordt er van jou ook respons verwacht. Andere kijkers zien dat en gaan eerder reageren. 

 

Kijk op zoom.nl: gietjedo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
3 uren geleden, Gietjedo zei:

Als er dan een reactie op Zoom wordt gegeven doe je er goed aan om daar op te reageren. Het minste wat je kunt doen is een like op de reactie geven (klik op ^ achter reageren). Wanneer iemand meer inhoudelijk reageert wordt er van jou ook respons verwacht. Andere kijkers zien dat en gaan eerder reageren. 

Bedankt voor je reactie.

Dat lijkt mij inderdaad ook logisch als iemand reageert op mij probeer ik altijd te reageren. Is inderdaad wel netjes en zo sta ik er zelf ook altijd in. 

aangepast door Steelguy
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Bladehans60 zei:

Het krijgen van feedback gebeurt niet veel. Er wordt meer een 'like' uitgedeeld dan dat er een inhoudelijke reactie gegeven wordt. Als ik jouw vier foto's bekijk dan denk ik dat dit inzendingen zijn voor een vogelencyclopedie. Waarmee ik zeggen wil dat er geen actie vanuit gaat. De (water)vogels staan in het midden zijn goed belicht en, op de meerkoet na, scherp. Wat de kijker niet ziet is hoeveel bewerking, op belichting, er in Lightroom gedaan is.

Bedankt voor je reactie en uitleg daar kan ik zeker wat mee. 

Hoeveel bewerking je hebt gedaan is inderdaad nooit te zien, dat valt bij mij wel mee, ben nog niet zover met Lightroom ben een beginner en probeer mezelf alles aan te leten met zelfstudie. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Stefanie71 zei:

Op zoom wordt inderdaad niet veel reactie gegeven waar je wat aan hebt en er zitten ook veel fotografen bij die helemaal niet gediend zijn van opbouwende kritiek daardoor laat ik meestal ook maar bij een like want ben al een paar keer afgesnauwd voor een goedbedoelde opmerking ...

Wat de vogels betreft sluit ik me aan bij de opmerking van Hans, de foto's zijn op zich goed maar niet bijzonder, de vuurwerk foto vind ik wel erg geslaagd!

Maar als je een foto hebt waar je specifieke vragen over hebt zou je die natuurlijk wel hier in het forum kunnen zetten, het is wel niet de bedoeling om het forum vol te pompen met foto's maar een foto met een bijbehorende vraag moet kunnen, of een verwijzing naar een foto op zoom met een vraag ...

Bedankt voor je reactie, ik zal in ieder geval nooit slecht reageren. 

Bedankt wat je zegt over mijn vuurwerk foto. Mijn vogelfoto's begrijp ik wat jullie zeggen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Internet is heel vluchtig. Er zijn heel veel plekken waar je je foto's kan posten. Op weinig plekken wordt serieuze feedback gegeven. 

Op de website van Nikon Club Nederland heb ik nieuw leven geblazen in een apart subforum, 'Fotobespreking'. Niet heel veel leden maken daar gebruik van. En als je er iets post komt er niet altijd iets terug in de vorm van een bespreking.

Wil je gericht foto's (laten) bespreken dan is lid worden van een fotoclub het overwegen waard. Bij veel fotoclubs draait het namelijk om de fotobespreking.

  • Like 1

Straatfotografie & workshops studio met continulicht: www.annohuidekoper.nl

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, straatfotograaf zei:

Internet is heel vluchtig. Er zijn heel veel plekken waar je je foto's kan posten. Op weinig plekken wordt serieuze feedback gegeven. 

Op de website van Nikon Club Nederland heb ik nieuw leven geblazen in een apart subforum, 'Fotobespreking'. Niet heel veel leden maken daar gebruik van. En als je er iets post komt er niet altijd iets terug in de vorm van een bespreking.

Wil je gericht foto's (laten) bespreken dan is lid worden van een fotoclub het overwegen waard. Bij veel fotoclubs draait het namelijk om de fotobespreking.

Bedankt voor de tip, dat is misschien nog wel een idee. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben inderdaad ook lid geworden van een (fysieke) fotoclub voornamelijk voor de fotobesprekingen. Op de zoom website is erdoor scrollen en even een hartje kleuren erg makkelijk, ik denk dat veel mensen de foto's niet eens helemaal openen maar enkel kijken en likes geven op de hoofdpagina, die komen dan ook de opmerkingen niet tegen

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Stefanie71 zei:

Ik ben inderdaad ook lid geworden van een (fysieke) fotoclub voornamelijk voor de fotobesprekingen. Op de zoom website is erdoor scrollen en even een hartje kleuren erg makkelijk, ik denk dat veel mensen de foto's niet eens helemaal openen maar enkel kijken en likes geven op de hoofdpagina, die komen dan ook de opmerkingen niet tegen

Daar kun je wel eens gelijk aan hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, WheelieNick zei:

Reacties en feedback krijg je op zoom niet veel. Sowieso op sociale media zijn reacties vluchtig en nooit echt feedback. Als je echt feedback en fotobesprekingen wilt is lid worden van een fotoclub misschien een beter idee 

@WheelieNick Ga ik ook eens even kijken dat er bij mij ook zoiets is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 3-2-2024 om 23:18, DoekeVanDijk zei:

Heb nu in 1 maand 4 foto's geplaatst, hoe kan ik adviezen en feedback krijgen op mijn foto's. Ben namelijk een beginner en wil graag leren van mijn foto's. Wel meldingen van dat ze de foto's leuk vinden, daar ben ik natuurlijk heel blij mee. 

Wil graag weten waar ik op moet letten bij mijn volgende foto's. 

Ik raad je ook aan om bij een fotoclub aan te sluiten. Daar is het immers de bedoeling dat er op regelmatige basis foto's van de leden worden besproken en dat er (constructieve) kritiek wordt gegeven. Doen !

Herwig Vercauteren

https://fotoherwig.wixsite.com/fotoherwig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...