Ga naar inhoud

Advies aan beginner voor vakantie


Aanbevolen berichten

Hi,

Om te beginnen: ik ben volledig nieuw met fotografie. Deze zomer gaan we een maand door Namibië en Botswana trekken, en willen we graag echt mooie foto's maken. Ik ben op zoek naar advies wat ik het best kan doen: een camera kopen, of de oude DSLR (Nikon D90) van mijn ouders meenemen.

Mijn ouders hebben 2 lenzen erbij, de standaard 18-55 en 55-200 lenzen van Nikon. Uit een eerdere reis weet ik dat de zoom van die 55-200 lens niet voldoende was. We gaan veel op safari, dus voldoende zoom is belangrijk. Ik twijfel dus of ik beter een bridge camera met een superzoom lens (bijv de Sony RX10 Mark IV) kan kopen, of dat ik een extra lens aanschaf voor de Nikon. Na mijn vakantie zal ik hetgeen wat ik heb aangeschaft vermoedelijk weer verkopen, omdat ik de camera niet in de kast wil laten verstoffen.

Daarnaast de vraag of het raadzaam is om nog een aparte cursus te volgen voorafgaand aan de vakantie, of dat ik met wat Youtube tutorials ook al de basis kan beheersen.

Alvast bedankt voor de reactie :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

'Daarnaast de vraag of het raadzaam is om nog een aparte cursus te volgen' Lijkt me als je zoals je zelf zegt volledig nieuw bent met fotografie wel de slimste keuze, youtube is leuk maar beantwoord geen specifieke vragen en kan je ook niet even helpen zoeken hoe je iets specifieks instelt in je camera. 

Even googlen zegt mij dat de Nikon uit 2008 is dus vrij oud, de technieken zijn tegenwoordig veel verder (autofocus - fps - dynamic range - etc.), de sony die je noemt lijkt me de betere optie in dit geval maar zorg wel dat je voldoende tijd neemt om de camera te leren kennen dus niet een week tevoren gaan halen en dan hopen dat het goed komt

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Quinten,