Ga naar inhoud

Voorstellen :)


CorineJN

Aanbevolen berichten

Dag,

Ik werd vanmorgen verrast met een andere camera.

Ik heb vele jaren met veel plezier en veel succes theatershows (van amateurs, net als ik) gefotografeerd en op video gezet met mijn Fujifilm Finepix S6000fd. Die is een zachte dood gestorven, maar deed echt alles wat ik wilde en was vooral in het theater met vaak slechte lichtomstandigheden een hele goede camera. Ik begrijp uit de regels dat ik geen voorbeelden mag plaatsen, maar het waren hele nette video's en ook hele goeie foto's (voor een amateur als ik zet ik er dan maar bij). De bands en groepen waren er blij mee. Het was vooral de scherpe zoom die ook in zulke omstandigheden overal wat moois van maakte, automatisch nog wel waar ik dan weer heel blij mee was. Vaak zat ik namelijk helemaal bovenin de diverse theaters of achterin de diverse zalen en toch nog mooie scherpe foto's.

Mijn andere hobby was macrofotografie. Dat deed deze camera ook idioot goed, tot op een centimeter gewoon scherp. Maar wel twee totaal verschillende dingen!

Je begrijpt, na al die jaren mooi werk hield het een keer op. Voor het geld heb ik hier dus gewoon een ongelofelijk goede camera aan gehad.

Nu heb ik een tweedehands Canon EOS 1200D. Letterlijk vandaag gekregen. Was een verrassing voor kerst en ik ben er heel blij mee. Sinds ik van analoog op digitaal ben overgestapt de eerste camera waar losse lenzen bij zitten 😄 De standaardlens zit erbij, twee batterijen, werkt op kaart en ik ben de handleiding aan het doorlezen (340 pagina's? Wat?).

Ik kom straks nog absoluut met vragen, want ik ben nu dus op zoek naar een zoom- of telelens en een macrolens en ik heb geen idee wat ik nodig heb om hetzelfde te kunnen blijven doen als wat ik altijd gedaan heb en wat mijn Finepix dus gewoon automatisch voor mij deed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 30-12-2023 om 10:36, CorineJN zei:

Dag,

Ik werd vanmorgen verrast met een andere camera.

Tof, ik kijk al uit of ik morgenvroeg ook iets krijg.

Welkom.

“Welke van mijn foto's is mijn favoriet? Degene die ik morgen ga nemen.”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...