Ga naar inhoud

Hoeveel euro geef jij uit aan een statief?


Bladehans60

Wat geef je maximaal uit aan een statief  

30 leden hebben gestemd

  1. 1. Hoeveel euro wil je maximaal besteden aan een statief

    • 50 tot 100 euro
      0
    • 101 tot 150 euro
    • 151 tot 200 euro
    • 201 tot 300 euro
    • Meer dan 300 euro

Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll gesloten op 01-07-22 om 21:59

Aanbevolen berichten

Ik heb laatst bij een klein achteraf kringloopzaakje voor een euro of 250(?) aan statieven op de kop kunnen tikken voor 15 euro. Waren nog redelijk nieuwe modellen van Velbon. 2 monopods en een driepoot. Voor de laatste moest ik alleen een statiefplaatje bestellen á 6,50.

soms heb je gewoon mazzel. 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-4-2022 om 13:28, gerard-20 zei:

Ik weet niet eens meer hoeveel ik uit heb gegeven aan een statief, ik heb het jaar of 6. Er zit we 10 jaar garantie op ook al vermoed ik wel dat ik hem wel langer gebruik dan 10 jaar. In mijn geval is het duur koop is goed koop.

Dat is knap, een statief wat je 6 jaar hebt, maar al langer dan 10 jaar gebruikt... 

  • Like 1
  • Haha 3

www.frozenmemory.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik heb 2 statieven.

Een Benro statief. Gekregen van mijn vriendin voor het oppassen op de hond.

Kenmerken van de Benro

- Aluminium statief van 1.2 kilogram
- Smal ontwerp met transportformaat van 8.1 x 51 centimeter
- Met Arca-Swiss compatibel balhoofd en snelkoppelingsplaatje
- Eenvoudige en snelle draaivergrendeling op poten
- Maximale hoogte van 146.3 centimeter
- Omkeerbare middenkolom
 
en een Flexibel mini-statief met extra flexibele poten, ook cadeau gekregen. (die mijn camera kan dragen) voor laag bij de grond.
Dus ik kan alle kanten uit.
Zonder dat ik geld uitgegeven heb..? en ik ben er erg blij mee.

 

aangepast door rptonia
iets vergeten
  • Like 5

zoom.nl  rptonia

instagram Tonniereekers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beter geen statief dan goedkope brol van onder de 100 euro: dat is weggegooid geld en die helaas nog steeds in fotozaken aangeboden worden. Wat voor statief je gebruikt hangt af van het gewicht je er op zet. Een statief mag niet trillen wanneer je het aanraakt en moet stevig op zijn poten staan want wanneer het omwaait of makkelijk omvalt kun je een nieuwe camera of objectief kopen .Een licht statief met lange middenzuil is niet goed voor de stabiliteit en die kun je goed missen.

Ik gebruik steeds een Gitso statief die ik al vijftig jaar in bezit heb en in die tijd achthonderd gulden koste, deze werd toen door mij voornamelijk gebruikt voor een 16mm cine camera en is niet stuk te krijgen maar wel erg zwaar. Van hetzelfde merk gebruik ik ook een Carbon statief heel licht en makkelijk op de fiets mee te nemen. Een goed statief kost veel geld maar die koop je eenmalig voor het leven. Van even groot belang is het balhoofd dat soepel te verstellen is.

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 30-7-2022 om 23:51, marcoH zei:

Ik heb laatst bij een klein achteraf kringloopzaakje voor een euro of 250(?) aan statieven op de kop kunnen tikken voor 15 euro. Waren nog redelijk nieuwe modellen van Velbon. 2 monopods en een driepoot. Voor de laatste moest ik alleen een statiefplaatje bestellen á 6,50.

soms heb je gewoon mazzel. 

Kijk, dat vind ik nou echt superleuk! Ik heb nu ook een statief uit de kringloopwinkel, een Universal Amateur West Germany, aluminium met klik klemmen. Alleen het vastzetten van de camera gaat niet echt prettig, moet echt heel hard draaien aan de vleugelmoer (als dat zo heet ?) of is dat normaal? 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-10-2022 om 11:47, zeggen zei:

Beter geen statief dan goedkope brol van onder de 100 euro: dat is weggegooid geld en die helaas nog steeds in fotozaken aangeboden worden. Wat voor statief je gebruikt hangt af van het gewicht je er op zet. Een statief mag niet trillen wanneer je het aanraakt en moet stevig op zijn poten staan want wanneer het omwaait of makkelijk omvalt kun je een nieuwe camera of objectief kopen. Een licht statief met lange middenzuil is niet goed voor de stabiliteit en die kun je goed missen.

 

Goed gereedschap is het halve werk, leerde mijn vader mij en van die les heb ik heel vaak baat. Maar je moet het ook relativeren: al kan een statief eigenlijk niet zwaar genoeg zijn, het moet ook nog bruikbaar zijn en geen overkill. Voor mijn bridgecamera van 1,5 kilo blijkt een statief van drie tientjes wel degelijk meerwaarde te hebben. Maar ik geef graag toe dat je daar geen fullframe spiegelreflex met 1000 mm tele op moet willen zetten... En die middenzuil zit er in, maar gebruik ik liever niet. Maar soms komt ie toch van pas, nooit geschoten is altijd mis:-)

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-11-2022 om 22:54, just4fun zei:

Kijk, dat vind ik nou echt superleuk! Ik heb nu ook een statief uit de kringloopwinkel, een Universal Amateur West Germany, aluminium met klik klemmen. Alleen het vastzetten van de camera gaat niet echt prettig, moet echt heel hard draaien aan de vleugelmoer (als dat zo heet ?) of is dat normaal? 

Dat lijkt me niet de bedoeling

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...