Ga naar inhoud

Natuurfotografie-bucketlist


hanskl

Aanbevolen berichten

beste Zoomers,

Graag willen we vanuit de redactie van Zoom.nl weten wat er nog op jullie natuurfotografie-bucketlist staat. Wat zou jij nog eens willen fotograferen, maar is nog niet gelukt? Denk aan natuurverschijnselen of bepaalde dieren. zoals zeevonk of een ijsvogel.

Alle inzendingen zijn voor ons ter inspiratie voor nieuwe artikelen en andere content.

We zijn heel erg benieuwd naar jullie reacties!

alvast bedankt!

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Gast plaatste dit topic in de spotlight

Ik ben sinds vorig jaar in het bezit van een onderwaterbehuizing voor mijn canon 5d. Met deze set zou ik erg graag een keer in het water liggen met haaien. hamerhaai, great white, bull shark. dat soort dieren. Lijkt me echt een kick. Probleem is echter wel dat ik ontzettend tegen dit soort toeristenattracties ben. Dus het zal echt in de vrije natuur moeten. 

 

Be the writer of your own story

My linktree

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, darka zei:

Ik ben sinds vorig jaar in het bezit van een onderwaterbehuizing voor mijn canon 5d. Met deze set zou ik erg graag een keer in het water liggen met haaien. hamerhaai, great white, bull shark. dat soort dieren. Lijkt me echt een kick. Probleem is echter wel dat ik ontzettend tegen dit soort toeristenattracties ben. Dus het zal echt in de vrije natuur moeten. 

 

Ik deel je afkeer van dieren in gevangenschap en zeker van dieren in gevangenschap als toeristenattracties. Maar wil je dit soort dieren veilig kunnen kieken, moet je wel extreem ver gaan, denk aan duiken in een stalen kooi. Maar in de gebieden war deze dieren veel voorkomen heb je vast bedrijven die dat kunnen regelen (duiken kun je wellicht al, als je de moeite hebt genomen een onderwaterbehuizing te kopen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, PeterKosterHT zei:

Ik deel je afkeer van dieren in gevangenschap en zeker van dieren in gevangenschap als toeristenattracties. Maar wil je dit soort dieren veilig kunnen kieken, moet je wel extreem ver gaan, denk aan duiken in een stalen kooi. Maar in de gebieden war deze dieren veel voorkomen heb je vast bedrijven die dat kunnen regelen (duiken kun je wellicht al, als je de moeite hebt genomen een onderwaterbehuizing te kopen).

we kunnen nog lang praten over met deze verkeerd begrepen dieren in het water liggen, ik ga niet in een kooi liggen. Sterker, ik zou zonder ervaring, maar met expertise om me heen in het water gaan zonder kooi, onbeschermd. ik ben er van overtuigd dat ze mij niet als potentiele prooi zien. 

maar het staat hoog op mn lijst. 

Be the writer of your own story

My linktree

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet echt een bucketlist, eigenlijk helemaal geen bucketlist. Helemaal eens dat ijsvogeltjes mooie vogeltjes zijn, maar dat vonden al zo veel andere fotografen dat ik niet de illusie heb daar nog iets aparts van te kunnen maken, als ik het geduld er al voor zou hebben. En dat geldt mutatis mutandis ook voor IJsland. Schitterend land, maar dat weet ik doordat de hele wereld er al geweest is.

Dan laat ik me (toegegeven, pure gemakzucht) liever verrassen door die blauwe glazenmaker of die jagende salamander in mijn eigen tuin. Heb ik dan helemaal geen dromen. Toch wel. In Spanje schijn je plekken te hebben waar gieren kadavers gevoerd krijgen, dat moet een spektakel zijn. Alleen jammer dat het op die manier natuurlijk geen natuur meer is, maar qua foto lijkt het me geweldig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeevonk heb ik wel lang geleden ooit tijdens een boottripje gezien (we hadden mooie lichtgevende boeggolf) toen niet geprobeerd te fotograferen (de beperkingen van het analoge tijdperk ... 100Asa film en maar 36 op een rolletje dan ga je niet zo snel gokken en proberen) maar dat zou ik nog wel eens willen proberen vast te leggen, alleen woon ik wat ver van zee dus wanneer is een dingetje. Noorderlicht heb ik dit voorjaar van mijn bucketlist kunnen afstrepen (nou ja afstrepen ... smaakt naar meer...) Ijsland wintereditie ook afgestreept maar zomereditie staat er nog op. Papegaaiduikers staan hoog op mijn lijst omdat ik nu verschillende gebieden heb bezocht waar ze voorkomen, maar telkens in het verkeerde seizoen. Wat ik al eens eerder aangegeven heb, ik vind te veel leuk dus telkens als ik 1 ding van mijn bucketlist kan wegstrepen komen er 3 nieuwe bij. Ik kan wat dat betreft beter geen tv kijken en ook geen tijdschriften openslaan, en ik moet al helemaal stoppen met op sites als zoom en 500px foto's te browsen ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een bucketlist heb ik niet, maar ik zou wel eens een Koninginnenpage willen fotograferen. Het is een mooie vlinder met een aparte rand onderaan, uitkomend in puntjes.
Ik heb dit jaar in Limburg, toen we er een bungalow huurden voor 5 dagen, er één willen fotograferen maar blijkbaar was het niet in dat seizoen toen we er waren.

Ook een Bijeneter wil ik wel op beeld. Een vogeltje met een mooie verzameling van kleuren.

“Welke van mijn foto's is mijn favoriet? Degene die ik morgen ga nemen.”

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Mijn natuur-fotografie bucketlist is niet zo spannend, denk ik, haha. Maar ik wil graag een keer naar de Amsterdamse Waterleidingduinen om wild te fotograferen. En de flamingo's, die overwinteren in het Grevelingenmeer, lijkt me ook heel leuk. De Schotse Hooglanders in diverse bossen. En de stranden trekken mij altijd wel (schelpen, zee, structuren in het zand enz.).

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-10-2022 om 16:53, RonnyDB zei:

Een bucketlist heb ik niet, maar ik zou wel eens een Koninginnenpage willen fotograferen. Het is een mooie vlinder met een aparte rand onderaan, uitkomend in puntjes.
Ik heb dit jaar in Limburg, toen we er een bungalow huurden voor 5 dagen, er één willen fotograferen maar blijkbaar was het niet in dat seizoen toen we er waren.

Ook een Bijeneter wil ik wel op beeld. Een vogeltje met een mooie verzameling van kleuren.

Koninginnepage lijkt me ook mooi, de koningspage heb ik al.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Ingridgb zei:

Mijn natuur-fotografie bucketlist is niet zo spannend, denk ik, haha. Maar ik wil graag een keer naar de Amsterdamse Waterleidingduinen om wild te fotograferen. En de flamingo's, die overwinteren in het Grevelingenmeer, lijkt me ook heel leuk. De Schotse Hooglanders in diverse bossen. En de stranden trekken mij altijd wel (schelpen, zee, structuren in het zand enz.).

dit is toch allemaal redelijk binnen handbereik?  Awd en strand is te combineren, vlgs mij lopen er ook wel hooglanders in de buurt, dus dat kun je op 1 dag afstrepen allemaal. Leuk lijsjte hoor. 

Be the writer of your own story

My linktree

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, darka zei:

dit is toch allemaal redelijk binnen handbereik?  Awd en strand is te combineren, vlgs mij lopen er ook wel hooglanders in de buurt, dus dat kun je op 1 dag afstrepen allemaal. Leuk lijsjte hoor. 

Nou, wild is in de AWD ver te zoeken. Wat daar rondloopt, schijnt zo tam als de neten te zijn:classic_angry:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, darka zei:

dit is toch allemaal redelijk binnen handbereik?  Awd en strand is te combineren, vlgs mij lopen er ook wel hooglanders in de buurt, dus dat kun je op 1 dag afstrepen allemaal. Leuk lijsjte hoor. 

True… alleen de tijd ontbreekt ? 

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Ingridgb zei:

Met een eigen bedrijf ligt de “prioritijd” niet bij fotografie ? 

Snap ik, maar misschien is het een kwestie van omdenken. Laat je je met je eigen bedrijf niet te zeer meeslepen door de waan van de dag? Gun je zelf een uur per twee dagen om te fotograferen, om je te verwonderen over schoonheid, en met een beetje mazzel krijg je de rust om een mooi idee over de toekomst van je bedrijf te laten landen.
Toegegeven: dit klinkt wel heel erg mindfull:classic_blink:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, PeterKosterHT zei:

Snap ik, maar misschien is het een kwestie van omdenken. Laat je je met je eigen bedrijf niet te zeer meeslepen door de waan van de dag? Gun je zelf een uur per twee dagen om te fotograferen, om je te verwonderen over schoonheid, en met een beetje mazzel krijg je de rust om een mooi idee over de toekomst van je bedrijf te laten landen.
Toegegeven: dit klinkt wel heel erg mindfull:classic_blink:

Hahaha, idd heel mindfull ? Maar om te fotograferen moet ik op zijn minst enige rust in mijn hoofd hebben, anders "zie" ik het gewoon niet - dan kan ik letterlijk en figuurlijk niet focussen. Ik weet uit ervaring dat ik dan met foto's thuis kom, waarvan ik denk: dat was een tochtje voor niks, want er zit gewoon niks moois bij. 

  • Like 1

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Ingridgb zei:

Hahaha, idd heel mindfull ? Maar om te fotograferen moet ik op zijn minst enige rust in mijn hoofd hebben, anders "zie" ik het gewoon niet - dan kan ik letterlijk en figuurlijk niet focussen. Ik weet uit ervaring dat ik dan met foto's thuis kom, waarvan ik denk: dat was een tochtje voor niks, want er zit gewoon niks moois bij. 

Maar dan  ben je er wel mooi even uit geweest en kom je wellicht met foto's thuis waarvan je denkt: Als ik nou volgende keer door mn knieen ga, of een meter naar links, dan pak ik die mooie lijnen wel in de foto. Ook een trip die niet direct mooie foto's oplevert levert wel een mooie les en ervaring op. 

 

Be the writer of your own story

My linktree

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, darka zei:

Maar dan  ben je er wel mooi even uit geweest en kom je wellicht met foto's thuis waarvan je denkt: Als ik nou volgende keer door mn knieen ga, of een meter naar links, dan pak ik die mooie lijnen wel in de foto. Ook een trip die niet direct mooie foto's oplevert levert wel een mooie les en ervaring op. 

 

Daar heb jij weer een punt ?

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-11-2022 om 10:45, darka zei:

Maar dan  ben je er wel mooi even uit geweest en kom je wellicht met foto's thuis waarvan je denkt: Als ik nou volgende keer door mn knieen ga, of een meter naar links, dan pak ik die mooie lijnen wel in de foto. Ook een trip die niet direct mooie foto's oplevert levert wel een mooie les en ervaring op. 

 

wat een wijze woorden....

zoom.nl  rptonia

instagram Tonniereekers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...