Ga naar inhoud

Waar was je vandaag?


marcoH

Aanbevolen berichten

Omdat je regelmatig zomaar ergens kan zijn waar je ineens een mooie plaat voor je ziet, lijkt het me leuk om dit onderwerp in het leven te roepen. 
Het hoeft helemaal niet tijdens een foto uitstapje ofzo te zijn. We kennen allemaal wel die momenten dat je naar je telefoon grijpt omdat je simpelweg niet altijd de camera bij je hebt. Voor mijn werk kom ik elke dag of week ergens anders en zie ik een hoop mogelijkheden waarvoor ik eigenlijk een camera bij me wil hebben. Ik denk dan ook dat ik vanaf nu standaard mijn  tweede camera (450d) in mijn rugzak steek. 
 

Om hem maar meteen af te trappen, ik was vandaag in het hoogste gebouw van Nederland, in Rotterdam zo’n beetje aan de voet van de Erasmusbrug. De flat (wolkenkrabber?) telt 56 etages, ik was op etage 43. 
Verschillende foto’s van de skyline van Rotterdam gemaakt (waar de Euromast deksels vaak in beeld staat) maar zelf heb ik één favoriet, waar eigenlijk niks van de skyline op staat. Volgende week ben ik daar de hele week, dus dan gaat de camera zeker mee. Hier dus de eerste, gemaakt met iPhone en een beetje bewerkt met Lightroom. 
 

waar waren jullie vandaag?

1F47071E-7FA8-4275-B1AE-97429C130C7E.thumb.jpeg.9d81ab7a3bbb10026a7b5f4770cbdf51.jpeg

  • Like 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog niemand die zomaar ergens was, dus dan vul ik dit draadje nog maar een beetje op. Vandaag was ik weer op dezelfde locatie. Oude camera had ik dit keer in m’n rugzak gestopt en ook gebruikt. Staat nog niks van op de computer, maar ik kon het ook niet laten om er toch nog één met m’n telefoon te maken. Dus bij deze weer een vanuit een andere hoek, wellicht volgt er ook nog één van de skyline van de week. 
B2AB02B5-FD6B-48E9-8427-9184C7FE167A.thumb.jpeg.d3ac77f16dc6592e6886dec89659602b.jpeg

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik was vanavond even fietsen bij mij in de buurt. Beetje cliché voor mijn doen, maar in het blauwe uurtje toch wel heel mooi: het Straatmandok in Dordrecht. In de zichtbare constructie hing een singel (normaal gesproken onder water, maar voor de show hangt ie er tegenwoordig boven). Een schip voer daar achteruit in, dan kon met die singel de achterkant schip gelicht worden om een scheepsschroef te vervangen.
image.thumb.png.abea17eb411742068406d3866f2ddb74.png

  • Like 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag op mijn werk niet zomaar foto's maken en camera's moeten officieel aan de poort in en eind van de dag na controle weer uitgeschreven worden, nu heeft iedereen een camera op zijn mobiel tegenwoordig, maar dan nog ga ik geen lastige vragen riskeren en laat mijn camera op werkdagen maar gewoon thuis. Verder gaat ie wel bijna overal mee naartoe. Deze foto is niet helemaal zomaar ergens per ongeluk want ik ben gaan wandelen bij het Hageven in de hoop ook een mooie zonsondergang mee te pakken en ben bij de brug over de Dommel expres blijven wachten daarop ...

FB_Hageven brug 02.jpg

  • Like 10
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-8-2022 om 20:18, marcoH zei:

Nog niemand die zomaar ergens was, dus dan vul ik dit draadje nog maar een beetje op. Vandaag was ik weer op dezelfde locatie. Oude camera had ik dit keer in m’n rugzak gestopt en ook gebruikt. Staat nog niks van op de computer, maar ik kon het ook niet laten om er toch nog één met m’n telefoon te maken. Dus bij deze weer een vanuit een andere hoek, wellicht volgt er ook nog één van de skyline van de week. 
B2AB02B5-FD6B-48E9-8427-9184C7FE167A.thumb.jpeg.d3ac77f16dc6592e6886dec89659602b.jpeg

stond U niet op de Zalmhaven toren?? die is heeeeeel hoog en naast de erasmusbrug

  • Like 1

zoom.nl  rptonia

instagram Tonniereekers

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, rptonia zei:

stond U niet op de Zalmhaven toren?? die is heeeeeel hoog en naast de erasmusbrug

Klopt! De Erasmusbrug achter me, Lijnbaan en Koolsingel rechts van me en de Euromast recht tegenover me. 
Inderdaad heeeeel hoog. Van het uitzicht genieten kan, recht naar beneden kijken langs de balkons kan ik niet aanbevelen. Overigens gaan de liften daar zo idioot snel, dat je uitstapt met dichtgeslagen oren en duizelingen waarvan je even een paar meter niet meer rechtdoor kan lopen. 

 

7 uren geleden, Stefanie71 zei:

CAD tekenaar, maar ik zit bij klanten waar op het terrein niet gefotografeerd mag worden (bedrijfsspionage, gevoelige informatie ...)

Ah, logisch. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, van mij geen spectaculaire of heel bijzondere foto. Haha. Maar wil natuurlijk niet achterblijven en wel even meedoen aan het topic waar ik vandaag was. ?

Vandaag mijn 1e wedstrijd mogen schieten voor de NHB. 

Nederlandse handboog bond. 

Erg leuk om te doen. Hele leuke sfeer. 

Alleen nu een kleine 1300 foto's om na te lopen. Ach het houd je weer ff van de straat hé ??

PANO_20220828_134039.jpg

  • Like 1

-----------------------------------------------------
"A camera is a save button for the mind's eye"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar heren/dames, niet elke foto hoeft spectaculair te zijn met allemaal lange sluitertijden en hdr fratsen he. Dit topic gaat er voor mij juist om wat je even weet te schieten met telefoon/compactcamera etc. Wat je ook maar bij je hebt om die ene foto te schieten die toevallig plotseling zich aandient en waarvan je dan meestal baalt dat je je dslr/systeemcamera niet bij je hebt. 
Soms kunnen dat juist hele mooie foto’s worden, even afgezien van de scherpte of het dynamische bereik van je telefoon. Dat zijn niet altijd de dingen die de foto maken, het gaat toch ook juist om een gevoel bij de foto. 
 

ik was zondag met mijn zoontje naar een honkbalwedstrijd van het team waar hij waarschijnlijk gaat spelen. Onverwachts mocht hij meedoen en je raadt het al: camera thuis. Zijn eerste training had ik de camera wel bij me, maar ik was er niet op voorbereid dat hij ineens mee mocht spelen met de wedstrijd. Dus toch weer met een iphone als een krankzinnige langs de kant gelegen. (We kennen allemaal wel die momenten dat je je eigenlijk moet schamen, maar er schijt aan hebt voor die ene foto toch?)

 

dus bij deze, gewoon een simpele telefoonfoto van mijn zoontje. Wel even een paar kleine verbeteringen met lightroom mobile, want we blijven er anders naar kijken als fotografie-zotten. Niet spectaculair, niet waard om in de national geografic te plaatsen, maar voor mij met een hele fijne emotie: trots!

7FC6A4A8-51EE-4FF9-8E7F-F84957485723.thumb.jpeg.07fc6ba2c166bbb9615c577caa7b9691.jpeg

 

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 10-9-2022 om 00:26, PeterKosterHT zei:

Smaken verschillen, ik vind 'm niet slecht (dat is voor iemand uit het oosten van het land best een compliment) 

Ook voor iemand uit het noorden van het land.?

De bassist zelf vindt het overigens wel een hele leuke foto gezien zijn bericht in mijn inbox op Instagram. Alleen jammer dat hij vraagt of hij hem mag hebben i.p.v. mag kopen.?

Overigens respecteer je mening. Wel verfrissend om eens een ander geluid te horen dan alleen mooi, prachtig etc.

Groet, Jan
Instagram: lenjan
Zoomprofiel: lenjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eh tja, ik zeg graag wat op mijn hart ligt. Ik heb uit een grijs verleden een traumaatje van de kritiekcultuur van fotoclubs, maar op Zoom.nl zijn we in mijn beleving wel erg vaak te lief voor elkaar. Dat is mooi, in een tijd waarin iedereen iedereen voor rotte vis uitmaakt, maar het helpt je fotografisch niet vooruit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, PeterKosterHT zei:

Eh tja, ik zeg graag wat op mijn hart ligt. Ik heb uit een grijs verleden een traumaatje van de kritiekcultuur van fotoclubs, maar op Zoom.nl zijn we in mijn beleving wel erg vaak te lief voor elkaar. Dat is mooi, in een tijd waarin iedereen iedereen voor rotte vis uitmaakt, maar het helpt je fotografisch niet vooruit. 

Het is de toon, die de muziek maakt ? Waarmee ik bedoel: je kunt kritiek op een rustige nette positieve manier zeggen of heel bot op een beledigende manier. Zo plaatste ik een paar jaar geleden in één of andere fotografiegroep op fb een foto, die ik gemaakt had met mijn net aangeschafte nieuwe camera (had jarenlang niks met fotografie gedaan). Bewerken van foto's moest ik nog uitvogelen. De foto's werden door 1 persoon compleet afgebrand, noemde de foto kansloos (terwijl ze helemaal niet zó slecht waren). Die persoon had ook gewoon kunnen aangeven wat ik anders en beter had kunnen doen, in de zin van tips, wat anderen dus wel deden. Die persoon maakte dus dat ik jaren niks meer, waar dan ook plaatste aan foto's uit onzekerheid. 

Ik ben het zeker met je eens, dat het - tot op zekere hoogte - leuk is als men reageert met "Prachtig" of "Mooi", maar dat het zo mogelijk misschien nog wel leuker is als men reageert met tips. Die tips kunnen ook de mening zijn van die persoon, dus laat degene, die de foto maakte, dan ook in zijn of haar waarde of hij/zij de tips ter harte neemt. 

aangepast door Ingridgb
  • Like 1

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

En om on-topic te blijven... ? Waar ik gisteren was (vandaag aan het werk achter mijn pc, dus niet interessant voor jullie haha): mist-foto's maken. Niet de beste foto's, maar ik vond het wel grappig hoe de windmolens boven de mist leken te "zweven". 

20220911-IMG_1853.jpg

20220911-IMG_1842.jpg

  • Like 4

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...