Ga naar inhoud

Waar was je vandaag?


marcoH

Aanbevolen berichten

vandaag was ik in de winkel waar ik een nieuw intercom systeem voor thuis koos. De eerste stap bij het ombouwen van een oud intercomsysteem naar een nieuw is het verwijderen van het bestaande intercomsysteem. Dit kan worden gedaan door de stekker uit het stopcontact te halen of de batterij te verwijderen. Als het systeem echter bedraad is, moet u meer stappen ondernemen om het te verwijderen, waarvoor professionele hulp nodig is. Maar ik koop liever een nieuw interomsysteem

aangepast door darui
  • Like 1
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag bezig geweest de flat van mijn schoonvader leeg te ruimen. Typisch niet een klus waarbij je er aan denkt ondertussen eens uitgebreid te gaan fotograferen. Maar als je dan op zo'n lucht getrakteerd wordt, kruipt het bloed waar het niet gaan kan. Dan geldt eens te meer dat de beste camera gewoon de camera is die je bij je hebt, in dit geval die van mijn mobieltje.

 

luchtje.jpg

  • Like 9
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, PeterKosterHT zei:

Vandaag bezig geweest de flat van mijn schoonvader leeg te ruimen. Typisch niet een klus waarbij je er aan denkt ondertussen eens uitgebreid te gaan fotograferen. Maar als je dan op zo'n lucht getrakteerd wordt, kruipt het bloed waar het niet gaan kan. Dan geldt eens te meer dat de beste camera gewoon de camera is die je bij je hebt, in dit geval die van mijn mobieltje.

 

luchtje.jpg

dit is nou precies waar dit onderwerp voor bedoeld was. mooi!

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Bladehans60 zei:

 De strak grijze lucht heb ik met de nieuwe maskers gepimpt. Leuk detail is het licht dat uit de mond van het beeld lijkt te komen

014MaskeropLucht_11122022.JPG

Ik kreeg al bijna het idee dat je die foto niet vandaag gemaakt had:-)
En die lucht met die lichtstreep heb je dus gewoon slim uitgekozen/op zijn plaats geschoven. Mooi dat ie achter het beeld nog heel vaag eventjes door lijkt te lopen, anders zou het heel gekunsteld lijken.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Lenjan zei:

Met de nieuwe maskers kan je geen lucht vervangen. Wel de bestaande licht selecteren en pimpen zoals Bladehans zegt.?

Ik vermoed dat ik het nog niet helemaal begrijp:classic_blush:

In Luminar voer ik andere luchten in, en dan past Luminar automatisch ook de lichten en de schaduwen op de rest van de foto aan. In Photoshop moet ik ook nieuwe luchten toevoegen, dus ging er van uit dat het vergelijkbaar zou zijn. Was me al wel opgevallen dat ik in Photoshop niet hetzelfde resultaat kreeg...

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, PeterKosterHT zei:

Ik kreeg al bijna het idee dat je die foto niet vandaag gemaakt had:-)
En die lucht met die lichtstreep heb je dus gewoon slim uitgekozen/op zijn plaats geschoven. Mooi dat ie achter het beeld nog heel vaag eventjes door lijkt te lopen, anders zou het heel gekunsteld lijken.

Als ik een foto verbaster door zaken 'op z'n plaats te schuiven' dan zorg ik ervoor dat de hele foto een verzameling van nepdingen is. zoals deze.

Ik kreeg niet de optie een lucht toe te voegen. Je kan hoogstens de basis schuiven, zoals helderheid, contrast, hooglichten enz, aanpassen.

Misty_en_smurfen_2 kopiëren.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Bladehans60 zei:

Ik kreeg niet de optie een lucht toe te voegen. Je kan hoogstens de basis schuiven, zoals helderheid, contrast, hooglichten enz, aanpassen.

Na jouw opmerking en die van Lenjan begon ik een beetje aan mezelf te twijfelen, dus heb ik het even opgezocht, maar je kunt in Photoshop CS in ieder geval al sinds de vorige versie heel eenvoudig luchten vervangen. Daar heb je niet eens maskers voor nodig.
image.thumb.png.0171ce72413e6bb2c8329b4689a823cc.png

lucht1.jpg

lucht2.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het voorbeeld hierboven heb ik gemakshalve een standaardlucht uit photoshop-verzameling gepakt, als je die in het echt gebruikt loop je natuurlijk het risico dat er nog 1000 foto's met die lucht verschijnen. Gelukkig vind je onder de keuze van die standaardluchten een plusje, als je daar op klikt kun je je eigen luchten toevoegen.
image.png.0b4d051aa0d0132637b7b9409d0de739.png 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

niet zozeer vandaag als wel oud en nieuw.. 

Go out when others dont..

Heerlijk over het strand bij Petten op zoek naar meeuwen in de storm. Wel iets gevonden, maar helaas niet de mooiste foto's kunnen maken. Wel heerlijk uitgewaaid en nat geregend

 

WhatsApp Image 2022-12-31 at 17.15.15.jpeg

aangepast door darka
verkeerd bestand
  • Like 3

goodbye

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

even klein rondje local patches gedaan. zodoende kwam ik in de haven van harlingen deze tegen:

 

Roodkeelduiker. Ik dacht in eerste instantie een fuut, maar deze is iets groter. Wat een prachtige waarneming. Best bijzonder, normaal zitten ze ver op zee. 

roodkeelduiker-1.JPG

  • Like 2

goodbye

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ging afgelopen dinsdag naar Renesse in de hoop daar een zeehondje (of meer ? )te kunnen fotograferen. Helaas... geen zeehondjes, maar toen ik terugliep naar de auto zag ik in de verte de vuurtoren van Westenschouwen/Burgh-Haamstede en besloot daar nog even naar toe te gaan (ik heb iets met vuurtorens, vraag me niet waarom haha). 
En ben je dan daar, dan wil je toch ook even naar het strand, waar het overigens heerlijk rustig was. 
Dat levert dan deze plaatjes op, dus ik ging - ondanks geen zeehondje(s) - toch huiswaarts met een tevreden gevoel. 

 

IMG_4731 (Medium).jpg

IMG_4789-2 (Medium).jpg

IMG_4733 (Medium).jpg

IMG_4765 (Medium).jpg

  • Like 2

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Bladehans60 zei:

Ik noem dit "vingeroefeningetjes". Bezig zijn met je hobby en je camera 'leren kennen'.

Wat de eerste foto betreft heb ik een vraag. Waarom heb je dat weggetje op de voorgrond meegenomen?

Ik zou hem uit de compositie gelaten hebben omdat hij nergens toe leid.

Zijn zeker nog "probeersels" (of vingeroefeningen, zoals jij het noemt, haha), maar ik ben ook nog niet zo lang bezig met fotografie ? 

Ik heb hem ook zonder het pad, maar ik vond hem met het pad mooier ? ook omdat je het pad naar beneden ziet lopen, waardoor je een indruk krijgt dat ik op een hoger punt in de duinen stond.

IMG_4730 (Custom).jpg

aangepast door Ingridgb
  • Like 1

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...