darui Geplaatst: 8 december 2022 Delen Geplaatst: 8 december 2022 (aangepast) vandaag was ik in de winkel waar ik een nieuw intercom systeem voor thuis koos. De eerste stap bij het ombouwen van een oud intercomsysteem naar een nieuw is het verwijderen van het bestaande intercomsysteem. Dit kan worden gedaan door de stekker uit het stopcontact te halen of de batterij te verwijderen. Als het systeem echter bedraad is, moet u meer stappen ondernemen om het te verwijderen, waarvoor professionele hulp nodig is. Maar ik koop liever een nieuw interomsysteem 12 december 2022 aangepast door darui 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PeterKosterHT Geplaatst: 8 december 2022 Delen Geplaatst: 8 december 2022 Vandaag bezig geweest de flat van mijn schoonvader leeg te ruimen. Typisch niet een klus waarbij je er aan denkt ondertussen eens uitgebreid te gaan fotograferen. Maar als je dan op zo'n lucht getrakteerd wordt, kruipt het bloed waar het niet gaan kan. Dan geldt eens te meer dat de beste camera gewoon de camera is die je bij je hebt, in dit geval die van mijn mobieltje. 9 Quote Mijn pagina op Zoom Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
marcoH Geplaatst: 8 december 2022 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2022 10 uren geleden, darui zei: vandaag was ik in de winkel waar ik een nieuw intercomsysteem voor thuis koos foto, anders geloven we je niet. 1 3 Quote Vero profiel Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
marcoH Geplaatst: 8 december 2022 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2022 1 uur geleden, PeterKosterHT zei: Vandaag bezig geweest de flat van mijn schoonvader leeg te ruimen. Typisch niet een klus waarbij je er aan denkt ondertussen eens uitgebreid te gaan fotograferen. Maar als je dan op zo'n lucht getrakteerd wordt, kruipt het bloed waar het niet gaan kan. Dan geldt eens te meer dat de beste camera gewoon de camera is die je bij je hebt, in dit geval die van mijn mobieltje. dit is nou precies waar dit onderwerp voor bedoeld was. mooi! 2 Quote Vero profiel Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bladehans60 Geplaatst: 11 december 2022 Delen Geplaatst: 11 december 2022 Ik was rond het middaguur in Lelystad. De strak grijze lucht heb ik met de nieuwe maskers gepimpt. Leuk detail is het licht dat uit de mond van het beeld lijkt te komen 2 Quote Zoom.nl: https://zoom.nl/profiel/bladehans60 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PeterKosterHT Geplaatst: 11 december 2022 Delen Geplaatst: 11 december 2022 35 minuten geleden, Bladehans60 zei: De strak grijze lucht heb ik met de nieuwe maskers gepimpt. Leuk detail is het licht dat uit de mond van het beeld lijkt te komen Ik kreeg al bijna het idee dat je die foto niet vandaag gemaakt had:-) En die lucht met die lichtstreep heb je dus gewoon slim uitgekozen/op zijn plaats geschoven. Mooi dat ie achter het beeld nog heel vaag eventjes door lijkt te lopen, anders zou het heel gekunsteld lijken. 1 Quote Mijn pagina op Zoom Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lenjan Geplaatst: 11 december 2022 Delen Geplaatst: 11 december 2022 Met de nieuwe maskers kan je geen lucht vervangen. Wel de bestaande licht selecteren en pimpen zoals Bladehans zegt.😉 1 Quote Groet, Jan Instagram: lenjan Zoomprofiel: lenjan Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PeterKosterHT Geplaatst: 11 december 2022 Delen Geplaatst: 11 december 2022 8 minuten geleden, Lenjan zei: Met de nieuwe maskers kan je geen lucht vervangen. Wel de bestaande licht selecteren en pimpen zoals Bladehans zegt.😉 Ik vermoed dat ik het nog niet helemaal begrijp In Luminar voer ik andere luchten in, en dan past Luminar automatisch ook de lichten en de schaduwen op de rest van de foto aan. In Photoshop moet ik ook nieuwe luchten toevoegen, dus ging er van uit dat het vergelijkbaar zou zijn. Was me al wel opgevallen dat ik in Photoshop niet hetzelfde resultaat kreeg... 1 Quote Mijn pagina op Zoom Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bladehans60 Geplaatst: 12 december 2022 Delen Geplaatst: 12 december 2022 22 uren geleden, PeterKosterHT zei: Ik kreeg al bijna het idee dat je die foto niet vandaag gemaakt had:-) En die lucht met die lichtstreep heb je dus gewoon slim uitgekozen/op zijn plaats geschoven. Mooi dat ie achter het beeld nog heel vaag eventjes door lijkt te lopen, anders zou het heel gekunsteld lijken. Als ik een foto verbaster door zaken 'op z'n plaats te schuiven' dan zorg ik ervoor dat de hele foto een verzameling van nepdingen is. zoals deze. Ik kreeg niet de optie een lucht toe te voegen. Je kan hoogstens de basis schuiven, zoals helderheid, contrast, hooglichten enz, aanpassen. 1 Quote Zoom.nl: https://zoom.nl/profiel/bladehans60 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PeterKosterHT Geplaatst: 12 december 2022 Delen Geplaatst: 12 december 2022 20 minuten geleden, Bladehans60 zei: Ik kreeg niet de optie een lucht toe te voegen. Je kan hoogstens de basis schuiven, zoals helderheid, contrast, hooglichten enz, aanpassen. Na jouw opmerking en die van Lenjan begon ik een beetje aan mezelf te twijfelen, dus heb ik het even opgezocht, maar je kunt in Photoshop CS in ieder geval al sinds de vorige versie heel eenvoudig luchten vervangen. Daar heb je niet eens maskers voor nodig. 1 Quote Mijn pagina op Zoom Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PeterKosterHT Geplaatst: 12 december 2022 Delen Geplaatst: 12 december 2022 Voor het voorbeeld hierboven heb ik gemakshalve een standaardlucht uit photoshop-verzameling gepakt, als je die in het echt gebruikt loop je natuurlijk het risico dat er nog 1000 foto's met die lucht verschijnen. Gelukkig vind je onder de keuze van die standaardluchten een plusje, als je daar op klikt kun je je eigen luchten toevoegen. 1 Quote Mijn pagina op Zoom Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lenjan Geplaatst: 12 december 2022 Delen Geplaatst: 12 december 2022 ik moet toegeven dat ik even deze lucht selecteren in Photoshop vergeten was. Daarna masker maken en een foto van een lucht er onder slepen.😉 1 Quote Groet, Jan Instagram: lenjan Zoomprofiel: lenjan Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PeterKosterHT Geplaatst: 12 december 2022 Delen Geplaatst: 12 december 2022 Ook een optie... 1 Quote Mijn pagina op Zoom Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
darka Geplaatst: 13 december 2022 Delen Geplaatst: 13 december 2022 en nu weer back on topic? anders de fotosjop artikelen even verplaatsen naar een passend topic? 1 1 Quote Weten wanneer stil te blijven, dat is de kunst. klikkerdeklik op mijn linktree en ervaar hoe ik things see Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PeterKosterHT Geplaatst: 13 december 2022 Delen Geplaatst: 13 december 2022 Dat vind ik wel een strak plan, maakt de inhoud ook beter vindbaar, alleen zal een beheerder/moderator dat moeten doen denk ik. 1 Quote Mijn pagina op Zoom Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stefanie71 Geplaatst: 18 december 2022 Delen Geplaatst: 18 december 2022 Vanmorgen nog even wat geprobeerd met zeepsop en kerstverlichting ... dus waar was ik, in de achtertuin 6 Quote 📸 Zoom profiel: Stefanie71 Ook op 500px Insta en mijn eigen wixsite Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vBartheld Geplaatst: 3 januari Delen Geplaatst: 3 januari Vandaag ben ik terug gekomen van een nachtje in de Drentse natuur, letterlijk een hutje op de heide. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
darka Geplaatst: 3 januari Delen Geplaatst: 3 januari zo, wat een heerlijk plekje lijkt me dat zeg!! wakker worden in het bos, camera voor de deur en laat de natuur maar komen. 1 Quote Weten wanneer stil te blijven, dat is de kunst. klikkerdeklik op mijn linktree en ervaar hoe ik things see Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
darka Geplaatst: 3 januari Delen Geplaatst: 3 januari (aangepast) niet zozeer vandaag als wel oud en nieuw.. Go out when others dont.. Heerlijk over het strand bij Petten op zoek naar meeuwen in de storm. Wel iets gevonden, maar helaas niet de mooiste foto's kunnen maken. Wel heerlijk uitgewaaid en nat geregend 3 januari aangepast door darka verkeerd bestand 3 Quote Weten wanneer stil te blijven, dat is de kunst. klikkerdeklik op mijn linktree en ervaar hoe ik things see Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
darka Geplaatst: 21 januari Delen Geplaatst: 21 januari even klein rondje local patches gedaan. zodoende kwam ik in de haven van harlingen deze tegen: Roodkeelduiker. Ik dacht in eerste instantie een fuut, maar deze is iets groter. Wat een prachtige waarneming. Best bijzonder, normaal zitten ze ver op zee. 2 Quote Weten wanneer stil te blijven, dat is de kunst. klikkerdeklik op mijn linktree en ervaar hoe ik things see Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lenjan Geplaatst: 21 januari Delen Geplaatst: 21 januari Al drie dagen rondrennen in de stad Groningen. Bandjes fotograferen tijdens ESNS. Vanavond de laatste dag in de Oosterpoort. 2 Quote Groet, Jan Instagram: lenjan Zoomprofiel: lenjan Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bladehans60 Geplaatst: 21 januari Delen Geplaatst: 21 januari De zon was, vanavond, net onder en de bomen stonden zo mooi afgetekend tegen de lucht En creatief met een 'Zoom out' 3 Quote Zoom.nl: https://zoom.nl/profiel/bladehans60 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ingridgb Geplaatst: 22 januari Delen Geplaatst: 22 januari Ik ging afgelopen dinsdag naar Renesse in de hoop daar een zeehondje (of meer 😉 )te kunnen fotograferen. Helaas... geen zeehondjes, maar toen ik terugliep naar de auto zag ik in de verte de vuurtoren van Westenschouwen/Burgh-Haamstede en besloot daar nog even naar toe te gaan (ik heb iets met vuurtorens, vraag me niet waarom haha). En ben je dan daar, dan wil je toch ook even naar het strand, waar het overigens heerlijk rustig was. Dat levert dan deze plaatjes op, dus ik ging - ondanks geen zeehondje(s) - toch huiswaarts met een tevreden gevoel. 2 Quote Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen: 📷 Zoom profiel 📷 Insta Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bladehans60 Geplaatst: 22 januari Delen Geplaatst: 22 januari Ik noem dit "vingeroefeningetjes". Bezig zijn met je hobby en je camera 'leren kennen'. Wat de eerste foto betreft heb ik een vraag. Waarom heb je dat weggetje op de voorgrond meegenomen? Ik zou hem uit de compositie gelaten hebben omdat hij nergens toe leid. 1 Quote Zoom.nl: https://zoom.nl/profiel/bladehans60 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ingridgb Geplaatst: 22 januari Delen Geplaatst: 22 januari (aangepast) 24 minuten geleden, Bladehans60 zei: Ik noem dit "vingeroefeningetjes". Bezig zijn met je hobby en je camera 'leren kennen'. Wat de eerste foto betreft heb ik een vraag. Waarom heb je dat weggetje op de voorgrond meegenomen? Ik zou hem uit de compositie gelaten hebben omdat hij nergens toe leid. Zijn zeker nog "probeersels" (of vingeroefeningen, zoals jij het noemt, haha), maar ik ben ook nog niet zo lang bezig met fotografie 😉 Ik heb hem ook zonder het pad, maar ik vond hem met het pad mooier 😉 ook omdat je het pad naar beneden ziet lopen, waardoor je een indruk krijgt dat ik op een hoger punt in de duinen stond. 22 januari aangepast door Ingridgb 1 Quote Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen: 📷 Zoom profiel 📷 Insta Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen