Ga naar inhoud

Waar was je vandaag?


marcoH

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden, PeterKosterHT zei:

Im vind dat weggetje nu juist diepte aaan de foto geven, waar de versie zonder weggetje een beetje plat slaat

Dat vond ik dus ook ? Maar dat vind ik ook wel weer leuk aan (bijv.) fotografie: diverse mensen kunnen een andere mening hebben. En het komt regelmatig voor, dat ik denk: hé, hij/zij heeft gelijk (qua verbetering e.d.).

  • Like 2

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, vBartheld zei:

@Bladehans60 waar baseer je op dat dit vingeroefeningetjes zijn? Het klinkt wat neerbuigend voor foto's waar iemand voor hetzelfde geld heel trots op is. ?

@vBartheld Het is absoluut niet denigrerend bedoeld. Je gaat erop uit om iets te fotograferen, maar dat lukt niet (de zeehondjes die er niet waren) en dan maak je, omdat je er bent, wat foto's van andere onderwerpen. Dat vind ik 'vingeroefeningen'. Je bent dan bezig om door met je camera bezig te zijn de instellingen, maar ook compositie techniek, routinematig toe te kunnen passen. 

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Bladehans60 zei:

Waarom heb je dat weggetje op de voorgrond meegenomen?

Ik zou hem uit de compositie gelaten hebben omdat hij nergens toe leid.

Ik vind het juist wel weer heel gaaf. Het pad leidt zeker naar de vuurtoren, sneaky door het bos. Vind het wel weer een mooie toevoeging. 

Ik had zelf juist meer van de lucht weg gehaald. Een mooie wolkenpartij haaks op de vuurtoren, maar de bovenste 1/3 deel voegt niks toe, loze informatie. 

 

Even een screenshotje van wat ik bedoel

 

image.png.e72040a3fc0039042d8db306d47fb728.png

  • Like 1

goodbye

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, darka zei:

Ik vind het juist wel weer heel gaaf. Het pad leidt zeker naar de vuurtoren, sneaky door het bos. Vind het wel weer een mooie toevoeging. 

Ik had zelf juist meer van de lucht weg gehaald. Een mooie wolkenpartij haaks op de vuurtoren, maar de bovenste 1/3 deel voegt niks toe, loze informatie. 

 

Even een screenshotje van wat ik bedoel

 

image.png.e72040a3fc0039042d8db306d47fb728.png

 

Het pad leidt in werkelijkheid niet naar de vuurtoren, maar naar de weg, waar een paar parkeerplaatsen zijn. De vuurtoren ligt iets verder naar achter. Maar ik snap wel jouw gedachte, want het zou inderdaad een pad naar de vuurtoren kúnnen zijn?

Ik snap wat je bedoelt, met een deel lucht weghalen. Ik heb dat in LR ook gedaan, maar dan vind ik het net een rookpluim (van een fabriek of zo), die voorbij komt. En ik wilde de foto in verhouding houden.

 

aangepast door Ingridgb
  • Like 1

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was (wij waren) vandaag de grens over: in Antwerpen, bij het skatepark in Noord. We hadden een fotoshoot gepland en wilden wel een keer wat anders dan standaard het bos in... dus werd het deze stoere locatie. Ondanks dat het best wel bewolkt was, dankzij het donkere viaduct toch nog mooie contrastrijke plekjes met mooi licht weten te vinden. 

 

Eline 01.jpg

Eline 02.jpg

Eline 10.jpg

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Bladehans60 zei:

@vBartheld Het is absoluut niet denigrerend bedoeld. Je gaat erop uit om iets te fotograferen, maar dat lukt niet (de zeehondjes die er niet waren) en dan maak je, omdat je er bent, wat foto's van andere onderwerpen. Dat vind ik 'vingeroefeningen'.

Ik dacht al dat het zoiets zou zijn, bedankt voor je verheldering ?

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, stefankoem zei:

Bedankt voor je feedback! Het idee was om vooral heel cool/stoer te kijken, maar dat is nog best lastig als je zo'n schattige / liefelijke uitstraling hebt.

vet leuke foto's!

laat haar voor een stoere pose met de armen over elkaar staan en een beetje achterover leunen.

 

Vind het echt leuke pics!

  • Like 2

goodbye

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Ingridgb zei:

Ik snap wat je bedoelt, met een deel lucht weghalen. Ik heb dat in LR ook gedaan, maar dan vind ik het net een rookpluim (van een fabriek of zo), die voorbij komt. En ik wilde de foto in verhouding houden.

 

 

Dat zou dus een tip kunnen zijn door dit in het veld waar te nemen en door de knieen te gaan waardoor de rookpluim los van de vuurtoren komt. Dat wordt met fotografie bedoelt wanneer men zegt dat je moet kijken. ?

Maar t is uiteraard prima hoor, t is jouw foto. 

  • Like 1

goodbye

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, darka zei:

 

Dat zou dus een tip kunnen zijn door dit in het veld waar te nemen en door de knieen te gaan waardoor de rookpluim los van de vuurtoren komt. Dat wordt met fotografie bedoelt wanneer men zegt dat je moet kijken. ?

Maar t is uiteraard prima hoor, t is jouw foto. 

Jouw laatste 2 zinnetjes komen op mij over als: IK (jij dus) maak de perfecte plaatjes en jij (ik dus) snapt er niks van. Ongetwijfeld bedoel je het niet zo, maar zo komt het een beetje over. ?

Weet je, elke foto kun je "ook anders" (lees: vanuit een andere hoek) maken. Als ik door de knieën was gegaan, was de vuurtoren waarschijnlijk onder een andere perspectief op de foto gekomen. Voor mij was het op dat moment en op die plek de beste houding (staand en niet gehurkt). 

Tips zijn prima en daar sta ik ook echt wel voor open, maar ik hoef niet alle tips ter harte te nemen ? 

  • Like 1

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, stefankoem zei:

Ik was (wij waren) vandaag de grens over: in Antwerpen, bij het skatepark in Noord. We hadden een fotoshoot gepland en wilden wel een keer wat anders dan standaard het bos in... dus werd het deze stoere locatie. Ondanks dat het best wel bewolkt was, dankzij het donkere viaduct toch nog mooie contrastrijke plekjes met mooi licht weten te vinden. 

 

Eline 01.jpg

Eline 02.jpg

Eline 10.jpg

Ik vind de onderste foto wel heel lief. Lijkt me best lastig om haar stoer op de foto te zetten ? 

  • Like 2

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Ingridgb zei:

Jouw laatste 2 zinnetjes komen op mij over als: IK (jij dus) maak de perfecte plaatjes en jij (ik dus) snapt er niks van. Ongetwijfeld bedoel je het niet zo, maar zo komt het een beetje over. ?

Weet je, elke foto kun je "ook anders" (lees: vanuit een andere hoek) maken. Als ik door de knieën was gegaan, was de vuurtoren waarschijnlijk onder een andere perspectief op de foto gekomen. Voor mij was het op dat moment en op die plek de beste houding (staand en niet gehurkt). 

Tips zijn prima en daar sta ik ook echt wel voor open, maar ik hoef niet alle tips ter harte te nemen ? 

Oh, zo bedoel ik het helemaal niet hoor.  Het gesprek ging er juist om hoe anderen het zouden doen. En je hoeft zeker mijn tips aan te nemen. Ik had het idee dat we het even over je foto hadden en vertelde je hoe ik het misschien zou doen. 

Ik maak zeker geen perfecte plaatjes en heb volgens mij nergens gesuggereerd dat jij er niks van snapt. 

  • Like 1

goodbye

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, darka zei:

Oh, zo bedoel ik het helemaal niet hoor.  Het gesprek ging er juist om hoe anderen het zouden doen. En je hoeft zeker mijn tips aan te nemen. Ik had het idee dat we het even over je foto hadden en vertelde je hoe ik het misschien zou doen. 

Ik maak zeker geen perfecte plaatjes en heb volgens mij nergens gesuggereerd dat jij er niks van snapt. 

Prima ? even goeie vrienden, hoor ?

 

  • Like 1

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
11 uren geleden, PeterKosterHT zei:

Met mijn nieuwe heup moet ik vooral veel wandelen, vind mijn fysiotherapeut. Niet altijd zin in, maar camera mee geeft vaak wel een stimulans. En als je dan op een prachtige dag als vandaag zulk zonlicht op zo'n mooi dier krijgt, dan kan de dag niet meer kapot.

Knobbelzwaan.jpg

Prachtig! En sterkte met je nieuwe heup!

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...