Ga naar inhoud

Waar was je vandaag?


marcoH

Aanbevolen berichten

Afgelopen zaterdag een dagje naar Limburg met mijn nieuwe "tuut". Ik had mijn camera wel meegenomen, maar nog geen foto's gemaakt. Het laatste plaatsje dat we aandeden was Thorn. Eigenlijk was ik niet van plan om er rond te gaan lopen, maar uiteindelijk toch maar gedaan, mede omdat de zon uiteindelijk wat meer doorkwam en het er wat gezelliger uit zag. Wat is het toch een heerlijk fotogeniek plaatsje! Ik was er al vaker geweest, maar nog niet eerder met camera.

IMG_2003-3 (Custom).jpg

IMG_2009-2 (Custom).jpg

IMG_2019-2 (Custom).jpg

  • Like 1

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vast wat voorwerk gedaan voor mijn (foto)trip naar Madeira maandag as. Het doel is om wat foto's met lange sluitertijd te maken. En neem ik dan twee B&W ND filters mee, of mijn LEE set. Op een paar minuten lopen van mijn huis is dit kolkje. Mooi testobject. De twee ND, 102 en 106, filters geven een goed effect, en dat scheelt ook wat gewicht.

2024-03-16_F4_8sec_ND8Stops_ANS2937.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

als voorloper op, waar was je vandaag, nu even een keer, waar ben je vanavond...

 

Grote kans op noorderlicht, dus ik ben weer aan de kust te vinden. Kijken of ik het weer mooi vast kan leggen. 

  • Like 1

goodbye

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, PeterKosterHT zei:

Is dit één van die oude scheepsliften in het Centrumkanaal?  Wij hebben jaren geleden met de camper overnacht bij sluis 4 in Thieu. Die werd 's avonds prachtig verlicht.
image.thumb.png.3ecd059559b38bd65459123d0f8177e1.png

We hebben een heel tourtje gedaan, de 4 oude liften, de grote van Strépy-Thieu en Het Hellend vlak van Ronquières alleen is er in de winter niet veel te beleven, dan staan de oude liften stil voor onderhoud, verlichting zal er dan ook wel niet zijn (niet gecontroleerd) De grote lift kun je ook excursies doen (niet gedaan) en ik weet dat je in de zomer een tochtje door de oude liften kunt maken, moet ik nog een keer voor terug. Maar goed, voor mij is het 'maar' een kleine 2u rijden dus ik kan makkelijk nog eens gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, PeterKosterHT zei:

Wij zijn er destijds gestopt om op terugweg van vakantie uit Frankrijk. Mooi plekje om de volgende dag met de camper het laatste stukje naar NL te doen.
Als ik het goed heb mag je tegenwoordig bij lift 4 niet meer overnachten, maar bij de grote, nieuwe  lift van Strepy-Thieu kan het volgens mij nog altijd. 

Viel mij op dat er eigenlijk maar heel weinig parking is bij de liften, bij de grote is inderdaad een flinke parking maar of je daar mag overnachten heb ik niet op gelet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je bij de vierde lift komende uit het dorp 100 meter voor de lift rechtsaf slaat, krijg je na een klein stukje een heel grote parking aan een kade. Maar daar schijn je tegenwoordig dus niet meer te overnachten, hoewel dat in. België in principe overal mag waar je mag parkeren. De plek stond destijds ook op Park4Night.com, nu niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, PeterKosterHT zei:

Is dit één van de vier oude liften in het centrum kanaal? Wij hebben ooit met de camper overnacht bij de vierde lift, in Thieu. Die werd 's-svonda mooi verlicht

Ja, dit is de eerste van de oude liften een stukje noordelijker dan waar jij bent geweest, ertussen liggen lift 2 en 3 heel kort bij elkaar, je kunt de ene vanaf de andere zien liggen (ong. 5 minuten loopafstand) Bij lift 3 ligt een grote machinekamer die in de zomerperiode ook te bezichtigen is, en er worden dan ook boottochten georganiseerd, die vertrekken vanaf de grote lift gaan door lift 4 naar 3, machinekamer, met een treintje langs de andere oude liften en weer terug naar het startpunt. Ik wil dat tochtje nog een keertje gaan doen dus ik heb me alvast wat ingelezen

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...