Ga naar inhoud

Waar was je vandaag?


marcoH

Aanbevolen berichten

8 uren geleden, PeterKosterHT zei:

Indrukwekkende lucht inderdaad, en als jij zegt dat gekleurde vlakken op de grond tulpenvelden zijn geloof ik het graag. Maar ik zie nu wel heel kale akker op de voorgrond. Kon je drone niet dichter bij de tulpen komen, wellicht ook met een iets lager standpunt?

volledig met je eens. Die lucht is super, wat een spektakel. Maar de voorgrond is teveel afleiding voor het mooie in de achtergrond. 

Ik was zo vrij om even een screenshot te maken

image.png.0865e329378d5d1ef82a8c701be1181a.png

 

De 2 weggetjes geven een mooi kruis in je compositie. Had je de drone iets naar links gestuurd en het snijpunt in het midden gehad, dan had dit in mijn ogen een sterkere compositie gegeven. 

Niet te min een erg fraaie foto, wat voor mij ook weer een reden geeft om voor een drone te gaan sparen. 

  • Like 1

goodbye

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, darka zei:

volledig met je eens. Die lucht is super, wat een spektakel. Maar de voorgrond is teveel afleiding voor het mooie in de achtergrond. 

Ik was zo vrij om even een screenshot te maken

image.png.0865e329378d5d1ef82a8c701be1181a.png

 

De 2 weggetjes geven een mooi kruis in je compositie. Had je de drone iets naar links gestuurd en het snijpunt in het midden gehad, dan had dit in mijn ogen een sterkere compositie gegeven. 

Niet te min een erg fraaie foto, wat voor mij ook weer een reden geeft om voor een drone te gaan sparen. 

Dat klopt, maar soms ben je ook afhankelijk van de omstandigheden in dit geval. Er hingen links en rechts buien om mij heen en ik was bij een klant om een demonstratie te geven. Op de sportstand zelfs tegen de wind in met moeite 16 km/u gehaald. Maar desalniettemin ben ik het zeker eens met jou. 

Ik heb de afbeeldingen even hier geupload omdat het dan duidelijker is dan een screenshot. 

 

Hij was vanmorgen bij Buienradar weer op RTL4 te zien. 

 

 

JWO-20230425-0002--K.jpg

aangepast door Beuv-foto
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wandelingetje gemaakt langs de haven van Spakenburg met al die oude vissersscheepjes (heb daar ook een foto gemaakt die ik op Zoom zelf gezet heb).

Raakte ook wat geboeid door dit scheepswerfje met die markante rode loods er achter. Voor de perfecte plaat daarvan had ik voor mijn gevoel in een klein bootje moeten gaan zitten, zodat ik het onderwerp goed kon isoleren. Nu ontkwam ik niet aan een wat rommelige rechterkant. Dat was tot daaraan toe, maar die knalwitte auto op de kade bijna midden in beeld leidde echt vreselijk af. Gelukkig heeft Photoshop de optie kleur vervangen...
image.thumb.png.c5a90e2c33a62f47314d78c1eb54db58.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Man, de 2honden en ik waren op Ameland. Het weer was koud, wind regen. Maar toch de nodige foto's kunnen maken.

O.a. geoefend met een lange sluitertijd, wat niet echt mee valt.

Vind het zelf geslaagd maar sta open voor leerzame kritiek?

bewolkte duinen.jpg

de vleijen 1.jpg

de vleijen.jpg

duinen zee palen.jpg

glad water 2.jpg

regen op komst.jpg

schapen vaste land.jpg

zoom.nl  rptonia

instagram Tonniereekers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgezien van die vijfde foto haal ik het effect van die lange sluitertijden er eigenlijk niet uit. Ik ben geen fan van dit effect op water (smaakdingetje), maar je ziet wat het doet.

Ik vind die foto's van dat helmgras met de zee op de achtergrond wel geslaagd. Doordat je het gras zo extreem op de voorgrond zet, krijg je heel veel diepte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, PeterKosterHT zei:

Afgezien van die vijfde foto haal ik het effect van die lange sluitertijden er eigenlijk niet uit. Ik ben geen fan van dit effect op water (smaakdingetje), maar je ziet wat het doet.

Ik vind die foto's van dat helmgras met de zee op de achtergrond wel geslaagd. Doordat je het gras zo extreem op de voorgrond zet, krijg je heel veel diepte.

Zelf weet ik ook nog niet of ik dat gladde water leuk moet vinden, maar ik wil het dan wel proberen,en het lukte aardig.

Ik heb er nog wel meer hoor.. Veel mensen zijn er weg van, kwestie van smaak.

Zo wil ik ook vogels kunnen fotograferen,is ook nog niet zo goed gelukt, die blijven niet stil zitten?

 

Inderdaad het vergezicht met helmgras is ook mijn favoriet. Die wil ik op dibond op de slaapkamer.

glad water 6.jpg

  • Like 1

zoom.nl  rptonia

instagram Tonniereekers

Link naar reactie
Delen op andere sites

foto's met lange sluitertijden werken volgens mij  het beste wanneer er wat contrast in de foto zit. Donkere stenen met schuimend water. Water moet ruig zijn om ook in lange sluitertijden mooi af te steken tegen donkere delen van de foto.  Je moet altijd kritisch kijken, is het een long exposure shot, of zou het net zo goed een foto van stilstaand water kunnen zijn. 

De foto die hier te zien is, zou net zo goed een uitsnede van een andere plaat kunnen zijn. Ik vind het als oefenproject een prima foto, los van het effect. maar als eindresultaat niet een heel fraaie foto. Er zit amper diepte in de foto. het zicht naar achter wordt geblokt door de hoek waarin de foto gemaakt is.

Net als de foto met de rijen paaltjes in zee. Een zeer mooie achtergrond, ruige zee, fantastische lucht, maar het zicht er naar toe wordt volledig ontnomen door een rij weinigzeggende paaltjes. 

De genoemde foto met helmgras (de 2e, met de strekdam naar rechts in zee) is inderdaad wel een fraaie doorkijk. mooi. Ik zou m voor de afdruk nog wel even wat bijwerken. iets frisser maken. Hij oogt nu nog vrij donker. Een frisse heldere foto zou beter staan. Weinig nabewerking, maar de schaduwen en donkere delen wat omhoog brengen zal wellicht al volstaan. 

schaapjes zijn altijd leuk en vrolijk om te schieten. 

Die foto met de steiger door het meertje heen (waar ik goeie herinneringen heb liggen ? ) zou volgens mij zoals ie hier te zien is, een goed shot voor longexposure kunnen zijn, zeker met nog iets meer wind geeft het water rechts een mooi effect. 

  • Like 1

goodbye

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren via wat binnenwegen naar zoon en schoondochter gereden, die onder de rook van Schiphol wonen. Camera mee voor het geval er iets leuks te fotograferen zou zijn onderweg. Zijn we bijna op plaats van bestemming, ontdekken we een geweldig tulpenveld met een flinke kleurenpracht en diverse soorten tulpen. Behalve een aantal toeristen was er ook en Indiaas koppel - in vol ornaat gekleed - voor een bruidsfotoshoot. Ik heb wel een kiekje van hen gemaakt (stiekem), maar durfde hen niet te vragen of ik een foto van hen mocht maken.

IMG_6347 (Medium).jpg

IMG_6353 (Medium).jpg

IMG_6361 (Custom).jpg

  • Like 2

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, PeterKosterHT zei:

Dat echtpaar had het misschien wel een eer gevonden...

Dat dacht ik achteraf ook, maar ja, ik ben nou niet echt een goede fotograaf *bloos*... Ze hadden zelf al iemand bij zich, die foto's ging maken. De bruid staat trouwens achter c.q. voor de man, in een prachtige goudkleurige japon, dus niet de dame, die in beeld staat.

IMG_6367.jpg

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Berouw komt na de zonde:-)

Ik heb het in Rome ooit eens gedaan zonder het te vragen (ik zocht een originele manier om de Trevi fontein te kieken en zag ze toevallig), onder het motto dat komt zo wel, was het bruidspaar ineens in de drukte verdwenen. Heb later nog geprobeerd die mensen te vinden met bericht op FB, maar niet gelukt...
image.png.eb70f62f2776fdf42f72000e13e5f22f.png

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, PeterKosterHT zei:

Berouw komt na de zonde:-)

Ik heb het in Rome ooit eens gedaan zonder het te vragen (ik zocht een originele manier om de Trevi fontein te kieken en zag ze toevallig), onder het motto dat komt zo wel, was het bruidspaar ineens in de drukte verdwenen. Heb later nog geprobeerd die mensen te vinden met bericht op FB, maar niet gelukt...
image.png.eb70f62f2776fdf42f72000e13e5f22f.png

Wauw, dat is wel een heel mooie foto geworden. Soms is het dus wel fijn als er veel mensen in de buurt zijn, haha

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Ingridgb zei:

Wauw, dat is wel een heel mooie foto geworden. Soms is het dus wel fijn als er veel mensen in de buurt zijn, haha

Dank. Mijn ervaring is dat je in een drukke omgeving inderdaad heel veel kunt doen zonder dat mensen er erg in hebben. En dat is niet omdat jij stiekem doet, je kunt bij wijze van spreken je camera pontificaal op een statief neerzetten, maar omdat mensen daar zo met zichzelf bezig zijn en allerlei rare dingen in de omgeving voor lief nemen hebben ze helemaal niets in de gaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...