Ga naar inhoud

Waar was je vandaag?


marcoH

Aanbevolen berichten

Darka, ik ga dat eens allemaal proberen.

Bewerken is nog best moeilijk, moet ik me nog verder in verdiepen.  Met je opmerkingen ga ik aan de gang.

Die man van de vogels liep vreselijk te mopperen en schelden op het weer. Het was daar echt een grote blubberzooi.

Het vliegen was nu alleen even over de vijver heen. De vogels moesten ook weer snel naar binnen. Dus echt geen tijd ,neem daarbij dat ik voor het eerst vogels fotografeerde vond ik het nog meevallen.

zoom.nl  rptonia

instagram Tonniereekers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo dan..... de foto's van U bekeken.. prachtig zeg!! dat is voor mij nog een "level" of 10 hoger...

maar goed heb mijn best gedaan om wat te verbeteren.. de vliegende vogel valt niks aan te doen.

zwart/wit bewerken is het moeilijkste vind ik... heb ook nog niet zolang een bewerkingsprogramma.

opnieuw 2.jpg

opnieuw 3.jpg

opnieuw 5.jpg

zoom.nl  rptonia

instagram Tonniereekers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-3-2023 om 21:31, rptonia zei:

Zo dan..... de foto's van U bekeken.. prachtig zeg!! dat is voor mij nog een "level" of 10 hoger...

maar goed heb mijn best gedaan om wat te verbeteren.. de vliegende vogel valt niks aan te doen.

zwart/wit bewerken is het moeilijkste vind ik... heb ook nog niet zolang een bewerkingsprogramma.

 

Dank voor dit compliment. Ik doe het al wat langer, dus resultaat na 1e keer kan niet vergeleken worden met dat van iemand die het langer doet.  Maar mooi om te horen dat het gewaardeerd wordt. 

De foto's zijn al stukken beter. Vooral het portret van je zeearend is stukken beter. Zwart wit is echt niet zo makkelijk als een knopje "zwart wit" inklikken en klaar. 

Maar mooi dat je tijd hebt gestoken om je foto's te verbeteren. 

 

En, geen U zeggen hoor. dat is echt nergens voor nodig. 

  • Like 2

goodbye

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 8-4-2023 om 16:43, PeterKosterHT zei:

Dat zijn  van die kbv'tjes die je wel hoort maar zelden ziet... Leuk dus.

2e deel vd zin klopt wel, maar de baardman hoort niet tot de kbv'tjes.. ?  

 

Niet dat t uitmaakt hoor verder, maar vond t even nodig om te vermelden. 

  • Thanks 1

goodbye

Link naar reactie
Delen op andere sites

over, waar was je vandaag.. 

Ik heb heerlijk de hele dag in een vogelkijkhut van Han Bouwmeester gezeten. Samen met mn vriendin (die 26 uur per dag werkt, 7 dagen per week)  Dus het was verplicht niks doen voor haar. 

Voor mij een feestje, want: Gratis televisie. 

5 uur smorgens in de auto, op naar de achterhoek. 2 uurtjes rijden, heerlijk in alle rust, woon niet voor niets in Fryslan. Toen om 7 uur in de hut aangekomen begon het feest. 

Lijstje van de dag (HBN6, voor de kenners) oa. diverse ijsvogels, meerkoeten, ganzen, futen, waterhoen, paring van 2 witte kwikstaarten, gaaien, koolmees, roodborstje, witgatje, en waterral. Deze laatse 2 waren nieuw voor mij. Wat een heerlijke paasdag. Ik ben een blij mens! en 900 foto's verder. Ik weet me tegenwoordig goed in te houden. 

Foto's binnenkort op mijn flickr pagina en op mn insta. Via mn onderschrift allemaal wel te vinden. 

 

goodbye

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vogelkijkhut met verwarming, veel gekker moet het niet worden?
Kleine waarschuwing: die hut staat in Markelo in Twente (Overijssel), niet in de Achterhoek (Gelderland), alsof je Groningen en Friesland door elkaar haalt. Ik vergeef het je graag, maar als je die twee streken daar door elkaar haalt kunnen er mensen boos worden. En dat worden ze daar niet snel...
Anyway, benieuwd naar je foto's. Laat het even weten als je ze online zet.

aangepast door PeterKosterHT
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmiddag in Zwijndrecht langs de Oude Maas gewandeld. Het grauwe weer was niet erg inspirerend. Dus maar gewoon een gezicht op Dordrecht gemaakt: de oude binnenstad met een passerend schip (gelukkig geladen, met een leeg schip krijg je een groot zwart vlak dat het zicht op de stad wegneemt). De licht had nog net genoeg tekening om het een beetje leuk te houden.

 

Intruder.jpg

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-4-2023 om 23:13, PeterKosterHT zei:

Anyway, benieuwd naar je foto's. Laat het even weten als je ze online zet.

Kan wel even duren. Eerst uitzoeken welke foto's weg kunnen.  Uiteindelijk zal ik 1 of 2 op mijn website plaatsen,  ben niet zo heel erg van fotodumps op een bepaald internetmedium (uitzonderingen zijn wel mijn concertpics)

Maar ik kan deze wel delen.  Ijsvogel in vlucht,  eindelijk.

IJSVOGEL-1.JPG

  • Like 3

goodbye

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de toren van de 66 meter hoge Grote Kerk van Dordrecht beklommen. Eigenlijk niet om te fotograferen, maar omdat ik na anderhalf jaar revalideren met een nieuwe heup  ineens het gevoel kreeg dat het zo gvoed gaat dat dat moet kunnen. Het kon!

Maar ja, als je daar boven staat, wil je fotograferen. Boel dingen gedaan, waaronder dit. De basisfoto was vrij vlak, ook na camera raw. Heb 'm daarom door de tool tonemapping uit de befaamde Nik Collectie (gesimuleerde HDR op basis van één foto) gehaald. Blijkt er warempel nog iets van een zonneharp in te zitten. Yes! Heb vervolgens alleen het schip moeten selecteren (geeft niet, hoe vaker je precies moet selecteren, hoe beter het lukt) om dat in Camera Raw weer wat lichter te maken. Niet te licht, want dat wordt ongeloofwaardig

 

 

 

Dordtse-bruggen-tonemapping kopiëren.jpg

aangepast door PeterKosterHT
Heb ruzie met dit bericht. Heb een nieuwe versie gemaakt die er iets minder kodachrome uitziet, maar wat ik ook doe, de nieuwe versie wordt niet geladen...
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De dag begon gisteren wat raar... de planning was om (met mijn auto) een bloesemroute te gaan rijden in de Betuwe. Maar mijn auto maakte een raar bonkend geluid, dus het was geen goed plan om daar een eind mee te gaan rijden. Een vriend van mijn zoon met een garagebedrijf gevraagd of hij er even naar wilde kijken (mijn zoon onderhoudt onze auto's, maar hij werkt in Keulen en hij was net vertrokken). Vriend van zoon had het druk en zei, dat ik de auto kon neerzetten en dat hij er in de loop van de dag even naar zou kijken. Prima, maar Betuwe ging het inmiddels niet meer worden. Toen toch maar besloten om met man's auto (zijn auto is veel ouder en wat minder betrouwbaar dan de mijne) op pad te gaan, maar dan naar Goeree - voor een tulpenrondje. Genoeg tulpenvelden gespot en heerlijk foto's gemaakt. Meestal rijden we dan een soort rondje over de eilanden en bij de Brouwersdam aangekomen, bleek het daar flink te waaien. Daarom waren er dus een hoop kitesurfers en nu ook blokarters. En dan kom je onderweg Kerkwerve (Flaauwershaven) tegen. Omdat het nu veel helderder was dan de vorige keer (toen zag je de Zeelandbrug op de achtergrond niet of nauwelijks) dat ik daar foto's ging maken, ook daar maar even een fotostop gemaakt. 

IMG_6133 (Small).jpg

IMG_6136 (Small).jpg

  • Like 2

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 wisselende foto's. Die eerste is een leuk tafereel zoals we weer veel kunnen gaan zien langs de kust. Mooi. Spelen met scherptediepte zou hier goed kunnen werken. Of de duinen, of de kiters scherp. Hoe dan ook leuk en mooi uitgevoerd. 

De 2e vind ik een stuk minder. Veel loze informatie boven in de foto. De lucht en paar wolken voegen weinig toe aan het geheel. De paaltjes van de strekdam snijden door de zeelandbrug ipv dat deze de brug 'dragen' Het blokkeert het zicht op iets moois. Eigenlijk wil je 2 dingen laten zien, de paaltjes en de dam en aan de andere kant de zeelandbrug. Het bijt elkaar een beetje in deze foto.

En dus een halve foto met loze informatie die de foto niet versterkt. 

  • Like 1

goodbye

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had me van commentaar onthouden omdat het in dit draadje volgens mij gaat om wat we vandaag deden en niet (althans niet in eerste instantie) om de fotografische kwaliteit. Maar ik kan je een heel eind volgend, Zou op Zoom zelf graag meer van dit soort commentaren zien in plaats van alleen maar complimenten.

Ben vandaag zelf wezen wandelen op de Moerdijkbrug, in de hoop een vrachtschip te kieken met een hogesnelheidstrein daarboven. Helaas, zulke treinen lijken nog zeldzamer dan de zeearend en de visarend, die even verderop broeden.
Natuurlijk schiet je toch wat. Ter lering ende vermaak deze twee platen: de verleiding van de tele is zijn valkuil. Met een tele trek je de boel lekker in elkaar en dan zie de achtergrond ook goed. Komt mooi uit, want als ik een schip fotografeer laat ik graag de omgeving er bij zien. Anders blijven het vaak toch kale dingen, zeker als ze ze leeg zijn zoals deze. Nu zie je niet alleen een stukje bruggen, maar ook de Biesbosch. Jammer alleen dat ze ook de schepen zelf in elkaar trekken. Op de eerste foto zou je niet zeggen dat dit schip 110 meter lang is

Dus ga ik toch maar voor de tweede, al zit er nauwelijks tekening in de lucht en wilde er natuurlijk net even geen terin langs komen. Zelfs geen sprintertje:classic_mellow:.

 

Nomadisch1.jpg

Nomadisch2.jpg

aangepast door PeterKosterHT
Laatste zin toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, darka zei:

2 wisselende foto's. Die eerste is een leuk tafereel zoals we weer veel kunnen gaan zien langs de kust. Mooi. Spelen met scherptediepte zou hier goed kunnen werken. Of de duinen, of de kiters scherp. Hoe dan ook leuk en mooi uitgevoerd. 

De 2e vind ik een stuk minder. Veel loze informatie boven in de foto. De lucht en paar wolken voegen weinig toe aan het geheel. De paaltjes van de strekdam snijden door de zeelandbrug ipv dat deze de brug 'dragen' Het blokkeert het zicht op iets moois. Eigenlijk wil je 2 dingen laten zien, de paaltjes en de dam en aan de andere kant de zeelandbrug. Het bijt elkaar een beetje in deze foto.

En dus een halve foto met loze informatie die de foto niet versterkt. 

De foto van de kiters heb ik met meerdere instellingen (qua scherpte/diepte o.a.) gemaakt, maar dan vond ik deze met de kiters én het duin scherp het beste (ik ben nog maar beginner, hé ? ). 

Wat betreft je opmerking over de tweede foto: daar heb je helemaal gelijk in (palen van de steiger voor/door de brug). Gelukkig kom ik daar met enige regelmaat voorbij, dus kan ik de foto nog eens opnieuw maken. Dit is ook "kritiek" waar ik wat van leer. Ik vind alleen dat je laatste zin er niet zo nodig bij hoefde, jouw punt was al duidelijk ? 

 

  • Like 1

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...