Ga naar inhoud

Waar was je vandaag?


marcoH

Aanbevolen berichten

Op 8-2-2023 om 22:40, PeterKosterHT zei:

Met mijn nieuwe heup moet ik vooral veel wandelen, vind mijn fysiotherapeut. Niet altijd zin in, maar camera mee geeft vaak wel een stimulans. En als je dan op een prachtige dag als vandaag zulk zonlicht op zo'n mooi dier krijgt, dan kan de dag niet meer kapot.

Knobbelzwaan.jpg

echt heel erg mooi hoor..

en inderdaad sterkte

 

  • Like 2

zoom.nl  rptonia

instagram Tonniereekers

Link naar reactie
Delen op andere sites

al een aantal weken zijn er weer 100 duizenden spreeuwen bij mij in de buurt aan het avonddansen. Ben al vaak wezen kijken en ook gister was het weer feest. Foto is niet direct van gister, maar dit is wel de setting zoals het iedere avond gaat. 

Wat een feest

 

murmuration-1.jpg

  • Like 4

goodbye

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, PeterKosterHT zei:

In de winter zitten ze bij het Grevelingenmeer, in de zomer in het Zwilbrocker ven, bij groenlo

Ja inderdaad, maar de keer of drie dat ik er ging kijken, waren ze niet te bespeuren. Gisteren waren we niet op zoek en zagen we ze ineens, haha. 

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hatertsevennen, 

Lekker even er uit om weer eens wat te testen (Benro Filter Houder Magnetic FH100M3)

Nikon Z7II

Nikkor 24-120mm

Scherptediepte: 120mm

Metingsmodus: Patroon

f-getal: f/18

ISO: 100

Belichtingsmethode: Diafragmaprioriteit

Belichtingstijd: 1/13

AFM_0510.jpg

aangepast door Alfred
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

IK was thuis, oefenen voor de les contrast.

De eerste met twee honden is eigenlijk een grapje voor de fotojuf, de bruine is haar hond de andere mijn hond.Maar het is wel echt groot-klein,  licht-donker,  en teef-reu.

de tweede had ik zo bedacht.... maar jeetje die lijnen recht krijgen viel echt niet mee. maar voor de 1e keer goed gelukt vind ik.

bobbie en linh.jpg

contrast zw high key.jpg

  • Like 3

zoom.nl  rptonia

instagram Tonniereekers

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gingen gisteren een eindje rijden richting Rozenburg, Oostvoorne enz. We reden op de Landtong De Punt bij Rozenburg, eigenlijk in de hoop de vuurtoren van Hoek van Holland te fotograferen. Staan er een flink aantal Schotse Hooglanders, vlak bij de weg. 

En op de terugweg toch even nog een keer langs de flamingo's ? 

 

 

 

 

IMG_5748 (Large).jpg

IMG_5761 (Large).jpg

IMG_5773 (Large).jpg

IMG_5803-2 (Large).jpg

aangepast door Ingridgb
foto's vergeten te verkleinen

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was rond 19:00 uur op de spottersplaats, Mcdonalds-schiphol, en schoot deze, uit de hand, met op Canon R6 een 70-200 F4 L IS USM (Het objectief dat overigens nog te koop staat)

Brandpunt 200mm
Modus: TV
Sluitersnelheid 1/60e
Diafragma: 5.6
ISO 3200

image.thumb.jpeg.01f06aec39496d7ce72d9f499b9eb419.jpeg

 

En hier zie je hem toevallig het platform oprijden. (zelfde instellingen)

 

image.thumb.jpeg.bb8eece24c1485c6171fd68b68c4c63b.jpeg

aangepast door Bladehans60
  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vandaag gewoon in de buurt een nieuw aangelegd paadje ontdekt. Met een bankje met toch wel toepasselijke tekst. 

Soms hoef je niet ver te gaan. ??

IMG_20230325_132217-01.jpeg

  • Like 1

-----------------------------------------------------
"A camera is a save button for the mind's eye"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was gisteren bij een valkenier in Lunteren...een behoorlijke tegenvaller, er was echt veel regen en nog meer wind....Bovendien nog behoorlijk koud, en zeker voor de kuikens, het giervalk-kuiken waaide dus echt uit de boom.

Achteraf echt bijzonder dat het doorging. Die man mopperde behoorlijk over de wind ect.

Maar goed toch een paar leuke foto's kunnen maken.

amer zeearend 1.jpg

europese zeearend 1.jpg

hop1.jpg

oehoe.jpg

P1370088.RW2 P1370196.RW2

  • Like 1

zoom.nl  rptonia

instagram Tonniereekers

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, rptonia zei:

Was gisteren bij een valkenier in Lunteren...een behoorlijke tegenvaller, er was echt veel regen en nog meer wind....Bovendien nog behoorlijk koud, en zeker voor de kuikens, het giervalk-kuiken waaide dus echt uit de boom.

Achteraf echt bijzonder dat het doorging. Die man mopperde behoorlijk over de wind ect.

Maar goed toch een paar leuke foto's kunnen maken.

 

Vind dat zo'n afknapper, iemand die het moet hebben van klanten die betalen voor een mooie beleving, maar dan de hele tijd loopt te mopperen... Nu ja, gelukkig heb je de foto's nog, en daar staat je mopperkont niet op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb je gelijk in hoor Peter, ik zal niemand aanraden daar naar toe te gaan.

Het was echt veel te slecht weer, maar ja geld is het dat telt. 20 x 50 euro...(ook zonder pinautomaat?) Soms was er geen tijd genoeg om iedereen een foto te laten maken.  Op de site zie je zulke mooie dingen, het was wat mij betreft echt een teleurstelling.

zoom.nl  rptonia

instagram Tonniereekers

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik was daar onlangs ook. Met een workshop georganiseerd door Richard Verroen. Ik vind het jammer dat je hier meldt dat het geen aanrader is, doordat het weer een beetje tegenzat. Ik deel die mening absoluut niet.  het is een prachtige locatie met unieke vogels. Waar zie je nou een hop vliegen in een dergelijke setting. 

Ik denk dat je met geplaatste fotos wel meer had kunnen doen. De hop is een erg fotogenieke vogel. Doordat je hoogswaarschijnlijk deze foto staand hebt geschoten, zie je de vogel vanuit een saai standpunt. Door de knieen was al veel interessanter geweest. Als ik de omgeving zo bekijk had je genoeg licht, dus jezelf even dwingen om er wat anders van te maken. 

De vliegende deur is niet scherp, je zult blij zijn dat je m vliegend op de foto hebt, maar deze had bij mij direct richting trashbin gegaan. 

De bald eagle zou je met zwart wit meer kunnen doen, deze is meer grijs dan zwart wit. Even opnieuw bewerken, want in potentie een mooie plaat. 

En de uil, de uitsnede is het in mijn ogen net niet. Een close up met rechts nog een stuk omgeving. net niet recht van voren, net niet een mooie hoek

Ik begrijp je frustratie want zo'n halve dag bij hun is best nog wat geld, maar hier had je volgens mij toch echt meer mee kunnen doen. 

goodbye

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...